verjaarsweekend

Dag 1 van het verjaarsweekend is voorbij en Zoon genoot van begin tot het eind ook al deden we niets anders dan knuffelen, dvdtjes kijken die hij net had gekregen en wat chips en taart eten. Gisteren was hij jarig, maar vandaag vieren we het voor de buitenwereld. Onze familie is heel klein dus druk zal het niet worden. Vandaag is hij dus ook nog een beetje jarig.

Eerder schreef ik al wat het budget was voor cadeautjes, dat is €50. We kochten een dvd van Up en een PC game van de Sims. Die game laat zich alleen tot nu toe niet installeren op de laptop en heeft alleen nog voor frustratie gezorgd dus ik vraag me inmiddels hard af of we niet iets anders hadden moeten kopen.

Het 3e cadeau dat hij kreeg kostte niets behalve wat tijd om het te maken, het was namelijk een uitbreiding/aanvulling op de tegoedbonnen die hij een paar maanden geleden voor zijn rapport kreeg. Ik had allemaal bonnen op briefkaarten afgedrukt waarop dingen staan als:
goed voor een pyjama dag
goed voor één keer zelf bepalen wat we bij het avondeten eten.
goed  voor een keer een broodje suikerstroop

Dat soort dingen dus. En het was een enorm succes. Zo’n succes dat hij al weken voor zijn verjaardag begon te vragen of hij weer bonnen kreeg. Ik schreef het al eerder: niets is leuker voor een kind dan hem zelf dingen te laten bepalen en dat kan met die bonnen. Ik keek welke bonnen het meest waren gebruikt en die heb ik aangevuld. En ik breidde het uit met één superbon waarop staat: tegoedbon voor één dag de baas zijn, jij  bepaalt alles.


Dat viel in goede aarde! En ik ben natuurlijk héél benieuwd hoe hij die dag dan gaat invullen.

PS vandaag op Wel en Wee:
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet

9 gedachtes over “verjaarsweekend

  1. Ik vind die bonnen een heel leuk idee, het is ook een supermanier om iemand bij te brengen dat tijd/moeite/aandacht e.d. veel waardevoller zijn dan dingen die met geld te koop zijn. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe hij die superbon gaat gebruiken!

    Like

  2. Dat is echt een geweldig idee. Zeker dit jaar als extra bij zijn verjaardag. Vlak daarna komt er een enorm drukke periode, waar hij zich een beetje buiten zal voelen staan. Hoe we ook proberen hem overal bij te betrekken. Een paar bonnen met dingen speciaal voor hem, lijkt me dan juist een heel leuk idee.

    Like

  3. Nog van harte gefeliciteerd met jullie zoon!
    Wat jammer van het Sims-spel. Zoonlief heeft het hier ooit geleend van mijn zus, maar op mijn computer draaide het ook niet. Het vraagt vrij veel geheugen-capaciteit en het is best een “zwaar”, qua grootte. Inmiddels heeft zoonlief zijn eigen (snellere) laptop en daar draait het wel op. Het heeft hier ook heel wat frustratie gebracht in eerste instantie. Hopelijk krijg je het toch aan de praat.
    Die “baas”-bon, geweldig wat een idee!

    Like

Zeg het maar!

