Eetplannen

Toch maar weer eens een eetplan maken. De tas werd gisteren afgeleverd, de boodschappen werden door Schatje gedaan dus het zou mij toch moeten lukken om het één met het ander te combineren en daar de dag van de week voor te zetten?

Vandaag
Eten we de restjes van gisteren: vegetarische chili (met tofu in plaats van gehakt) met een salade van botersla en peultjes (uit eigen tuin) met basilicumdressing.

Zondag
Loeidure biologsiche merquezworstjes (dat was schrikken) met gebakken aardappelen en sla (even de tuin in lopen en plukken).

Maandag
kookt Oma, volgens mij wordt het pasta.

Dinsdag
roerbak van dit gerecht  maar dan met peulen in plaats van sperziebonen en met wortelen.
Met zilvervliesrijst en blokjes tempeh.

Woensdag
Broccolisalade met vis (weet nog niet wat) en met pasta met tomatensaus

Donderdag
Wegens overschot aan komkommer: koude komkommersoep (en dan maar hopen dat we hiermee warme temperaturen afdwingen) met stokbrood en kaasjes voor de mannen en met tomaat gevulde humus voor mij.

Vrijdag
Is nog te ver weg, dat zien we vrijdag wel. Dan rukken we de koelkast open en de vriezer en zien we wat er over is en nodig moet worden opgegeten….

6 gedachtes over “Eetplannen

  1. Wij maken ook altijd een weekmenu, we kijken wat er in onze groentetuin klaar is om te oogsten. Dit verwerk ik dan in ons weekmenu.
    Daarnaast kijk ik wat ik nog nog in de vriezer en koelkast heb, dit verwerk ik ook in het weekmenu. Verder vul ik het aan met waar we nog meer trek in hebben deze week. Op zondag ochtend aan het ontbijt wordt de weekmenu besproken.
    Daarna maak ik het boodschappenlijstje nav wat er nog in de kast ligt en wat op is. Op maandag doe ik de boodschappen voor de hele week. Ik probeer altijd zo rond de 60 euro boodschappen te doen.
    Groetjes Dreadlocks

    Like

  2. Hahahah .Kan me er nog steeds over verbazen.Toen ik met FLYlady begon snapte ik maar niet wat de opdrachten op donderdag de administratie doen èn de koelkast schoonmaken nu met elkaar te maken hadden.
    Op donderdag werd er ook een menuplan en boodschappen lijstje voor vrijdag errands day gemaakt.Denk nu dat dit het allerbelangrijkste is voor wie wil bezuiningen.Al die kleine routines bij elkaar.En het geeft zo veel geluk & trots ,Het gevoel de boel onder controle te houden.Letterlijk om met een wiebelfiets met volle fiets tassen naar huis te fietsen geeft zo,n gevoel van rijkdom .
    Vond en voelde me altijd al zo schandalig om op het laatste moment een winkel binnen te rennen en dan daar in die overvloed te staan denken.
    “Wat moet ik nou weer eens eten “.En weten dat er weer van alles in de koelkast weg lag te rotten.En het dan het laatste eind van de maand met linzen en wortels en uien te moeten doen dankzij te veel terrasjes met cappuchino,s ,broodjes en pakjes sigaretten.Stoere vrouw hoor.
    Ik weet nu wat beter voelt .En meer geluk geeft 🙂

    Like

  3. Ik maak altijd een weekmenu. Niet alleen omdat het geld en nadenken scheelt met boodschappen doen, maar ook omdat ik anders steeds vergeet wat ik ook alweer ging koken 😉

    Like

Zeg het maar!

