Tweedehands woensdag

Van huis uit ben ik gewend om te kamperen. In de zomervakantie trokken Zus en ik met Ouders door Frankrijk en Italië met een grote bungalowtent. Een blauwe, en het opzetten ervan kan ik me nog levendig herinneren. Wij werden allemaal in een hoek gedirigeerd door mijn vader en met miltaire precisie werd de tent opgezet. Eerst werd het geraamte met de stokken opgebouwd tot een meter hoogte. Dan werd het doek erover heen gedaan en kroop hij onder het doek en van daaruit werden de stokken verlengd, tot de tent stond. Geen klusje dat je snel doet maar het hoorde erbij.

Kamperen ben ik altijd blijven doen. Met Schatje kampeerde ik in een klein puntertje en doorstond een vakantie met alleen maar regen. Dat gaf geen donder want het was onze eerste vakantie samen en een kleine tent was juist knus en nodigde uit tot veel knuffelpartijen.

Toen Zoon werd geboren wilden we een grotere tent. Maar we wilden ook eerst uitproberen of kamperen met een klein kind wel beviel. We kochten een goedkope tent, zo’n rupsmodel en zetten vol goede moed de tent in Italië op. Helaas zat er alleen een blaadje bij met 2 plaatjes, één van de tent in opgevouwen toestand en één van de tent in uitgeklapte toestand. Hoe je van A naar B moest komen werd cryptisch omschreven als ‘trek de tent als een harmonica uit elkaar’. Dat was steevast het moment dat bij ons de tent in elkaar donderde, telkens weer. Deze 4-persoons tent kon niet worden opgezet door 2 volwassenen en een kleuter, zo ontdekten wij en ook alle buren op de camping die de tijd van hun leven hadden.

Afijn, een halve dag en een relatiecrisis verder stond de tent, ernstig levensmoe (zowel de tent als wij) en we besloten ter plekke ons idee van rondtrekken door Toscane te laten varen en ons 3 weken niet meer te verroeren. Na 2 weken vielen er gaten in de tent, veroorzaakt door de denneappels die uit de bomen vielen. Niet voor één gat te vangen, kocht ik een potje nagellak en repareerde het dak alsof het een kapotte panty was. Niet echt een plezierig klusje want op dat moment beleefde Italië een hittegolf en de tent was niet van katoen, need I say more?

Aan het eind van de vakantie trokken we de haringen uit de grond, klapten de tent dubbel en mieterden die in de eerste best vuilcontainer die we tegenkwamen. Thuisgekomen vertelde ik het verhaal aan een collega, die mij vervolgens spontaan haar tent aanbood. Een bungalowtent van toen ongeveer 20 jaar oud. Zij kampeerde niet meer en wou er wel van af.

Een zucht van verlichting trok door ons heen. Zowel Schatje als ik zijn opgegroeid met een bungalowtent, dat was bekend terrein! We hebben gekampeerd met deze tent tot het niet meer kon vanwege mijn gezondheidsproblemen. Nu ligt de tent al jaren op zolder, ongebruikt. Ik denk niet meer dat we de tent gaan gebruiken. Als kamperen ooit wel weer haalbaar wordt voor mij, dan denk ik dat we kiezen voor een tent die minder ruimte in beslag neemt in de kofferbak en zich wat sneller laat opzetten. Als je echter van plan bent om te kamperen en 3 weken op dezelfde plek te blijven staan en je hebt veel ruimte in de achterbak van je auto, dan is het een geweldige tent.

Dussssss, wie wil deze retro Oranje 6 persoons bungalowtent graag hebben, gratis en voor niets? Je moet hem zelf af komen halen en bereid zijn de tent een beetje na te lopen en op te knappen. De plekken waar de haringen in geslagen worden (door die elastiekjes) moeten op sommige plaatsen worden vervangen. Maar de tent is in prima staat, beetje verschoten, van superdik katoen, waterafstotend, en met 3 slaapcabines.

Wie zit nu te stuiteren achter zijn computer en denkt JA! Die tent is voor MIJ!! Plaats dan even een reactie zou ik zeggen! In geval van buitensporig veel reacties, ga ik verloten.

7 gedachtes over “Tweedehands woensdag

  1. Nee, ´k hoef ´m niet.. Kamperen is voor ons verleden tijd. De kids zijn groot en ik heb het wel gehad met “korrelen”op de camping. Wél een wereldtijd gehád hoor! Ik vind het een erg leuk idee van je en ik hoop dat je een héle enthousiaste gegadigde hebt straks. Deze wens ik dan alvast héél veel plezier op de camping!!

    Like

  2. Wat een leuk idee om de tent weg te geven, er is vast wel een liefhebber voor (ik niet, vriend en ik kamperen in een bijzondere constructie die prima bevalt). Dit brengt me op het idee om voor alles wat ik van iemand krijg ook weer iets weg te geven aan iemand anders (paying it forward, zeg maar). Daar ga ik eens even op broeden 🙂

    Like

  3. Herkenbaar,wij hebben jaren in een “huisjestent” gekampeerd. Net een maand geleden verkocht.Alleen als we overnachten op weg naar ons gehuurde boerderijtje slapen we in een kleine tent. Wat een zegen zijn die uitwerptenten!Groeten Izerina

    Like

  4. Helaas hebben wij een ontzettend klein kofferbakje, en houdt mijn vriend écht niet van kamperen. Want stiekem zat ik wel te stuiteren, al weet ik dat hij uiteindelijk niet gebruikt zou worden.

    Ach, ik pak gewoon nog zo af en toe mijn kleine tentje naar een festival… en gelukkig kan ik als scout dat ding alleen opzetten, dus vriend heb ik niet nodig 😉

    Like

  5. Wat een geweldige tent, leuk.
    zou ht graag willen maar ben bang dat jullie te ver weg wonen.
    ( heb geen idee waar jullie wonen ook al volg ik je blog al lang 😀 )

    Gr Deboor

    Like

Zeg het maar!

