Onbetaalbaar

Talenten heb ik zat. Ik kan goed plannen en organiseren en grappig zijn. Koken doe ik graag en het resultaat smaakt goed. Ook kan ik heel goed drammen en piekeren en heb ik een goed ontwikkeld gevoel voor drama. Er is dus een duidelijke balans aanwezig.
De laatste paar weken slaat de balans wat negatief door. Ik voel me fysiek niet zo goed en dan gaat het malen in mijn bovenkamer. Dat gaat dan vaak over geld. Gaan we het redden financieel? Tot 2012 heb ik een inkomensgerelateerde uitkering maar deze gaat daarna omlaag naar bijstandsniveau, hoe moeten we dat oplossen? En hoe zit het met de hypotheek? Over 2 jaar loopt de periode af dat we de rente hebben vastgezet. Wat als dan de rente torenhoog is? Zullen we dan maar vervroegd oversluiten en de boete voor lief nemen? Maar wil een hypotheekverstrekker überhaupt nog wel met ons zaken doen nu het inkomen zo is gedaald? 
Zo maalt dat door in mijn hoofd, dag en nacht. Vanmorgen stond ik op en deed het raam open. En het werd eindelijk stil in mij.
                               
               
Onbetaalbaar en ik zit in één klap in het NU. Niet meer piekeren maar genieten van wat er is.
Later komt wel, vanzelf.
Een gedachte over “Onbetaalbaar

  1. Lijken me minder leuke dingen om in het vooruitzicht te hebben. Maar het leven loopt toch nooit zoals je het in gedachten hebt. Als je rente hoger is hebt je natuurlijk ook hogere belastingaftrek…

    Er zijn honderden doemscenario's te bedenken, maar ook even zo veel positieve! 🙂

    Komt goed hoor!

    Like

Zeg het maar!

