Tweedehands woensdag

Nu bijna een jaar geleden betrapte ik Buurvrouw terwijl ze een groot pak gewikkeld in plastic op straat zette, bedoeld voor het grof vuil. Toen ze mij zag bedacht ze zich en vroeg of de inhoud iets voor Zoon was. Het bleek een groot houten masker te zijn, dat Buurman had gekregen van Andere Buurman, die er op uit was gekeken. Buurman was zeer content en hing het in de tuin op aan een haakje in de schuur. Dit zeer tegen de zin van Buurvrouw. En als die twee mot hebben is er altijd één die wint, en dat is niet Buurman.

Afijn ik nam het graag in ontvangst, Zoon is dol op maskers en heeft er al een aantal in zijn slaapkamer hangen. Buurvrouw vroeg wel of ik het niet aan Buurman wilde vertellen, de bedoeling was De Totale Verdwijning Van Het Masker en niet dat het gewoon binnen handbereik bleef voor Buurman, op gevaar van weer terug eisen. Ik voelde me ietwat opgelaten en zei wel dat ik er niet om zou gaan liegen. Dat was voldoende en onder heimelijke blikken werd het pakket overhandigd.

Buurman ontdekte de oplichterij binnen een half uur en kwam verhaal halen maar wist ook wel dat hij niet was bestand tegen de heerschappij van Buurvrouw. Hij nam op gepaste wijze afscheid en afstand van zijn masker en maakte Zoon dolblij.

Een gedachte over “Tweedehands woensdag

Zeg het maar!

