1 miljoen!

Op het moment van dit stukje tikken (dinsdagmiddag), ben ik nog 1700 pageviews verwijderd van de 1 miljoen. Misschien ben ik, als jij dit leest, die grens al gepasseerd. 1 miljoen vind ik onvoorstelbaar veel. Je zal voor iedereen open moeten doen of thee moeten inschenken! Bovenal voel ik me gevleid dat zo veel mensen dit blog lezen en dat velen blijven hangen en terugkomen.

Consuminderen leeft enorm. Door de crisis worden we steeds meer geconfronteerd met stijgende lasten en dalende inkomsten. Ik merk ook aan de reacties en de mails die ik lees dat een steeds meer divers publiek zijn weg naar het blog vindt. Werd ik in de begintijd vooral gelezen door wat ik maar consuminderaars uit overtuiging noem, nu krijg ik ook steeds meer mails van mensen die noodgedwongen door verlies van inkomen zoeken naar een andere manier van met geld omgaan.

Met het toenemend aantal pageviews is er ook iets met mij gebeurd de afgelopen jaren. Steeds meer ontdek ik waar mijn kracht ligt en wat ik daarmee wil doen. Ik leer dagelijks enorm veel door te schrijven, informatie op te zoeken, boeken over besparen en geld te lezen en daar een stukje over te tikken. En ook zeker leer ik van de reacties waar jullie me soms mee overstelpen. Wat de toekomst mij gaat brengen, dat weet ik nog niet. Maar een leven zonder Spaarcentje kan ik me niet meer voorstellen. En over geld en omgaan met geld ben ik nog lang niet uitgeschreven. Ik hoop dat ik mensen positief kan blijven raken. Goed uitkomen met je geld is niet alleen alleen fijn voor je rekening. Het doet ook wat met je gevoel voor eigenwaarde en het geeft rust.

1 miljoen pageviews, dat voelt als een feestje. En bij een feestje hoort een cadeau. Ik geef een exemplaar weg van het eerder door mij bejubelde boek De Kunst van Kaizen. Het boek gaat in op de tactiek van kleine stappen zetten om grote veranderingen te kunnen bewerkstelligen. Ik heb er zelf bijzonder veel aan gehad. Dit schreef ik er onder meer over:  

‘Makkelijk om te lezen en de theorie is echt meteen om te zetten in daden. Werkelijk alles wat niet lekker loopt, kan met deze methode worden aangepakt, van een kind dat niet wil eten tot besparen met kleine stapjes tot eindelijk sporten door gewoon met één minuut per dag te beginnen.Voor iedereen die moeite heeft om veranderingen door te voeren of aanhikt tegen het zetten van de eerste stap: lezen dit boek!’

Dus, hik jij tegen veranderingen aan? Maak je continue plannen en loop je tijdens de uitvoering vast? Denk jij nu: ik verdien dit boek! Overtuig me en vertel me in een reactie waarom jij dit boek nodig hebt. Uit de reacties kies ik degene die mij het meest aanspreekt. Heel ondemocratisch, ik weet het, maar hé, het is mijn feestje……

Voor nu, dank aan alle enthousiaste lezers en reageerders tot nu toe. Op naar de 2 miljoen!

ps: zaterdag maak ik de winnaar bekend.

60 gedachtes over “1 miljoen!

  1. Toch een teken dat het leeft, je niet laten leven door de tijdgeest, maar proberen op je eigen manier een weg te vinden die bij je past. Als er dan ook nog mensen zijn die ook die weg aan het bewandelen zijn, kan je daar zeker nog wat van opsteken! Dus lees ik je blog en probeer er wat mee te doen in mijn eigen leven. Met vallen en opstaan, dat wel, want anders gaan leven, vergt ook anders denken en dat valt nog niet mee! Ik merk bij me zelf dat als ik het heel druk heb, ik makkelijker weer in de oude gewoonten verval. Maar…misschien dat boek dan eens lezen, wat je weg wilt geven? Ik hou me aanbevolen,

    groeten, moeder van twaalf, op het platteland in een uithoek van Nederland.

