Balans

Liggend op de bank
overdenk ik mijn beperkingen.
Dat zijn er niet zo veel.
Sinds ik ziek ben,
maakte ik met flinke sprongen
een grote ontwikkeling door.

Fysiek beperkt zijn
valt in het niet
bij wat ik tegenwoordig
allemaal kan.

Ik ben bijna altijd blij,
kijk naar wat kan,
haal mijn schouders op
over wat niet lukt
en volgens mij
ben ik een stuk aardiger,
geduldiger en relaxter
in vergelijking met vroeger,
toen alles het nog deed.

Alleen verdomd jammer
dat zo weinig mensen merken
dat ik eindelijk in balans ben,
zo liggend op de bank.

4 gedachtes over “Balans

  1. Waarschijnlijk komt dat omdat anderen 'nog' niet in het tempo leven waarin jij leeft. Ik merk dat zelf ook vaak als ik zeg dat we er alleen maar hoeven te 'ZIJN' op het moment dat je bezig bent met iets. Ik leef zo mijn mogelijk in de toekomst en laat gisteren ook achter mij. Deze tag telt, dit moment, en op dit moment wil ik genieten, ook als het regent of als ik pijn heb. Dus kijk ik naar wat wel fijn is (buiten de pijn om) en dan blijkt er nog veel te zijn wat de moeite waard is.
    Anderen moeten dit soms eerst zelf ervaren voor ze dit gaan zien. Leven in het NU kan iedereen leren, al kost het soms moeite. Maar het kan. Ook als je niet ziek bent. Niet iedereen zal je begrijpen maar hopelijk komt dat nog.
    Fijn weekend!

    Like

  2. Weer veel om over na te denken, en jaloers op te zijn. Hoewel ik er tegenwoordig het beste van probeer te maken, kan ik ook nog echt heel verdrietig worden om wat allemaal niet meer kan. Hopelijk komt het besef met de jaren.

    Like

  3. Vaak is het ook moeilijk te zien of te merken bij een ander:) vergis je daar niet in. mensen kijken vanuit hun eigen standpunt hun eigen belevingswereld. Wat voor mij naar over kan komen, kan voor jou alweer vooruitgang zijn;)

    Like

Zeg het maar!

