Zakgeld en wat ik daar mee doe

Ook al leven wij met een strak budget, dat wil niet zeggen dat we nooit behoefte hebben aan een uitspatting. Ook een uitspatting kun je budgetteren. Omdat mijn uitspattingen anders zijn dan die van M. hebben wij zakgeld. Elk week krijgen wij elk € 10 en wat we daarmee doen mogen we lekker helemaal zelf weten.

Ik geef dat meestal uit aan boeken of een middagje sauna. En soms aan een tas. Een paar maanden geleden kocht ik al een nieuwe prachtige leren tas, waar ik bijzonder blij mee ben. De tas voldoet meestal. Alleen soms ben ik langer op stap en wil ik meer meenemen ( een boek, trui, krant…) en daar is de tas te klein voor. Dus spaarde ik weer wat zakgeld op en ging op zoek.

De laatste tijd vond ik mezelf regelmatig terug op de site van Door Jolanda, een webshop voor handgemaakt textiel. Zij maakt spullen voor de keuken, woonkamer en badkamer, kleine accessoires en ook tassen, waaronder tassen gemaakt van originele PTT Postzakken. Echt heel leuk. Alleen ik bestelde niet. De beschikbare maten voldeden niet helemaal aan mijn wensen en net toen ik toch wou bestellen kwam ik er achter dat alle tassen verkocht waren. Toen ik op twitter een melding voorbij zag komen dat Jolanda een nieuwe lading postzakken had binnen gekregen, nam ik contact met haar op. Of ze de door mij felbegeerde PTT messengertas in een afwijkende maat wou maken? En o ja, ook nog met extra vakken en ritsen erbij? Dat kon, dat was zelfs geen enkel probleem.

De laatste jaren ben ik mij steeds meer gaan wenden tot kleinere ondernemers of bedrijven in plaats van grotere ketens. In plaats van meuk die overal wordt verkocht en binnen de kortste tijd kapot is, kies ik voor mensen die hun vak verstaan en maatwerk kunnen leveren.

Jolanda leverde een prachtige tas af, helemaal gemaakt zoals ik haar had gevraagd. Prachtig afgewerkt en ook nog eens heel mooi ingepakt. Vandaar dat ik even schaamteloos reclame maak. Ben jij op zoek naar een mooi en origineel cadeau voor iemand of wil jij jezelf verwennen, omdat je als consuminderaar met een strak budget je je af en toe iets kunt veroorloven? Kijk eens op de website van Door Jolanda. Wie weet wat je vindt!

16 gedachtes over “Zakgeld en wat ik daar mee doe

  1. Wow! Mooi zeg!! Ik loop ook niet met “waar iedereen mee loopt omdat het toevallig in de mode is” artikelen…Ik zoek net zolang tot ik datgene heb ik gevonden wat echt bij me past en niet/geen 1 iemand anders mee loopt…
    Leuk dit!

    Gr. Boukje

    Like

  2. Nou ja zeg, wat een megamooie tas en wat superlief dat ze hem helemaal naar wens heeft gemaakt!!!
    Jij kunt even vooruit 🙂
    Waar zakgeld al niet goed voor is, veel leuker om zo te kopen dan klakkeloos te kopen en achteraf spijt hebben 😦
    Ik ga mezelf ook zakgeld geven, vind het wel een leuk idee eigenlijk 😉

    Like

  3. Echt heel mooi!! Veel plezier ermee!
    Ik ga eens nadenken over zakgeld. Wij hebben dat niet zo geregeld, maar misschien heeft het voor ons ook wel meerwaarde. Hm. Ik gooi het hier eens in de groep… 😉

    Groetjes,
    'hypotheekvrijleven'

    Like

  4. Dank je wel Martine voor deze mooie woorden, ik ga er spontaan van blozen :)Ik heb de tas met veel plezier voor je gemaakt en vind het extra leuk om te weten dat je een handgemaakt product echt waardeert.
    Dat is een hele fijne opsteker voor alle kleine ondernemende vrouwen en mannen, nogmaals bedankt!

    Like

  5. Mooi hoor!! Wij gebruiken de zakken (dus waar die tassen van gemaakt worden) om hout van het houthok naar de kachel te slepen. Onverwoestbaar 😉

    Ik houd nu steeds van extra inkomsten 10% 'achter', dat is soort zakgeld. Daarnaast zet ik nu ook kleedgeld apart, dat deed ik eerder ook niet.

    Like

  6. Trots op mijn zus die deze mooie tassen maakt. Wat super dat jij zo'n mooie blog over haar hebt geschreven ! Geniet van jouw tas ! Groetjes Bea (zusje van Jolanda )

    Like

  7. Leuk! Ja, je betaalt er misschien meer voor dan bij bekende winkelketens die hun spul in Azie laten maken. Maar ik vind kopen bij een kleine ondernemer vaak niet echt duur: wel handgemaakt, maar zonder de bla-bla-boutique-prijs.

    Like

  8. Ik las net je reactie bij Marie Anne ,maar het is gewoon zo je hebt mij ook gestimuleerd , ook al merk jij dat zelf niet. Inderdaad kleine beetjes worden een “boel”.Zo heb ik op rommelmarkten wat verkocht en via marktplaats en van een gedeelte daarvan koop ik met plezier haakgaren om een kussenhoes te haken.Groeten.

    Like

Zeg het maar!