    Like

  2. Geweldig, zo'n mijlpaal. Van harte gefeliciteerd, Spaarcentje. Het duurt vast geen jaren meer tot er een boek van jou uitkomt, je hebt het schrijven in de vingers en qua consuminderen ben je een natuurtalent. Als het zover is, zal ik er met plezier een kopen. Gekregen heb ik al genoeg van je door je dagelijkse berichtjes en de rest.
    groetjes, hanna

    Like

  3. Gefeliciteerd.Je verdient het hoor. Jij was de eerste blog die ik begon te lezen over consuminderen etc. dankzij jou ben ik verder gaan zoeken en volg ik inmiddels meerdere blogs.
    Ik heb er al veel van opgestoken. Vooral je blogs over het aflossen van de hypotheek. Ik ben er dankzij jou wel uit alleen mijn man nog overtuigen. Maar dat lukt vast en misschien helpt dat boek daar ook wel bij. Ik doe dus graag mee. Maar vooral wil ik jou veel succes toe wensen.

    GR Ellen

    Like

  4. Wouw meer dan een miljoen is niet mis maar het verbaasd me niets. Aan jouw stukjes is duidelijk te merken dat er een grondige voorbereiding aan vooraf gaat en ik vermoed dat er heel wat tijd in gaat zitten! De twee miljoen zal niet zo lang op zich laten wachten nu je zoveel lezers en volgers hebt.

    Like

  5. Proficiat! Je hebt een heel interessant blog, dus als jij gewoon doorgaat op de manier waarop je dat tot nog toe deed, dan komt dat volgende miljoen er ook wel!
    Ik kom graag, ook in de toekomst, bij je langs!

    Like

  6. Gefeliciteerd hoor! Maar raar is het zeker niet, ieder keer dat ik twitter lees, of iets opzoek op google, kom ik altijd weer bij één van jou blogs uit. Koken, ziek zijn, besparen; ik heb er ook allemaal 'last' van 😉

    Naar het boek ding ik heel graag mee.
    Zou leuk zijn om na de hele reeks 'heb ik weer' 's ook eens wat leuks te krijgen.

    Bovendien ben ik na 15 jaar in de geestelijke gezondheidszorg te hebben gelopen (en dat terwijl ik pas 27 ben) BIJNA zover dat ik een diagnose krijg; uiteraard nadat ik er eerst zelf ben achter gekomen wat het zou moeten zijn.

    Jawel -en ik zag meerdere reacties met deze 'ziekte'- ADD/ADHD
    Ik hoop heel binnenkort ervoor aan de medicijnen te kunnen, want zonder ga ik het niet meer redden, maar medicijnen zijn geen wondermiddel en ik zal zelf ook aan de slag moeten om het allemaal anders en gestructureerder te gaan doen.
    Geen overbodige luxe, gezien mijn oudste zoon van 7 autistisch is en mijn zoon van 5 nu al dezelfde klachten heeft als ik, maar hoe help je toch je kind als je jezelf al niet eens kan helpen? En de jongste van 2 stuitert helemaal alle kanten op dus dat word ook nog wat 😉

    Dit in het kort mijn verhaal, zal het niet te lang maken voor je en ik blijf in ieder geval al je blogs met plezier lezen!

    Groetjes Lonneke (op twitter @mamavanschatjes)

    Like

  7. Ik zie dat je door de miljoen heen bent. Wouw dat is fantastisch en een hele mijlpaal. Had je dat ooit gedacht toen je met je blog begon? Gefeliciteerd en op naar de 2 miljoen.

    En het boek laat ik even aan mij voorbij gaan. Als ik naar bovenstaande reacties kijk dan zitten daar mensen tussen die dat veel meer verdienen dan ik.

    Like

  8. Gefeliciteerd met deze mijlpaal! Een mooi aantal en ik weet zeker dan het slechts het begin is… Dat krijg je ervan als je van die informatieve, inspirerende stukjes schrijft 😉
    Ik lees graag mee, het is een prettig ritueel in de ochtend (of soms de avond) geworden en nog leerzaam ook. Beter kan niet.

