Maandagpraat, goede gesprekken en een wedstrijd….

Eten koken gaat iets minder gestructureerd op het moment. Omdat de energie huishouding erg grillig is en ik de laatste weken niet goed in balans ben qua doen en rusten, lukt koken niet altijd. Er vragen soms ook andere dingen om mijn aandacht. En wat ik aan het één besteed, is niet meer beschikbaar voor het  ander. Gelukkig maakte Oma weer een grote noodvoorraad pastasauzen die in de vriezer staan te wachten op de dagen dat koken niet lukt. En dan schuift het geplande menu weer een dag op.
Zo kan het gebeuren dat er een rode kool al ruim 2 weken ligt te wachten totdat iemand hem oppakt. En zo hebben we inmiddels winterpeen, bieten, koolraap op voorraad en liggen er spruiten en bieten ook afgekookt in de vriezer. Eén ding is zeker: ik zeg de groentetas de komende week af en misschien ook wel die van de week erop. Kunnen we weer een beetje bijtrekken.

Afijn, de eetplannen van de week zijn:

Zaterdag maakte ik Aardappelsoep met kikkererwten, prei en kool. Super lekker al zeg ik het zelf.
Zondag maakte ik een groentenstoof met groene kool, koolraap en pakspoi. Met zilvervliesrijst en miniballetjes gehakt (omdat we na een aantal dagen vegetarisch wel weer in wat vlees wilden happen)
Maandag: kookt Oma
Dinsdag: eten we het restant van zondag
Woensdag: stort ik me op de rode kool. Ik denk dat ik van de ene helft een ovenschotel met geitenkaas maak en van de andere helft een stoofpotje met rode kool en rundvlees (dat kan dan gelijk in de vriezer).
Donderdag: geroosterde bieten of geroosterde koolraap, we zien wel.
Vrijdag: nog geen idee

Hoewel de meterstanden lieten zien dat de ergste kou afgelopen week al weer voorbij was, is het vandaag toch weer flink koud hier (Hoorn). Jammer, gisteren zat ik ruim een uur in de zon op het stoepje voor het huis, helemaal klaar voor het voorjaar…..

Fijne week allemaal!

Vandaag op wel een wee: Een goed gesprek
En: leuk nieuws op Spaarcentje kookt, want ik deed mee aan een wedstrijd…..

3 gedachtes over “Maandagpraat, goede gesprekken en een wedstrijd….

  1. Ik weet niet hoe het bij anderen gaat, maar 'mijn' bioboer levert wekelijks een tas af, tenzij ik op tijd mail dat ik een week oversla. Anders zou ik het ook niet willen want dat ga je eten weggooien of moet je het gaan weggeven…de week loopt soms anders dan je denkt….

    Like

Zeg het maar!

