Overstappen pechhulp

Het is nog ver weg, maar voor je het weet schrijft de ANWB weer de contributie af in december. Vorig jaar bedachten wij dat we eens willen uitzoeken of er geen andere -goedkopere – opties zijn. De ANWB is niet meer de enige aanbieder op de markt voor pechhulp. Even googlen leverde op dat  RouteMobiel actief is en Centraal Beheer Achmea.

foto van www

De site van Route Mobiel is erg overzichtelijk en ik kon vrij snel uitrekenen dat een overstap mij €43,50 scheelt per jaar. Nu nog uitzoeken wat CB Achmea kost. Niet eenvoudig: wel veel wervende tekst maar nergens cijfers. O jee. Ik zie tekstballonnetjes met de opmerking: bel mij! Tja, dan weet ik het al. Als ik bel word ik overspoeld met informatie, zie door de bomen het bos niet meer en dat is nu precies de bedoeling. Daar trap ik niet in.

Ik stuur een mailtje met het verzoek om informatie. Daarbij geef ik netjes de ouderdom van de auto door en geef aan Europadekking te wensen. Een paar dagen later krijg ik antwoord. Nou ja antwoord. Ik krijg dit, toegestuurd van Fatma van Achmea (ik zet er maar geen achternaam bij….)

Aandachtspunten
  • Leeftijd is premiebepalende factor, vraag daarom goed door bij auto’s die zijn geïmporteerd.
  • Het bouwjaar van de auto en de ingangsdatum van de verzekering bepalen de premie.
    Voorbeeld: bij een auto met bouwjaar van 2000 ( maand maakt niet uit) betaalt de klant in 2010 de premie t/m 10 jaar. Gaat de verzekering in 2011 in, dan betaalt de klant de hoge premie.
  • de premie is voor auto/motor/camper gelijk.
  • als een klant de dekking wijzigt van PHN naar PHE en zijn auto is ondertussen ouder dan 10 jaar, wijzigt de premie NIET naar ‘oud’.
Beschrijving
t/m 10 jaar
Nederland
Europa
particulier
€ 45,00
€ 70,00
collectief
€ 40,00
€ 65,00
vanaf 10 jaar
particulier
€ 90,00
€ 115,00
collectief
€ 85,00
€ 110,
Zonder verdere opmerkingen, zelfs zonder de mededeling dat ze hopen dat alles duidelijk is! Nog duidelijker was geweest als er bij stond: beste klant, zoek het lekker zelf uit want ik heb vandaag geen zin!
Fatma had er duidelijk geen zin of of heeft het niet begrepen. Of ze probeert op subtiele wijze Achmea om zeep te helpen. Stel dat zij per uur 15 klantvragen ‘beantwoordt’, waaronder 5 potentiële klanten die informeren naar de prijzen en voorwaarden van Pechhulp, omdat zij overwegen klant te worden. Dat maal 8, dat is op dagbasis toch al snel 40 klanten, die nu niet meer overwegen om een pechhulpverzekering bij Achmea te nemen.
En misschien pakt zij dit zo aan uit tijdgebrek of omdat ze net te horen heeft gekregen dat haar contract niet wordt verlengd of omdat ze door de zoveelste reorganisatie door de bomen het bos niet meer ziet zitten. Ik kan het me allemaal levendig voorstellen aangezien ik zelf jarenlang klantenservicemedewerker was. Dus begrip heb ik zeker, maar daarmee krijgen ze me niet als klant.
Maak jij dit ook wel eens mee? En waar heb jij je pechhulpverzekering?
PS. Vandaag op Wel en Wee: Vrolijke boel
18 gedachtes over “Overstappen pechhulp

  1. Hallo,

    Wij zijn al jaren bij de EAC. Gesitueerd in Deventer, maar volgens mij kan iedereen hier lid van worden. Goedkoop en een prima service.
    Is nog niet zo'n grote organisatie. Op de website staat alles en soms zit de baas zelf nog achter de telefoon. http://www.eac.nl/ Ze zijn erg klantvriendelijk.

    Like

  2. Maar kijk niet alleen naar de prijs maar ook naar de dekking, wat doen ze voor dat geld.
    De service van Route mobiel is daarin wat beperkt. Het is meer een wegsleepservice dan echt reparatie bij mijn weten. Er is vast wel meer te vinden op internet.

