Tweedehands woensdag

Vandaag aandacht voor een bed. Het bed waar Zoon nu in slaapt, maar daar voor Neef en volgens mij ook Opa (die is gaan hemelen) en Zus toen ze nog niet uit huis was. Jullie begrijpen het al, dit is echt een familiebed. Ik weet niet eens meer wie er wanneer in sliep, zo lang is het al in de familie. Maar het ligt wel super en Zoon is er zeer content mee.

6 gedachtes over “Tweedehands woensdag

  1. Sommige mensen hebben de gekke gedachte dat een kind alles nieuw wil. Mijn zoontje slaapt altijd al in mijn bed van vroeger. Toen ik hem onlangs voorstelde dat hij een nieuw zou krijgen wanneer de meiden naar een groot bed zouden gaan, wilde hij niet.

    Like

  2. Onze oudste slaapt in een bed dat vroeger bij mij op m'n meisjeskamer heeft gestaan. Leuk tóch? Nét even iets specialer dan dat je een nieuw exemplaar koopt, en de knip vindt het ook niet erg!

    Like

  3. Het dochtertje van mijn vriend slaapt hier ook in mijn oude bed. Zo'n gietijzeren 'prinsessenbed' van de ikea, ze vindt hem helemaal geweldig! (Zeker in combinatie met dat oude, roze met wit geschilderde bureautje dat ooit van mijn moeder was. In haar beleving heeft ze een compleet nieuwe kamer)

    Like

  4. ook wij hebben een “opa bed”……en een “oma kandelaar”, een “tante cor” karaf en zo nog het één en ander, wat ons doet denken aan lieve familieleden en vrienden, die er nog zijn of helaas niet meer. ook hebben we'n antieke schommelstoel van “mijnheer en mevrouw marktplaats”…..we hadden telefonisch met hun zoon een bedrag afgesproken voor de stoel, maar toen het bejaarde stel hoorde dat we meer van dergelijk soort meubels hebben en ze koesteren om hun prachtige oudheid èn om de verhalen die erbij horen, “kregen” we hem voor een symbolisch bedrag. allemaal voorbeelden van hoe de inrichting van ons huisje en onze huisraad is samengesteld…….eigenlijk hebben we een klein sfeervol huisje, vòl met prachtige verhalen 😉

    Like

Zeg het maar!

