Bekentenissen op zondag

Van de week schreef ik al dat ik er in de middag achter kwam dat ons zolderraam wagenwijd openstond. De tien minuten luchten waren wel heel erg uit de klauwen gelopen. Pure verspilling aangezien de zolder niet afgesloten kan worden en wij in de huiskamer onze trap naar boven hebben. Wij kunnen dus niet beneden stoken en de rest boven dicht doen. Natuurlijk doen we wel de deuren dicht van de kamers boven, maar evengoed gaat er dus veel warmte naar boven en dit geval zo het zolderraam uit.

Soms ben je gewoon suf bezig. Doe je linksom een besparing en draai je die terug door onachtzaamheid of verstrooidheid. Deze week heb ik daar een handje van. Ik maakte geld over maar vergat op de verzendknop te drukken. Zodat de ontvanger tevergeefs op haar centjes zat te wachten (sorry!). Ik maakte een heerlijke granenreep met banaan en kokos maar had even niet door dat de gedroogde pruimen die ik er door deed, met pit waren. Ik dacht alleen wat maakt die staafmixer toch een herrie? Ik kreeg het pas door toen ik de reep in mijn mond stopte om te proeven. Dat kon zo de vuilnisbak in. En het geweldige lamswollen vest dat ik begin van de winter bij de kringloop voor € 5 heb gekocht, overleed in de wasmachine. Daar had ik hem natuurlijk helemaal niet in mogen stoppen. Zeker niet omdat de temperatuur op 90 graden stond. Want eens in de maand draai ik een handdoeken- of beddengoedwas op 90 graden, zodat achterblijvende zeepresten in de machine verdwijnen. Helaas vergeet ik dan vaak prompt de was erop de temperatuur aan te passen en weer op 30 graden te zetten. In dit geval echt jammer. Het vestje dat eruit kwam, zou leuk zijn voor een kind van zes jaar.

Zo ben ik best wel suf bezig deze week. Maakt niet uit, daar leer ik weer van, hoop ik maar. Toch is mijn humeur niet kapot te krijgen, ondanks suffe acties of een dure auto-reparatie (daarover later in de week). Waarom het humeur zo goed is? Deze dame stond na 5 jaar ziek zijn op het ijs en schaatste een paar rondjes. Meer heb ik niet nodig om te genieten. Natuurlijk ging ik ook goed onderuit, maar dat hoort erbij. Ik krabbelde weer op en schaatste weer verder.

Heb jij al geschaatst of is dat niet jouw ding?

ps: wil je weten hoe het is om te schaatsen na 5 jaar ziek zijn? Lees het hier.

24 gedachtes over “Bekentenissen op zondag

  1. Ik ben zelf geen schaatser, helaas geen talent ondanks Fries bloed.Suf gedrag van jezelf daar kun je van balen. Maar hier suf gedrag van puber zoon, deuren niet sluiten,kleding en kostbare spullen die overal slingeren. Alsof het niet stuk kan Grr en zo kan ik nog wel een aantal dingen opnoemen.Hoe meer ik er van zeg, des te leuker.Dat is niet alleen balen ,maar om gek van te worden.Martine

    Like

  2. Yeah, goed van jou meid!!! Maar wat is het koud hé buiten en heb je gezien hoe mooi of het IJselmeer er bij ligt?? Wat is het dan weer heerlijk thuis komen bij de warme kachel met een lekker koppie van het een of ander. Over suf gesproken, wij hebben denk ik een suffe maand te pakken, niet zo zeer door ons zelf maar alles lijkt wel mis te gaan, stuk te gaan en deze maand kosten als apk, schoorsteenveger enz. De knip lijkt wel niet dicht te hebben gezeten, en op een of andere manier ontmoedigt dat. Op 1 januari is er vaak weer zo'n frisse nieuwe start gevoel en dan valt het zo af als je zoveel onkosten hebt dat het lijkt alsof je helemaal niet aan het besparen bent. Toch deze maand een “hormannetje” gedaan, dus vorig jaar is het allemaal financieel goed gegaan, toch maar de suffe bui opzij schuiven en weer goed door gaan.
    Enne….schaatsen, dat durf ik niet meer. (Ik was altijd al een bange schijter op het ijs hoor haha) Vr. Gr. Kathy

    Like

  3. Wat fijn dat je weer op de schaats stond. Ik vind het ook leuk, maar helaas niemand in mijn omgeving. En ik ga niet zo snel alleen.

    Hier ook een bekentenis van afgelopen week. Met een vriendin uit eten geweest, kosten 25 euro p.p. Ik betaalde zij gaf mij het geld contant terug (30 euro, briefje van 20 en 1 van 10) ik zou dan de parkeerkosten betalen. Dus bij de parkeerautomaat € 9,70 betaald ofzo met een briefje van 5 n losse muntjes.

