Tweedehands woensdag

Op deze plek zet ik elke woensdag een gratis tweedehands gekregen voorwerp en de gulle gever in het zonnetje.



Deze stoel stond vroeger bij mijn opa en oma, in een hoek van de kamer. Tijdens de vele logeerpartijen mocht ik ’s avonds in dit stoeltje televisie kijken. Soms kreeg ik daar zelf een glaasje shandy bij! Ik heb veel herinneringen aan mijn opa en oma, we kwamen daar vaak en het was altijd leuk. Ze woonden in Zandvoort en daar was natuurlijk van alles: duinen, zee, strand en eindeloos veel aandacht van opa en oma. Opa was een verhalenverteller en nam mij mee uit wandelen en oma was nogal gesloten, type diepe wateren en uitte zich vooral via de aardappelsalade die ze altijd maakte met een lading mayonaise waar je cholesterol spontaan de verkeerde kant van op schoot. Zei je één keer tegen oma dat je iets lekker vond, dan kreeg je het alle keren dat je kwam, tot het je strot uitkwam….maar de bedoeling was goed!

Het stoeltje stond in hun huis, zolang ik me kan herinneren. Navraag bij Oma (mijn moeder) leverde op dat het stoeltje er ook al zo lang zij zich kan herinneren stond. Ik kreeg het stoeltje toen mijn opa overleed, mijn oma was al jaren daarvoor gaan hemelen.

Het stoeltje zit perfect, is gebouwd op een niet zo groot persoon, precies mijn maat (1,69). We hebben er een tijd een schapenvacht over gedrapeerd, toen zat het helemaal super, maar de vacht leed onder een vlooienplaag van de katten en moest het huis uit, de stoel niet. De stoel ziet er niet mooi meer uit, vooral de zitting is lelijk, deze is van riet en moet nodig opnieuw worden beriet (als dat een woord is). Schatje probeert de stoel al jaren de deur uit te werken maar dat gaat hem niet lukken. Mijn stoel, afblijven! De stoel is ook van Moos, zoals jullie zien, de kat voor wie wij een moestuin-omheining hebben gemaakt. Meestal ligt hij in de stoel, als hij de planten in de tuin niet sloopt.

5 gedachtes over “Tweedehands woensdag

Zeg het maar!

