Wat gaan we eten deze week?

Zaterdag maakte Schatje een heerlijke vegetarische ovenschotel met spruitjes, aardappel, knolselderij (uit eigen tuin!) en appel, bedekt onder een laagje griesmeel-kaassaus.

Zondag (vandaag) doet Zoon ‘de keuze van de week’ en dat is deze week geworden een totaal verantwoorde maaltijd van patat met mayo en uitjes en kroket (bij de snackbar vandaan, want wij hebben geen frituurpan). Met de patat doe ik mee maar de kroket gaat me te ver. Ik maak voor mezelf een balletje gehakt (ouderwetse gehaktbal, recept volgt) en een witlofsalade voor erbij.

Maandag kookt Oma, geen idee wat.

Dinsdag:  Bietensoep (op basis van kokosmelk) (uit de vriezer) en een tosti.

Woensdag: Bloemkool uit de oven (met tomatensaus en aardappelen). Het oorspronkelijke recept is met rundergehakt, maar ik maak dit keer een vegetarische variant.

Donderdag:  Ketjapspruiten met kipfilet en rijst.

Vrijdag: runderstoofschotel met bietjes (experiment).

Afgelopen week bereikte ik de 200.000 pageviews. Om dat te vieren geef ik een cadeautje weg. Dit is de laatste dag dat je kunt reageren. Nog niet gedaan? Lees mijn logje van 17 januari en stuur een reactie of mail rechtstreeks naar: consuminderenmetspaarcentje@hotmail.nl

10 gedachtes over “Wat gaan we eten deze week?

  1. dank je wel! Komt door het spaarloon wat wij niet uitgaven aan een camera zoals jij, ;-), schenkingen van familie, bijgeschreven rente en het normale sparen dat we doen (400 per maand).
    Deze maand ging het dus uitzonderlijk snel, vanaf komende maand gaat het met ongeveer 400 euro per maand.

    Like

  2. Wat is je blog mooi geworden! Prachtig, die foto, daar wil ik zo naar toe!
    Ook mijn complimenten hoor voor je spaarbedrag, dat gaat als een speer, wat fijn!
    Met de give-away doe ik niet mee, ik heb het boek al gelezen en gun het een ander. Maar het is zeker de moeite waard!

    Like

  3. Wat ziet je pagina er mooi uit. Super gedaan zeg. Ik ben vandaag ook begonnen met bloggen, zal voor mij ook een verslaving worden ben ik bang. Ik heb jou site er ook op gelinkt.
    groetjes Sabine

    Like

Zeg het maar!

