Gevraagd: ervaringen met Marseillezeep

Een tijd geleden schreef ik een jubelstukje over Marseillezeep, onze groene oplossing voor huishoudelijk gebruik en voor het lichaam. Ik smeer het op mijn haar als shampoo maar schrob ook de WC er mee en zo nog tig toepassingen. Nu kreeg ik daar best veel reacties op van lezers en ik las ook een paar keer op andere blogs dat er Marseillezeep werd ingeslagen. En toen? Wat gebeurde er? Wat zijn jullie ervaringen, ik ben benieuwd!

21 gedachtes over “Gevraagd: ervaringen met Marseillezeep

  1. Ja hier ook zo iemand die marseillezeepvlokken insloeg maar (bloos, bloos)…nog niks mee gedaan, ik ging erwasmiddel mee maken maar heb nog geen grote
    fles gevonden om de oplossing in te doen…
    dus nog even geduld….het komt wel in orde
    maar zoals altijd ben ik wat later dan de rest 🙂
    liefs

    Like

  2. Hoi hoi,
    We wassen ons er hier mee.
    Ik gebruik het niet als wasmiddel.
    Wel als vlekverwijderaar.
    Ik ben begonnen met de 72% olijoliezeep, maar vind andere zeep ook erg lekker. Maar die schijnt weer niet zo goed te zijn voor het milieu, omdat daar palmolie in verwerkt wordt.

    Like

  3. Het is ook te koop bij Dille en kamille. En misschien ook bij de Rode Pilaren. En bij de biologische supermarkt.

    Ik was er alleen nog mijn gezicht mee. Het voelt goed om je gezicht te wassen met iets dat 100% natuurlijk is. Het ruikt ook lekker. Wasmiddel moet ik nog steeds maken. Ik heb al wel flesjes klaar staan om straks te vullen. 🙂

    Like

  4. Ik was er alles mee (witte was met wat soda erbij) en gebruik het als allesreiniger.
    Nog een tip: koop bij Lidl of Aldi 1 1/2 liter flessen blanke azijn en gebruik dat als wasverzachter. Echt, je ruikt het niet!! Goed voor hhet milieu en voor de wasmachine

    Like

  5. Ik heb een grote emmer met 5 liter “snot” van marseillezeept gemaakt met soda. Ik was er nu zo'n paar maanden mijn was mee in de wasmachine. Onze dochter heeft nu ook zo'n emmer en onze schoondochter wil nu ook zo wassen. Ik heb diverse pompjes gevuld met deze oplossing voor je handen te wassen. Ideaal, hoor!

    Like

  6. ongelooflijk, was ik gisteren op zoek naar het beste wasmiddel omdat ik ariel beu was. kom ik op deze site terecht. Ben gelijk op pad gegaan en heb een blok zeep gekocht, met een dunschiller geraspt, ging heel goed en vandaag al 2 x een was gedraaid. Ik ben helemaal om.

    Ik heb altijd 5 liter kannen in huis met gedeminiraliseerd water van 2 euro maar ik had geen lege voorhanden, dus gewoon 1 kan gekocht en dat water dan ook maar gebruikt voor de zeep.
    Ik hoop hier heel veel mensen warm voor te maken.

    Like

  7. Moet het met gedminiraliseerd water? Ik heb ook wel zin in een experimentje, alhoewel ik er heel erg van hou dat mijn wasmiddel lekker ruikt en dat lijkt me niet met die marseillezeep. Heb in ieder geval al mijn blok marseillezeep in huis gehaald.

    Like

  8. Hier in de buurt maar 1 winkel die deze zeep verkoopt, en er hartstikke duur mee is. Heb voor de was sunlight zeep, heb nu als alternatief voor de marseille zeep “de Traay huishoudzeep” gekocht, deze heeft een citroengeurtje. Heb er nog niet mee gewassen, wel mee schoongemaakt en dat ging uitstekend

    Like

  9. jep. wassen met azijn in het wasverzachterbakje, schoonmaken en haar wassen (beetje verdunde appelazijn als haarverzachter erover). Leren bekeding schoonmaken, hout, natuursteen

    tandenpoetsen kan ook maar dat heb ik dan nog niet gedaan

    Like

Zeg het maar!

