Zo goed als nieuw

Vorige week schreef ik een recensie over Echt eten. Een handleiding van Michal Pollan. Een geweldig boek. Natuurlijk wilde ik ook heel graag zijn andere boek lezen (Een pleidooi voor echt eten) maar daar moest ik aardig wat geduld voor hebben. Ik heb het aangevraagd in de bibliotheek, al bijna 3 maanden geleden en nog steeds kreeg ik geen oproep om het te halen, wel 2 keer een mail dat er een enorme wachtrij voor het boek is. Het andere boek van Pollan, haalde ik ook uit de bibliotheek en daar hoefde ik niet zo lang op te wachten.


Het punt is dat ik dit boek (Echt eten. Een handleiding) eigenlijk wil hebben, zelden zo’n praktisch zinnig boek over eten gelezen. En ik denk dat Een pleidooi voor echt eten ook aan mijn verwachtingen gaat voldoen. Dus kocht ik het. Maar wel op de zuinige manier: tweedehands, via internet, ik betaalde er € 6,50 voor, het boek ziet er nieuw uit en is duidelijk niet gelezen. Binnen een dag had ik het in huis. Nu ben ik blij en ga ik het lezen. En als het uit is, ga ik het andere boek van Pollan ook tweedehands aanschaffen, lukt vast.

6 gedachtes over “Zo goed als nieuw

  1. Een pleidooi is eigenlijk een wat diepere en wetenschappelijker versie van het tweede boek, wat meer gericht is op de gemiddelde consument , die zonder dure termen de conclusies wil weten en aan de hand daarvan eten/koken/inkopen. Ik heb ze ook beiden, en ik ben een echte fan van zijn insteek.

    Like

  2. Het pleidooi heb ik pas gelezen. Vond het wat taaie kost met veel technische uiteenzettingen. Veel open deuren ook. Maar zeker een goed boek omdat het gewoon waar is wat er in staat. Het andere boek van hem staat op mijn lijst met reserveringen van de bieb. Ik koop liever helemaal geen boeken meer, ben net lekker aan het opruimen 😉

    Like

  3. Michael Pollan, dat is die man van Food Inc toch? Ik zie hem wel eens in de Oprah show. Laatst was er een show over veganisme en gezond eten.

    Goede tip, ik ga in de bieb eens kijken naar zijn boeken!

    Like

Zeg het maar!