    Like

  3. Wij zitten bij de ANWB na verhalen van Route mobiel (te oude auto dus we helpen niet, vervanging nee wel wegslepen. Kan iets niet in 20 min worden gerepareert slepen ze je af enz)in diverse media. Er komt iemand altijd helpen, ze denken soms met je mee of t goedkoper kan met reparatie, kortingen op pretparken, de show your card service/kortingen. Ik heb ze nog maar 1x nodig gehad (toen ging mijn startmotor stuk) ze sleepten me af en regelden het zo dat het gedaan werd door een bedrijf waar ze ook een contract mee hadden die huurauto's had die ik ook weer in mijn eigen woonplaats kon inleveren. De huurauto was in de service vergoed voor 3 dagen zodat ik ook tijd had wat te regelen met de garage en ander vervoer. Mijn partner had problemen met de accu, waarop ze na een paar keer met de oplossing kwamen van een nieuwe accu, ze vertelden waar deze t goedkoopst was bij ons en hoe we deze zelf konden vervangen. Wij hebben hier 1 ANWB lid en 1 parnterlidmaatschap (veel goedkoper en zelfde service!).

    Like

  4. toen Route Moblel in Nederland begon zijn wij daar naar toe overgestapt. Hadden in het eerste jaar meteen een serieuze pech in Kroatie. Hun hulpdienst was geweldig . Het is dat we nu in Servie wonen anders zouden we nog steeds lid van ze zijn van de rout Mobiel

    Like

  5. Wij hebben geen pech onderweg verzekering, ik vind het zonde van het geld. We gaan niet zo vaak weg en zijn zelf erg handig, we hebben het in al die jaren nog nooit meegemaakt dat we zulke hulp nodig hadden.
    Groetjes Dreadlocks

    Like

  6. Wij hebben ANWB, al jaren. Hebben ze geukkig niet zo heel veel nodig gehad, maar in Duitsland stonden we ooit ook eens met pech. De ADAC werkt samen met de ANWB, pasje laten zien, nummer werd genoteerd en verder was alle geregeld. Erg fijnop dat moment. In Nederland ook alleen mar goede ervaringen.

    Like

  7. Ik heb mijn autoverzekering gewijzigd van all risk naar WA+ schadeverzekering inclusief pechhulp van Unive. Deze geldt alleen binnen Nederland maar kon mijn ANWB opzeggen. Ben nu alleen nog ANWB lid (17 euro per jaar). Betaal nu 11 euro minder per maand aan de verzekering en hoef geen 80 euro per jaar meer te betalen aan de ANWB.

    Like

  8. Pechhulp via de verzekeraar Polis Direct, 5 euro of zo per jaar. Polis direct is van de Bovag, goede verzekering en pechhulp. Heb je een goedkopere aanbieding van een andere verzekeraar, gaan zij er tien procent onder zitten.
    Heeft een hoge klanttevredenheid van ruim zeven procent

    Like

  9. Wij hebben ook geen pechhulp verzekering. Als we pech onderweg hebben is er altijd wel familie of onze garage paraat. Gaan we echt een heel eind weg of op vakantie sluiten we een reisverzekering af.

    Like

  10. Al jaren bij de ANWB incl. voordedeurhulp, aanhangwagen en vervangend vervoer en doorlopende reisverzekering.
    Altijd erg tevreden geweest, zowel in Nederland als de mogelijkheiden in het buitenland. Het is ook mijn ervaring dat het woord ANWSB in Frankrijk (geen andere landen ervaring) wonderen doet, misschien omdat ze weten dat er betaald wordt en eventueel goed overleg mogelijk is.
    Ongeluk met geschaarde aanhanger in Frankrijk en het werd prima geregeld, weggesleepd en aanhanger later nagebracht. Op zondagmiddag viel de uitlaat eronderuit toen ik met dochter alleen op vakantie was en met veel moeite repareerde de garagehouder het voor me. Band van aanhanger kapot -nog in Nederland- en er werd een vervangende uit depot gehaald. Ik blijf bij de ANWB omdat ik er in geval van nood op kan vertrouwen en misschien ben ik daar dan iets meer geld voor kwijt, dat heb ik er dan wel voor over.

    Like

  11. Het zal wel erg pedant klinken, maar we rijden Toyota en deze heeft pechhulp service(gratis), die we in de ruim 30 jaar, dat we dit merk rijden nog nooit nodig hebben gehad. Onze laatste auto was 14 jaar oud toen we een nieuwe kochten en onze huidige auto's zijn 10 en 12 jaar oud. We hebben ze wel nieuw gekocht en ze krijgen altijd een onderhoudsbeurt bij de dealer. Wanneer je je auto goed kent en je bent bij een betrouwbare dealer of garage dan heb je zo'n pechhulp verzekering misschien helemaal niet nodig. Spaart dan toch weer!

    Like

Zeg het maar!

