Zaterdag

Deze week had ik een keelontsteking en was ik ook zo verkouden dat ik zo’n beetje met een emmer onder mijn neus zat om het snot op te vangen. Bleh! Maar nu ben ik weer aardig opgeknapt. Misschien dat ik me daarom al een tijdje niet zo lekker voelde…. Ondanks een prutgestel heb ik veel gedaan. Boven heb ik flink opgeruimd en zo veel uitgezocht en weggedaan dat er een hele kast weg kon! Alle boeken zijn nu uit de slaapkamer weg, dat scheelt veel stof.

Ik heb me flink bezig gehouden met de zorgverzekering. Het is een uitdaging om een zorgverzekeraar te vinden die fysio 100 % vergoedt.  Ze zijn er wel: PNO, Avero Achmea, Aevitae en Zilveren Kruis en Delta Loyd vergoeden 100 %. Misschien nog wel meer verzekeraars maar ik kon ze niet zo snel vinden…. Alleen werken ze bijna allemaal met medische acceptatie, behalve Delta Loyd. Maar daar is de premie dan ook naar. Ik zou alleen al voor mezelf bij Delta Loyd € 213 gaan betalen (of € 196,13 als ik het via independer doe). Dat is een stijging van € 800 per jaar in vergelijking met wat ik dit jaar betaalde bij Menzis. Net toen ik dacht ‘wat moet dat moet’ (de andere optie is € 1800 aan fysiokosten zelf betalen) hoorde ik van een lezer die mij wees op de mogelijkheid van je verzekeren via FNV. Bedankt voor de tip! Als je lid bent, kun je je via (taadaa!) Menzis zeer gunstig verzekeren. En wonderlijk genoeg heeft het meest uitgebreide pakket van de FNV/Menzisverzekering nog wel 100% dekking voor fysiotherapie.

Ik heb me dus als de wiedeweerga aangemeld. Ik moest het omzetten van de verzekering via mijn Menzisaccount regelen. Op zich ging dat prima, alleen ik heb nog geen lidmaatschapsnummer en liep daarom vast in het omzetten. Dus belde ik en kon ik telefonisch al mijn wensen opgeven. Ook heb ik M. meteen op mijn polis laten zetten. Afgelopen jaar waren we verdeeld over twee verzekeraars waarbij we samen € 200 kwijt waren. Komend jaar staan we weer op één polis voor in totaal  € 5 meer en is M. nu iets uitgebreider verzekerd dan afgelopen jaar. Toch een fijn idee!

Verder ben ik druk bezig geweest met de begroting van volgend jaar. Er moest het één en ander worden vervangen (kapotte dvd speler), er gaat worden geschilderd (buitenkant) en zo zijn er hier en daar nog wat klussen waarvoor ik even goed moest gaan zitten rekenen. De resultaten hiervan lezen jullie komende week.

Deze ochtend hebben wij een gesprek met de meester van S. over het schooladvies. Gisteren kregen we dit advies mee in een gesloten envelop en het gesprek is bedoeld als toelichting op hoe ze tot dit advies zijn gekomen. Ons zonnekind heeft VWO-advies gekregen. Dat was niet onverwacht maar toch is het natuurlijk hartstikke goed nieuws. Het is fijn te merken dat ons kind zo makkelijk kan leren en tot nu toe lachend alle uitdagingen aangaat.

Tot slot: Dibbes! Hij wordt steeds meer ontspannen en we hebben dagelijks veel lol omdat hij steeds  speelse aanvallen heeft. Als een gek rent hij de trappen op en neer, kruipt onder de kleden, mept de nep-hamster door de kamer en weet soms van gekkigheid niet wat hij moet doen. Speelt hij niet dan ligt hij lekker te pitten of loopt hij al miauwend achter me aan. Deze ex-zwerver geniet met volle teugen en er komt steeds meer ontspanning in zijn lijf. En wij genieten met hem mee. Wat een aanwinst.

Fijn weekend allemaal!

8 gedachtes over “Zaterdag

  1. Fijn van je zoon. Hier in onze omgeving is er geen apart vwo onderwijs het eerste jaar. Het brugjaar is Havo/VWO en daar moeten de kids zichzelf bewijzen.
    Succes dadelijk met het gesprek, maar dat zit dus wel snor.

    Ik ga ook eens kijken bij menzis, manlief is ook bij de FNV.

    Like

  2. Wat fijn dat het ondanks de keelontsteking toch nog een week met een gouden randje werd met veel positief nieuws voor jullie gezin. Ook fijn dat Dibbes zich zo thuis en op zijn gemak voelt bij jullie. Hij voelt volgens mij dat hij het zo goed getroffen heeft met jullie en jullie met hem. Geniet maar veel van elkaar. Fijn weekend voor jullie gezin en de beestenboel! Marja

    Like

  3. Hier ook al wat voorwerk gedaan ivm de zorgverzekering. Ik moet nog even uitzoeken of op medische indicatie in het zkh bevallen van het eigen risico afgaat. Denk het niet, maar liever zeker weten.
    Fijn dat poezemans het zo naar zijn zin heeft en zoonlief een mooi advies kreeg.

    Like

  4. Hallo,

    Fijn dat FNV Menzis aansloot bij het geen je nodig hebt. Ik kreeg toevallig van de week weer de polis van hun en de fysio blijft 100% vergoed.
    Mijn man had de fysio nodig dit jaar na een knieoperatie en ook omdat onze dochter een meervoudige beperking heeft en dus ook wekelijks fysio volgt hebben we ook de aanvullende verzekering nodig.
    Ik vond het leuk om te lezen dat je de plannen al ten uitvoer had gebracht.
    Ziek zijn kost al geld genoeg.
    Groetjes Janique

    Like

Zeg het maar!

