Wat eten we deze week?

Zaterdag:
spaghetti met tomatengehaktsaus, doperwtjes en rucola (uit eigen tuin)

Zondag:
spaghetti met asperges, gedroogde tomaten, courgette en gegrilde kipfilet met boter-saliesaus
(spaghetti was in de aanbieding…)

Maandag: Rijst met roerbak van spitskool, broccoli, seitan (zelfgemaakt) en satésaus (restje uit de diepvries)

Dinsdag: Soep en tostidag

Woensdag: Ovenschotel met aardappelen, courgette, tonijn en kaas

Donderdag: kookt Oma

Vrijdag: geen idee, iets met broccoli, maar het is nog zó ver weg…

Verder heb ik besloten om toch het weekbudget te verhogen. Ik schreef al eerder deze week, dat het me momenteel maar zeer moeizaam lukt om uit te komen. Dat komt mede door de prijsstijgingen en ook door de overgang naar steeds meer biologisch. Het budget voor de boodschappen is nu € 90 voor drie personen. Vaak geef ik een paar weken rond de € 85 uit en dan ineens achter elkaar heb ik uitschieters met uitgaven van rond de € 120. We kiezen nu eenmaal voor biologisch, we gaan voor kwaliteit, zijn lekkerbekken (en dan heb ik het niet over snoep maar over bijvoorbeeld een lekkere kaas om te rapsen of lekkere koffie) en we gaan heus niet failliet als we iets meer uitgeven. Waar ik kan besparen doe ik dat, ik maak bijvoorbeeld zelf de chocopasta, omdat de biologische heel duur is, maak om dezelfde reden al seitan, brood, sauzen maar het houdt natuurlijk een keer op. Ik ben geen levensmiddelenproductiebedrijf maar gewoon Spaarcentje met een lijf dat niet meewerkt en dus beperkingen heeft.  We gaan de komende tijd eens een budget hanteren van € 110 per week en kijken hoe dat bevalt. Misschien houd ik dan ook eens wat over, dan kan dat weer in een potje en gebruikt worden voor aanbiedingen, zoals NZ ook schreef in haar stukje van gisteren.

2 gedachtes over “Wat eten we deze week?

  1. Een kleine buffer om te besteden aan aanbiedingen, bespaart op de lange duur ook. Daarom werk ik zelf niet met een weekbudget.
    De ene week zou ik er dik onder blijven en de week erop er ver boven zijn. Maakt niet uit, ik kom al jaren goed uit.

    Like

  2. Dat budget lijkt me voor bio-lekkerbekken echt niet te veel. Zeker,omdat de prijzen waarschijnlijk nog blijven stijgen.Ik heb ook iets van,dan maar iets minder van het lekkers,maar wel kwaliteit. Groeten Izerina

    Like

Zeg het maar!

