weekmenu en boodschappen

Eindelijk weer eens een bedrag onder de € 90. Afgelopen week gaven we € 86,36 uit aan de boodschappen. Wat me opvalt is dat we deze maand veel meer aan groenten uitgaven dan in de 1e 2 maanden van het jaar. Ik krijg niet echt grip op de oorzaak hiervan, hmmm.

De plannen voor de komende week zijn:
Zaterdag: roerbakschotel van bietjes, broccoli, linzen, quinoa en noten met verse koriander

Zondag: rijden we naar Oma en laten we ons verrassen…

Maandag: Mie met witte kool, broccoli, taugé, tofu en pindasaus

Dinsdag: soep en tosti. Er zwemt een bietensoep met kokosmelk in mijn hoofd maar het zou ook zomaar pastinaaksoep kunnen worden…

Woensdag: een curry van wortel, aardappel, broccoli en champignons en wat er nog meer in de groentela ligt met daarbij vis in yoghurtsaus

Donderdag: Oma kookt

Vrijdag: doen we weer boodschappen

4 gedachtes over “weekmenu en boodschappen

  1. Ik zat net te rekenen, als je twee dagen bij oma gaat eten dan kom je uit op een kleine 21 Eurootjes per dag. Persoonlijk vind ik dat niet echt goedkoop. Of zie ik het verkeerd? Of betalen jullie de boodschappen van OMa ook? Dan ziet het plaatje er weer heel anders uit.
    Maar je menu ziet er wel lekker uit. Zo komt men nog eens op ideen

    Like

  2. mevrouw Duck alles hier is biologisch, dus nee het is inderdaad niet goedkoop! Maar normaal kookt Oma één keer per week voor ons (betalen we niet), deze week is het toevallig 2 keer.
    Maar hoe jij aan € 21 komt, begrijp ik niet. Als ik de weekboodschappen van afgelopen week (86 euro) door 6 deel, kom ik toch echt op € 14 euro per dag. En gemiddeld zitten we op 15 als je de maaltijd van de dag dat oma kookt niet meetelt, maar dan zijn er natuurlijk wel 2 andere maaltijden en katten die gevoerd moeten worden….

    Like

  3. Sorry, je heb helemaal gelijk. Ik heb weer eens niet goed gelezen.;-0( en gerekent. Maar ik bedoelde het ook niet als een aanval hoor. Geniet maar lekker van je maaltijden bij oma. Lijkt me best gezellig.

    Like

  4. Mag ik bij jou komen eten?
    Erg gezond allemaal maar klinkt ook nog ERRRRG lekker!

    Wat anders:
    Ik werd echt even stil van jouw reactie op de 'brief'. En ik denk dat onze situaties wat het onbegrip betreft inderdaad vergelijkbaar zijn. Voor de rest vind ik dat jij juist sterk bent. Wij komen er misschien uit maar jouw situatie blijft. En toch ga je gewoon door.
    Dat vind ik het dapperste wat er is.

    En bedankt voor jouw steun. Het voelt als warm bad!

    Liefs,
    NZ

    Like

Zeg het maar!

