Ik heb het gedaan!

Het was bijna net zo spannend als de demonstratie tegen kernenergie, nu 20 (?) jaar geleden. Of misschien zelfs spannender. Want toen stond ik tussen allemaal medestanders en nu liep ik (oké samen met Schatje) als enige zero-waste gek in onze WestFriese supermarkt.

Waar ik het over heb? Ik heb voor het eerst de herbruikbare groentenzakjes gebruikt! Natuurlijk troffen we een 16-jarige puber achter de kassa die enorm de kluts kwijt raakte van zo’n zacht groen zakje dat hij nog niet eerder tegenkwam en waarvan hij niet wist wat hij ermee aan moest, ook al vertelden wij wat er in zat. Dus de zak ging omhoog, met een paniekerige blik richting de chef, totdat tot hem doordrong dat de zak al van de klant was en de inhoud nog van de super. Tegen die tijd had ik een kop als een biet, maar hé ik heb het wel gedaan hè! Staan voor mijn principes, ook al voelde ik me best te kijk gezet. Hopen maar dat dat went…..

12 gedachtes over “Ik heb het gedaan!

  1. Stoer hoor!!! Ik doe het soms ook los in mijn tas, vind het ook allemaal onzin die plastic zakjes en natuurlijk de papierenzakjes. Ik welk WF dorp zit jij? Ik in Hoorn.

    gr. Imre

    Like

  2. Wat goed! Wie weet,werd iemand in de rij door jou ook op een goed idee gebracht. Vanochtend tracteerde ik mezelf op één hard broodje. Dat moest in een plastic zak.Ik realiseerde me,dat ik daarvoor ook een katoenen zakje kan meenemen. Groeten Izerina

    Like

  3. Wauw, wat stoer!!
    Ik ben ook van plan om ze aan te schaffen maar had al bedacht om eerst maar even naar de klantenservice van de winkel toe te stappen om uit te leggen wat en waarom! Helemaal van te voren uitgedacht, anders durf ik niet. Maar jij deed het maar even, echt knap!

    Like

  4. Plastic is al zo gewoon terwijl zo'n 60 jaar geleden katoen weer heel normaal was, gewoon losse verkoop. Nu zijn we net aliëns als we aan de kassa komen met ons katoenen zakje. Raar eigenlijk, het is zo gewoon als wat. Knap dat je doorgezet hebt!

    Like

Zeg het maar!

