Weekmenu – vervolg

De groente- en fruittas is geleverd en we troffen er weer veel lekkers in aan. 

boeketje Raapstelen

Niet alles werd herkend, maar gelukkig gaf de kweker antwoord op de prangende vraag per mail wat toch die stekelige bos bladeren was. Raapstelen. Die zijn er in soorten en maten weet ik inmiddels. Kregen we vorige week een bosje raapstelen, fris en lichtgroen waar een heerlijk stamppotje van werd gemaakt, de raapstelen van deze week vormen een groot boeket dat meer aan ontplofte wilde spinazie doet denken en dus ook om een andere benadering vraagt. Verder vonden we in de tas: courgette, uien, aardappelen, peultjes, appelen, eikebladsla en 2 sinaasappelen. Bij de super kocht ik een witte kool en we hebben nog doperwtjes in de vriezer en een heleboel sla in de tuin, dus daar komen we de week wel mee door.

Wat zijn we van plan:
Zondag:
Pittige raapstelen: gebakken en gekruid met Marokkaans kruidenmengsel met daarbij kikkererwten, kipfilet, sinaasappel, tomaatjes en een paar kleine minisstukjes aardappel. Met rijst
Maandag:
Eten we bij Oma
Dinsdag:
Sla met aardappelen in de schil uit de oven en een balletje gehakt
Woensdag:
Roerbak van peultjes en witte kool met rijst en een kikkererwtenburger
Donderdag:
Kookt Oma
Vrijdag
Iets makkelijks en snels aangezien ik ook een enorme stapel pannekoeken moet bakken voor Zoons partijtje de volgende dag (eindelijk!): spaghetti met courgette, dopewtjes, gerookte zalm en dille
Zaterdag:
luncht hier een meute jochies pannekoeken alvorens met Schatje en Schoonouders richting speeltuin óf de bioscoop te vertrekken, afhankelijk van het weer. In de avond eten we de restjes op en gewoon brood met salade caprese of zo, in ieder geval iets makkelijks….

8 gedachtes over “Weekmenu – vervolg

  1. ha mevrouw jee, t is altijd een basis hoor, ik kan net zo makkelijk van plan wisselen of de dagen omgooien. Maar het geeft me wel wat rust, dan bedenk ik lekkers met de spullen die er zijn en weet ik dat ik niet weer naar de winkel moet.

    Like

  2. Zo houd je ook weinig voedsel over met een weekmenu. Wij zijn impulsieve eters,wel van wat in voorraad is. Soms heb ik dan nog over als de nieuwe bestelling komt. Groeten Izerina

    Like

  3. Hallo Spaarcentje,
    Door jouw blog ben ik op het spoor van de bioboer gekomen. Ik neem aan dat het dezelde is gezien de bezorging 😉
    Het pakket was ook hetzelfde alleen hadden wij geen peultjes maar verse kapucijners (blauwschokkers) in het pakket. Heerlijk met een klein beetje geruld rundergehakt met ui en knoflook. Sla en aardappelen in de schil gekookt erbij, echt lekker. Jouw raapstelenstamppot was ook overheerlijk. Bedankt voor je originele recepten.
    groet, hanna

    Like

  4. Oh raapstelen! Heerlijk! Mijn moeder maakte vroeger altijd heerlijke stamppot raapstelen, maar zelf weet ik eerlijk gezegd niet eens hoe ik het moet klaarmaken.

    Als we verhuisd zijn naar mijn ouderlijk huis, ga ik het leren! Want mijn oude buurvrouw geeft altijd heel veel raapstelen weg.

    Like

  5. o wat leuk Hannah! Misschien heb jij het grote pakket? Wij hebben het 2 persoonspakket van 12,50 maar eten daar met zijn 3tjes ruim van, nu wordt er hier één keer in de week dor oma gekookt en 1 keer in de week is het tosti dag. Dus met zo'n klein pakket redden we het makkelijk. Alleen de hoeveelheid fruit is wat teleurstellend, dat koop ik nog wel bij.

    Fijn dat de recepten bevallen! Ik plaats zo een nieuw raasptelen recept op spaarcentje kookt.

    Like

  6. Wij hebben, nog maar net, het tweepersoons pakket. We zijn ook maar met z'n tweeen. Lang geleden hadden we een Odin-pakket, maar er is hier geen afhaalpunt meer. Volgens mij kunnen wij er ook wel bijna een week van eten. Zeker met een kliekjesdag, zo nodig aangevuld met soep of pannenkoeken.
    groet, Hanna

    Like

Zeg het maar!

