Boodschappenweekbericht

Bij mij begint de week op donderdag. Dat is niet het gevolg van een ernstig defect in mijn hersenen maar omdat ik op donderdag het huishoudgeld pin. Ik ga dan gelijk ook langs de Natuurwinkel die vlak bij de pinautomaat zit. Op vrijdag of zaterdag halen we de  rest van de boodschappen. De donderdag is dus voor mij het moment van de waarheid: hoe hebben we ‘financieel gepresteerd’, de afgelopen week.
Heel netjes, € 52,10 is voor ons doen weinig. Ik moet daarbij wel eerlijk melden dat we in de 2 weken ervoor extra voorraad hebben ingeslagen en dat er nog weinig kerstboodschappen moesten worden gekocht. Al met al kom ik deze maand heel goed houd, met wat geschuif met het weekbudget.
Wat gaven we uit:

WAAR
WAT
Deen
appelen
3,05
Deen
arla bio drink
0,89
Deen
arla bio drink
0,89
Deen
bio boerenachterham
2,10
Deen
bio halfvolle melk 1 liter
0,89
Deen
biologische eieren 10
2,67
Deen
Walnoten
1,19
Deen
eko aardappelen 2 kilo
1,69
Deen
fanta 500 ml
0,99
Deen
koolvisfilet 400 gr
1,39
Deen
grolsch herfstbok
4,49
Deen
Statiegeld
0,60
Deen
gulpener herfstbok
4,49
Deen
Statiegeld
0,60
Deen
Meergranenbrood
1,99
Deen
Meergranenbrood
1,99
Deen
Knoflook
0,75
Deen
Mandarijnen
1,49
Deen
bigarde 3 x 500 ml
1,65
Deen
Havermoutmelk
1,89
Deen
toiletpapier 12 rol
2,41
Deen
Kruidenkaas
1,89
Deen
tonijn, blik
1,12
Deen
Muesli
1,79
Deen
rinse appelstroop
0,62
Deen
Roomboter
0,99
Deen
smiths hamka’s
0,94
Deen
pinda’s
0,29
Deen
tofu reepjes
1,99
Deen
sultana verkade
1,24
Deen
westfries tarwe
1,79
Deen
westfries tarwe
1,79
Deen
witlof 520 gr
0,65
Deen
retour statiegeld
-1,10
Totaal
€52,10

Zoals het nu gaat, springt de maand er niet negatief uit door torenhoge boodschappen uitgaven. Dat is maar goed ook want we zijn wel een beetje los gegaan met kerstcadeautjes. Daaraan gaven we al € 150 uit. Met een vooraf vastgesteld budget van € 15 per persoon voor 6 personen in totaal (Oma, Schoonouders, Zoon, Schatje en Spaarcentje) kunnen we wel vaststellen dat we jammerlijk gefaald hebben. Maar mensen verwennen is natuurlijk ook leuk.
Geven jullie elkaar cadeautjes met Kerstmis? En hoeveel besteden jullie dan?
Een gedachte over “Boodschappenweekbericht

  1. Netjes hoor de boodschappen! Dat geld pinnen ga ik volgend jaar ook doen (goed voornemen ;))!

    De cadeaus herken ik mezelf ook wel in, zie het ook als een beetje waardering voor de mensen om me heen 🙂 We doen altijd kleine cadeaus onder de kerstboom, dat hoeven dus niet al te grote bedragen te zijn.. Maargoed, ik moet de schade nog opnemen!

    Like

Zeg het maar!

