Vrijmarkt

Door alle berichtgeving over de kroning van vandaag, raakte de vrijmarkt bijna ondergesneeuwd. Je las er weinig over. Ook mijn gemeente had niets te melden, niet dat het niet doorging, ook niet dat het wel doorging.  Een beetje stress kreeg ik daar wel van, aangezien er onder de trap een ongelofelijk grote stapel staat met troep die mijn huis uit moet euh met spullen die verkocht gaan worden….

Groot was de opluchting toen ik in ons IJsselmeerstadje in het centrum overal afgeplakte en afgebakende verkoopplekken zag. De vrijmarkt gaat door. Het plan is simpel: om half 7 vanmorgen werd die stapel troep het huis uitgedragen en die zien we nooit meer terug. M. bracht met de auto de spullen naar een hopelijk goede plek (dat weet ik nog niet op het moment dat ik dit schrijf) en wat er niet verkocht wordt, blijft in de auto en gaat linea recta naar de vuilstort en kringloop. Dat M deze week niet meer vrij is en dat we als hij vrij is op vakantie zijn, vergeet ik voor het gemak maar even. IK WIL DIE TROEP NIET MEER IN HUIS.

Kijken naar wat er weggaat, is best leerzaam. Nu weet ik bijvoorbeeld dat ik nooit meer waxinelichtjeshoudertjes moet kopen. Want als ik ze koop, staan ze toch in de weg. Ik steek er hooguit in het begin van de herfst drie aan en de overige zestien staan werkeloos in de kast, hopend op betere tijden. Zo weten we nu ook dat we met een gezin van 3 personen met een paar ovenschalen makkelijk uitkomen. Ik moet leren gewoon in de toekomst ferm nee!! te zeggen tegen iedereen die zijn zooi wenst te dumpen in dit huis.

Voor iedereen een fijne dag gewenst, hoe je dit ook viert. Ik hoop op een rustige dag, voor mij geen oranjegekte. Wel vind ik het bijzonder om de kroning van een nieuw staatshoofd mee te maken, dus ik ga wel even kijken.

En jij? Aan de buis geplakt of ga je de vrijmarkt op?

16 gedachtes over “Vrijmarkt

  1. Zoals het er nu uit ziet wordt het een mooi dag, zo meteen gezellig naar de vrijmarkt in ons dorp. Ik heb niets nodig en ga nergens voor uit, mij benieuwen waar ik mee thuis kom haha.
    Fijne dag iedereen. Vr.Gr Kathy.

    Like

  2. Veel plezier vandaag. Hopelijk vindt veel “troep” gewoon een nieuw huis, dan hoeft er minder gesleept te worden. Maar de kringloopwinkel is er vast ook blij mee!

    Like

  3. Mijn vriend is vandaag gewoon naar de wijngaard, hij en zijn collega druivenstokken planters hebben besloten dat ze verder niet zoveel met het gedoe hadden. Ik ben vandaag gewoon thuis, beetje aan het werk en een beetje voor de tv. Ik vind de hoogtepunten (abdicatie 10:00, balkon 10:30 en kerk tussen 14:00-16:00 uur) wel leuk om (deels) stukjes van te zien maar verder is het hier een heel gewone dinsdag. In mijn eentje heb ik ook geen zin in de vrijmarkt, die is een eind bij mij uit de buurt en ik heb ook geen zin in die drukte.

    Groetjes Lily

    Like

  4. Wij wandelen zo meteen even over de vrijmarkt in onze stad. Zelf gaan zitten is hier bijna niet leuk meer, aangezien gistermiddag alle plekken al bezet waren. En dan hoort het officieel pas om 6 uur 's ochtends te beginnen…..
    Hopelijk gooien ze volgend jaar alles over een andere boeg, want de gekte er omheen ben ik wel zat.

    Like

  5. hier is het vooral dochter die we leuke dingen laten doen vandaag. pas 3,5 dus te jong om uren op de vrijmarkt te zitten (kan sowieso geen 2 minuten stil zitten laat staan een paar uur :p) dus t dorp in, springkussen, pony rijden, markt kijken evt nog even kermis oid. even kijken wanneer zoontje wil slapen enz.