    Groetjes Lily

    Like

  9. Beste Spaarcentje,

    Gefeliciteerd! Hier is een duidelijk een schrijfster aan het werk. En met enorm veel succes. Gelukkig gun ik het je van harte, want jaloersmakend is het wel. Wat leuk dat je een cadeautje weggeeft. Anderen hier verdienen het vast meer dan ik. Maar of ik het zou kunnen gebruiken? Oordeel zelf:

    Al jarenlang heb ik een schitterend idee voor een boek. De research deed ik tijdens mijn studie en het materiaal gebruikte ik voor mijn afstudeerproject. Er zat echter nog veel meer in vond iedereen – en ik ook. Het zou omgewerkt kunnen worden tot een publieksboek. Dus niet voor een stelletje geleerde bollen, nee voor iedereen. Echt mijn droom. Maar hoe gaat dat? Ik kreeg een baan. Druk druk druk. Geen tijd voor het schrijven van een boek. En toen werd ik ziek. Moe moe moe. Geen energie voor het schrijven van een boek. Na een poosje ging het ietsje beter. Ik kon weer een beetje werken. Maar nog steeds te moe voor het boek. Op een dag kreeg ik een financiële meevaller. Strikt genomen hoefde ik niet meer te werken. Ik heb immers niet zoveel nodig, want moe moe moe. Dus geen etentjes buiten de deur, geen buitenlandse vakanties, geen sportschool en een zeer beperkt sociaal leven. Met een joggingbroek en een warme trui kom ik al een heel eind. Ik zag het helemaal voor me. Weg met de chronische zieke, weg met de bijklussende huisvrouw, ik werd schrijver. Eindelijk tijd voor mijn boek!

    Eerst maakte ik mijn huis schoon. Toen trok ik al het onkruid uit de tuin. Ik ruimde de zolder op. Ik vulde mijn kasten met boodschappen. En toen was ik er klaar voor. Mijn boek! Ik ging op mijn werkkamer zitten en klapte de laptop open. De hoofdstukindeling van tien jaar geleden zat er nog in. Alle onderzoeksgegevens ook. Nu nog even opschrijven. Maar hoe doe je dat? Het moet wel lekker leesbaar zijn natuurlijk. Eerst maar eens een cursus schrijven besteld. Een van de adviezen: leer van de grote voorbeelden. Dus las ik honderd boeken van grote schrijvers. Leerzaam hoor, maar doe ze maar eens na. Ik zapte eindeloos door mijn files. Wat word je duf van dat binnen zitten! Even een blokje om. Ik staarde uren naar een leeg scherm. Even een kopje thee zetten. Hoor ik daar niet de brievenbus? Eerst maar eens de reclamefolders doornemen. Voor je het weet is het alweer tijd om te koken. Wat gaat zo’n dag toch snel. Morgen weer verder.

    De volgende dag bijtijds uit de veren. Eerst even in de buitenlucht, dat is goed voor de creativiteit. Dan lekker douchen. En hup aan de slag. Ik bestudeer de hoofdstukindeling grondig. Moet die niet anders? Mijn gedachten waaieren alle kanten op. Nu niet in paniek raken. Rustig blijven ademhalen. In en uit. Hoog tijd voor mijn meditatieoefening. Zo, dat doet een mens goed. Tijd om te lunchen en dan maar weer verder. Halverwege de middag besluit ik dat hoofdstuk drie en vier beter omgewisseld kunnen worden. Een hele verbetering! Volgens mijn schrijfhulpboek heb ik nu best een beloning verdiend. Bijvoorbeeld een wandeling of een warme douche. Maar die heb ik dus al gehad. In dat geval kom ik vast in aanmerking voor iets lekkers. Bijvoorbeeld een bonbon. Die heb ik niet in huis, want dat past niet in mijn andere project: de slanke lijn. Op naar de luxe bakker. Beetje gek om één bonbon te kopen. Ik neem een pond. Ja, mag ik ook eens? En die eet ik allemaal op achter mijn laptop. Ondertussen is het scherm nog leeg. Ik check mijn mailbox. En keer weer terug naar het lege scherm. Dan valt het kwartje: natuurlijk, ik heb een writersblock! Dat ik dáár nou niet eerder op gekomen ben. Nu geen geteut meer, fluks het internet op voor de remedie. ‘Writersblock is a symptom of a larger disorder’. Wel fukkieduk. Dat heb ik weer. Maar mij krijgen ze niet gek. Gewoon een stapel nieuwe zelfhulpboeken besteld. En nu maar weer lezen. Best veel werk nog, het schrijven van een boek.

    groeten van
    Schrijfsterindedop

    Like

Zeg het maar!

