Pimp je oude tas op!

Zonder enig probleem zou ik elke dag naar de stad kunnen gaan en een nieuwe tas en een nieuw paar schoenen kopen, ik ben een tas- en schoenoholic. Of eigenlijk een niet praktiserende…..want hoewel de neigingen er nog zijn, doe ik het niet meer. Althans bijna niet. Vorige week kocht ik weliswaar een paar gympen van € 70 maar die zijn dan wel van gerecycled materiaal en gespaard van mijn zakgeld. Het was geen impulsaankoop en ik heb er een hele tijd voor gespaard. Dat is al een enorme verbetering ten opzichte van een paar jaar geleden toen ik regelmatig een schoenenzaak binnenliep en fysieke verschijnselen kreeg en overging tot kopen omdat het MOEST.

Tassen zijn ook zo’n verhaal apart. Al mijn leven lang zoek ik de perfecte tas, met niet te veel en niet te weinig vakjes. En er zijn tassen voor verschillende doelen, zo heb je de tas voor even de stad ingaan en ook de tas die je meeneemt op vakantie en daar zit een wereld van verschil tussen. Ik ben geen dure tassendame, meer dan € 30 heb ik er nog nooit aan uitgegeven. Ik val eigenlijk op hele simpele katoentjes. Zo heb ik al jaren een tas die nog prima voldoet. Precies de juiste hoeveelheid ritsen, vakjes en zakjes om mij goed te bevredigen. Alleen deze tas heeft één HEEL GROOT nadeel: ik ben hem zat. Dat kan dus niet hè als consuminderaar dat je die tas zomaar wegdoet of vervangt alleen maar om de heb van een andere tas.

Dusssss kreeg ik een briljante ingeving: we gaan de tas een kleurtje geven! In plaats van kaki wordt de tas marineblauw. Ik toch weer blij, tas gered en dat zonder gezichtsverlies….

4 gedachtes over “Pimp je oude tas op!

  1. Handig! Ik zou ook goed heeel veel paar schoenen en tassen kunnen hebben. Ik heb zeven paar, inclusief wandelschoenen. En twee tassen, de ene al drie jaar in bezit, de andere is toen ik 12 was gemaakt door mijn oma, van een oud vloerkleed.

    Och ja, zo een verhaal is toch leuker om op te schrijven dan 'ik heb zooooo een schoenentic, zie hier mijn verzameling van 45684414 paar dat ik nooit draag'….

    Like

  2. ik ben een echte tassen verslaafde ik moet ze gewoon hebben elk jaar als e op vakantie gaan koop ik ee tas dat is mijn eigen traditie geworden alleen is het telkens een kleine nu ben ik ze allemaal zat en wil ik een grote waar vanalles in past hij moet niet te groot zijn maar ook niet te klein dusssss….. en meer dan 30 zou ik er ook niet aan uitgeven !!!!!

    xXx tassen veslaafde ROBIN

    Like

Zeg het maar!