    Like

  6. Geen van beide, het oranjegedoe zegt me niet zo veel en ik heb geen zin in de drukte van de vrijmarkt. Die is trouwens 7 km hier vandaan. In ons dorpje is alleen een kindermarkt. Dat is voor een oude vrijster niet aantrekkelijk :-))
    Misschien dat ik even de tv aanzet als ik wat naai- en verstelwerk doe. Voor de tuin is het waarschijnlijk te koud.
    Beterschap, Marjolijn.

    Like

  7. hopen dat het lekker genoeg is om in mijn achtertuintje te gaan zitten met wat lekkers en een boek en tijdschriften en dat verder iedereen lekker de stad ingaat uit uit mijn buurtje want dan is het hier net of je niet in een stad woont ,maar lekker ergens buitenaf. al die heisa van het oranje kan me gestolen worden.

    Like

  8. Het leukste is de vrijmarkt. Dit jaar gelukkig vrij rustig. Maar wel een paar leuke en handige dingen gevonden (zoals ren kinderstoel, waar ik al 6 weken naar zoek. vooreen prijs die ik ervoor wil betalen)
    verder hoeft het van mij niet zo. In het algemeen niet, die oranje gekte

    Like

  9. Al sinds ik met mijn ouders naar deze plaats (13 jaar geleden) ben verhuisd zit ik elk jaar op de vrijmarkt. Eigenlijk zouden mijn dochter en ik dit jaar niet gaan, omdat ik psychisch op het moment niet helemaal goed in mijn vel zit. Maar gister begon het toch te kriebelen, en hebben we snel wat spullen bij elkaar gezocht. Wat oude boeken waar zij te goed voor kan lezen, wat handwerkjes van mij, de winterjassen en wat handwerkbladen. Om half 5 zaten we op onze vaste stek, en tegen de middag begon het goed te lopen. Op 4 boeken na hebben we alles verkocht, voor bijna 35 euro 🙂 ik had niet verwacht dat het nog zoveel zou opleveren.

    Like

  10. Ik heb vandaag op de vrijmarkt gestaan en dat heeft een aardig zakcentje (€150) en veel meer ruimte opgeleverd. We reden er naartoe met 2 auto's vol en ik ben thuisgekomen met een auto die nog maar voor twee derde vol zit. Morgen ga ik die spullen allemaal uitzoeken en gaat een deel naar de kringloop/ op gratis op te halen.nl en de rest breng ik hier naar een inbrengwinkel. Wat ze daar niet willen hebben gaat de kliko in. Ik wil die rommel niet weer een heel jaar hier in huis hebben staan.

    Ik ben benieuwd hoe het bij jullie is gegaan en of jullie een goed plekje hebben gevonden. 06.30 zou bij ons echt te laat zijn. Vorig jaar was ik er om 06.00 en toen had ik echt mazzel dat ik nog een plekje kon vinden. Bijna alles zat toen al vol. Degene die naast ons zat vertelde toen dat het er om 05.30 al bijna vol zat. Dit jaar zijn we dus eerder gegaan en waren we er om 05.00 uur al. En ook toen waren er al heel wat mensen die een plekje hadden bemachtigd/zochten. Het is eigenlijk bijna te gek voor woorden. Ik kan me nog herinneren dat toen ik ooit op mijn 7e voor het eerst met mijn ouders naar de vrijmarkt ging we er om 07.00 op ons dooie gemakje naartoe gingen en nog een prima plekje hadden.

    Like

  11. Wij gingen naar de vrijmarkt maar waren om een uur of elf weer terug. Ik heb 's avonds pas echt tv gekeken. Overdag vind ik dat niet prettig.

    Ik vond er ook vrij veel onduidelijkheid over vrijmarkten, en of die nou doorgingen of niet.

    Like

Zeg het maar!

