Weekmenu

Vandaag: gebakken aardappelen, sla uit eigen tuin en (biologische) rundervinken (hoeft van mij niet zo maar Zoon is daar dol en aangezien hij bijna niets lust, houden we rekening met zijn voorkeuren (die vaak met vlees te maken hebben, meneer is een carnivoortje)

Verder:

  • Pasta met raapsteeltjes en gerookte zalm
  • Broccoli met kokos/kerriesaus, ei of noten en rijst
  • Groentensoep (door Oma bereid) met een tosti of een klein vriezer-restje
  • Aardappelchipollataschotel met sla
  • Ovenschotel met courgette en gehakt met pasta of aardappelen
  • Restje uit de vriezer: rijst/tempeh/roerbakgroenten

En ook: een keer een maaltijd bereid door Oma

Eten blijven we doen, ondanks verhalen over enge muterende bacteriën. Ik was alles goed (zoals altijd) en verder kan ik er weinig aan doen. Ondanks dat iets biologisch is, kan het toch besmet raken lijkt mij. We sjouwen teveel met voedsel, het gaat heel Europa door en terug, en iedereen zit er met zijn tengels aan. Ondanks de strenge regels weten we nauwelijks wat er mee gebeurt. Het merendeel van de groenten die wij hier eten, wordt gekweekt op nog geen 10 km hier vandaan. Denk lokaal, volgens mij is dat goed voor je eigen gezondheid én voor de economie.

Een gedachte over “Weekmenu

  1. Het is nog helemaal de vraag of groenten er iets mee te maken hebben. Arme telers. Ik kreeg trouwens net bericht va de webwinkel. Mijn bestelling komt er aan. ben beieuwd. Groeten Izerina

    Like

Zeg het maar!