    Volgende dag sta ik in de winkel en wil betalen. Hmm, geen contant geld meer, dus maar gepind. Thuis mijn tas, jas en alles nagekeken, niks gevonden. Ik vermoed dat het bij de parkeerautomaat per ongeluk uit mijn portemonnee is gevallen. Ik kan het me niet voorstellen, maar dat ik het enige dat ik kan bedenken. Ik baalde er flink van….maar ja, wat doe je eraan? Soms zit het mee en soms zit het tegen. Nu maar extra mijn best doen om dat weer goed te maken….

    Oh en ik heb ook wel eens van die kook mislukkingen, gewoon door verstrooidheid.

    Like

  4. Wauw, wat goed zeg, dat je weer even hebt kunnen schaatsen. Snap helemaal dat je week niet meer stuk kan.
    Hier valt nog weinig te schaatsen. Jammer, want ik vind het wel erg leuk. Maar het ijzelt hier al de hele middag, dus ik ben wel blij dat ik niet naar buiten hoef vandaag.

    Like

  5. Wat fantastisch dat je lekker hebt kunnen schaatsen na 5 jaar ziek te zijn geweest. Wat zal dat genieten zijn geweest!
    Ik heb vanmiddag ook lekker geschaatst. Het was wel weer even wennen en ik stond eerst nog wel wat wankel op de ijzers, maar toch heb ik genoten. (ondanks dat ook ik één keer behoorlijk onderuit ben gegaan)

    Like

  6. hallo Spaarcentje,

    wat een leuk blog heb ik hier ontdekt. Het is erg zonde van het vest en de zolderraam. Helaas gebeurt het bij de besten onder ons wel eens dat we een beetje onhandig bezig zijn! Ik zou mezelf zelfs omschrijven als “onhandig geboren”. Veel schaatsplezier! Ikzelf schaats niet ondanks ik al bijna twee jaar in Finland woon. Hier word je zo doodgegooid met sneeuw en ijs dat ik er niet meer van wakker lig.

    Schaatze!

    Juffie Kladboekje

    http://www.kladboekje.nl

    Like

  7. Wat heerlijk dat je weer op de schaats hebt gestaan. Super!!

    Husband is geen schaatser en ik ben het ook minder gaan doen. Tegenwoordig helemaal niet meer. En schaatsen hebben wij ook niet, dus komt het er nu helemaal niet meer van. Jammer, want ik vond het altijd leuk.

    Liefs Frederique

    Like

  8. Ik ken die ( sufheid) ook. In tijden dat mijn fibromyalgie wat erg opspeelt, moet ik opletten, dat ik niet al teveel vermoeid raakt, want dan wordt de concentratie ook slecht.
    Dan moet ik memo briefjes hangen. Ik heb om die sufheid, ook geen gasfornuis. Want ik heb ooit eens een pit aangezet, met een elektrische frietpan erop. Vraag me niet hoe ik daarbij kwam, op die momenten, werken mijn hersenen, niet goed. Dringt niet alles door. Maar super, dat je een paar rondjes kon'schaatsen, dit voelt dan zo goed. Nee, dan is al het andere niet meer belangrijk. Geniet ervan en dat je nog maar wat sterker mag worden, of in ieder geval lang zo stabiel kan blijven.

    Like

  9. Ook last van Fibro. Sinds vorig jaar is schaatsen echt voorbij. Vreselijke zere knieen daarna en ik doe het zoooo graag. En we hebben ook nog eens een vijver voor ons huis waar volop geschaats wordt. Vorig jaar heb ik het er heel moeilijk mee gehad. Nu kan ik het al meer en meer een plekje gevevn. Ben begin 40 en wil zoveel… Ik wordt suf als ik teveel hooi op mijn vork neemt. Dan moet ik duidelijk stapje terug doen en alles opschrijven, ik herken het hobbycobus. Wij hebben ook een trap in de kamer, maar bovenaan zit een deur en voor de trap naar boven zit ook een deur. Ideaal! Alle warmte blijft gewoon in de kamer. Misschien een idee?

    Like

  10. Ik ben dan weer niet zo van het schaatsen. Niet omdat ik het niet leuk vind, op zich, en als kind deed ik een hoop pogingen het toch te kunnen. Maar met een motorische stoornis op schaatsen… ik was diegene die altijd over het ijs schoof omdat ze alwéér gevallen was, dus na de basisschool heb ik het maar opgegeven 😉

    Like

Zeg het maar!

