Mobiele terreur – of hoe Schatje zijn veel te dure abonnement probeert op te zeggen

Schatje heeft al jaren een abonnement voor een mobiele telefoon bij KPN. Niet naar tevredenheid en ook nog eens hartstikke duur maar opzeggen was teveel gedoe. Twee jaar geleden ging hij hardlopen en verloor zijn mobiel. Nu moest hij wel in actie komen dus hij liet zijn nummer blokkeren en zei meteen het abonnement op. Hij vond een andere provider en was blij. Totdat deze provider hem binnen een maand het bericht stuurde dat ze waren overgenomen door KPN. Het contract werd hierdoor ook overgenomen. Grrrr zat hij weer aan die toko vast, voor 2 jaar maar liefst.
In Outlook had ik een melding gemaakt dat hij in deze periode het contract kon opzeggen, het loopt namelijk tot 7 mei. Hij belt nauwelijks en er zijn veel goedkopere aanbieders te vinden. Dus gisteren na het werk belde hij naar de klantenservice, die zowaar bereikbaar was en meteen opnam. Afijn hij vertelt zijn verhaal, bla bla bla en de klantenservice hoort hem netjes aan. Totdat ze horen dat het abonnement op 7 mei verloopt. Dan kan het pas op 7 maart worden opgezegd op hoorde hij vervolgens, twee maanden van te voren en niet 2,5 maand van te voren. Huh?!
Nu is Schatje over het algemeen wat milder gestemd dan ik, dus hij zei eerst dat hij dan over een paar weken zou terugbellen maar ik ben een ka keutel van hier tot ginder en begon door het gesprek te roepen: hoezo 2 maanden van te voren, je bent nu toch ruim op tijd, ze voeren het maar in?! Dus Schatje ook beetje kwaad en verhaal halen bij de KPN-medewerker. Die tot vervelens toe bleef herhalen dat het inderdaad belachelijk was maar dat hij het niet in kon voeren, dat het systeemtechnisch niet mogelijk was.
Natuurlijk heeft die KPN-jongen gelijk, ik weet ook wel zeker dat hij het niet kan invoeren. Ik werkte zelf ooit bij een dochterbedrijf van KPN op de Klantenservice en als de directie iets niet wil, dan is het de klanten van dienst zijn. Want dan kunnen ze weglopen. Dus weglopen moet je altijd-voorkomen-zo-niet-onmogelijk-dan-wel-heel-moeilijk-maken. Een aangetekende brief waarin je het abonnement opzegt wordt niet behandeld. Want het kan alleen telefonisch worden opgezegd. Als een KPN-medewerker een rotdag heeft en jouw opzegging niet invoert, heb jij geen poot om op te staan.
De feiten: een mobiel abonnement van KPN kan alleen telefonisch worden opgezegd. Dat moet uiterlijk een maand voor het verstrijken van je abonnement. Als je niet op tijd opzegt, kan je het later op elk gewenst moment opzeggen, met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Als je denkt ruim op tijd te zijn en het 2,5 maand van te voren opzegt ben je te vroeg. Wat KPN doet is heel slim, het brengt het moment dat je kunt opzeggen terug naar een hele kleine periode en hoopt waarschijnlijk dat de beller denkt, laat maar. Of denkt: ik bel dan op 7 maart wel terug en het alsnog vergeet.
Maar wij niet met ons olifantengeheugen, de herinnering is opnieuw ingevoerd in Outlook én in mijn mobiel. Zodat toeters en bellen afgaan op 7 maart en we eindelijk KPN kunnen uitzwaaien,opzeggen, de das omdoen, de rug toekeren, Wat een mentaliteit zeg om klanten te houden!
Advertenties

8 gedachtes over “Mobiele terreur – of hoe Schatje zijn veel te dure abonnement probeert op te zeggen

  1. Alle grote bedrijven zijn zo. Iets afsluiten kan altijd en op alle manieren, maar opzeggen…

    Ik heb laatst mijn voda.fone abonnement opgezegd. Het zou de 18e, dus midden in de maand opgezegd worden. Is ook gebeurd, maar ze hebben wel voor een hele maand abonnement afgeschreven.

    Echt, geweldige service, ahum.

    Like

  2. Ik had een gratis proefabonnement bij de staatsloterij.. Ik keurig een opzegbrief geschreven, krijg ik alsnog een brief of ik ze telefonisch wil benaderen voor een aantal vragen. Eerder kunnen ze de opzegging niet afhandelen. Flauwekul als je het mij vraagt..

    Enne zo'n abonnement was ééns, maar nóóit weer!

    Like

Zeg het maar!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s