Koken uit zakjes

Dat kan ik heus wel hoor, koken uit zakjes, zonder dat je er teveel moeite voor moet doen. Zakje openrukken en van hatseflats en hopsakee. Shoppen uit de vriezer noemen we dat. Vandaag is zo’n dag dat ik denk ik maar geen marathon ga rennen. Mijn lijf zwabbert de ene kant op en mijn geest de andere kant. Dat zijn de laatste stuiptrekkingen van het vieren van de verjaardag van Zoon. Dus oefen ik me vandaag in het bankhangen.

Voorheen betekende dit in de avond een broodje eten, of eten bestellen maar dat hoeft gelukkig niet. Door het vooruit koken en hamsteren vond ik in de vriezer een portie rijst, afgekookte kikkererwten en linzen, doperwten, 200 gram kipsaté (van afgelopen zaterdag), een bak satésaus en een verdwaalde gehaktbal. Dat staat nu braaf te ontdooien. Hoeven we het alleen nog maar in de pan te mieteren. En ruzie te maken wie de gehaktbal krijgt en wie de kipsaté.

4 gedachtes over “Koken uit zakjes

  1. Ja, op deze manier eten wij ook uit “zakjes” ware het niet dat ik alles in bakken invriest en dan de vierkante pakjes in een zakje doe. Sticker erop met inhoud en lekker makkelijk te stapelen in de vriezer. Gisteren met 4 personen chili con carne gegeten van restjes. En voor straks als de tuin meer tijd vraagt heb ik genoeg “zakjes” in de vriezer. Ben momenteel aan het brood bakken en bak er iedere keer een extra zodat dat straks als de houtkachel niet meer binnen gestookt wordt ik toch lekker volkorenbrood heb. Gr. Cisca, Servie

    Like

Zeg het maar!

