Bibliotheek

Vandaag ga ik naar de stad.
Ik fiets naar de bieb.
Halverwege is mijn accu leeg.
Dom, niet aan gedacht om het te controleren.

Wat ga ik nu doen?
Doorgaan of terug?
Ik ga door want ik ben een vrouw met een missie.
Zonder boeken stort het leven in.

Dus fiets ik verder, op eigen kracht.
Ik kies een grote stapel boeken uit.
Dan kom ik iemand tegen.
Dat is niet goed, ik kan beter maar 1 ding tegelijk doen.
Naar de bieb, op eigen kracht fietsen én praten is te veel van het goede.
Maar ik verstop me niet.
Ik ben namelijk een enorme kletskous.
Praten is mijn hobby.
Als je me zo hoort, zou je niet denken dat ik altijd uitgeput ben.
Ik praat niet alleen met mijn mond, mijn hele lijf doet mee.

Dat was niet verstandig denk ik op de terugweg.
Zo praten terwijl de accu leeg was.
Nu beweeg ik op geleende energie.
En als ik thuis kom sta ik diep in het rood.
Dom mens, denk ik elke keer weer.
Je leert het ook nooit.

Gelukkig heb ik nu veel boeken.
Missie geslaagd.
Alleen de manier waarop is voor verbetering vatbaar.

5 gedachtes over “Bibliotheek

  1. Zo herkenbaar! Maar je hebt in elk geval een leesvoorraad om het jezelf gemakkelijk en prettig te maken op je bank. Mijn bank is ook, naast mijn bed,traplift en zadelkruk, mijn belangrijkste meubelstuk. Zie het als je vriend en niet je gevangenis.

    Like

  2. Het is misschien een truttig advies of wil je daar helemaal niet aan. Maar is het overwegen waard om te sparen voor een elektrische fiets? Als dan de accu leeg is zet je de ander aan.

    grtz,

    Nathalie

    Like

  3. Wat een bijzonder blog, ik kom hier via je andere blog (spaarcentje) en ben bijzonder geïnteresseerd, heb namelijk in mijn praktijk verschillende mensen mogen begeleiden met ME/CVS. Niet als behandeling an sich, maar wel als ondersteuning, pijnverlichting en ontspanning (ik doe coaching en voetreflextherapie en met name in het kader van dat laatste verdiep ik me graag in dit onderwerp. Kom graag nog weer lezen, hartelijke groet en sterkte natuurlijk, Roelien

    Like

Zeg het maar!

