Zaterdag

Zo zeg wat knapt een mens op van twee weken nietsdoen. Normaal doe ik als bijna ex-ME patiënt trouwens ook niet echt veel. Toch gaapt er altijd een gat tussen dat wat moet en dat wat kan. En dat veroorzaakt ruis in de kop. Deze vakantie viel me echt op hoe zeer ik meer mijn hoofd uit kan zetten en kan genieten. Dagen kabbelden voort, strekten zich eindeloos uit en dat terwijl we vaak pas om een uur uur 11 opstonden, heerlijk!

Dit weekend doe ik wel iets: ik ga de kerstboom aftuigen en naar buiten werken en morgen krijg ik bezoek. Een oud-collega (van zeker 20 jaar geleden) komt lunchen. Ik heb haar overigens alleen maar ingewerkt, want zij nam mijn baan bij de uitgeverij over waar ik toen werkte. Ik had ontslag genomen om me te laten omscholen tot kok. Toen ik haar inwerkte kwamen we erachter dat ons beider toenmalige vriendjes neven van elkaar waren. En zo zaten we ineens een maand later bij het verjaardagsfeest van mijn ex-schoonmoeder, als collega’s en soort van familie. Best vreemd. We hebben nog heel lang contact gehouden totdat het verwaterde omdat het leven er tussen kwam. Via FB vonden we elkaar weer en nu gaan we in ieder geval eens goed bijpraten!

De jaarwisseling was rustig hier. Er werd even flink geknald en Dibbes schoot onder de bank. Dat is overigens best een prestatie want de bank staat laag op de poten en Dibbes is vrij fors (een nette omschrijving  voor ‘aanleg tot blubberkat’).  Voor wat lekkere brokjes overwon hij zijn angsten dus dat viel reuze mee. De ontspanning kwam weer snel terug.

Met een nieuw jaar is ook weer een nieuwe begroting begonnen en voel ik me toch weer meer gemotiveerd. Ik heb hier en daar wat bedragen aangepast en sommige budgetten wat realistischer gemaakt. Ik had even flink de pest in dat ik voor het eerst meer heb uitgegeven aan boodschappen dan in de jaren ervoor. Maar dat was geen verrassing natuurlijk, want dat had ik maandelijks al gezien. Ik hoop nu wel uit te komen met het budget.

Ook merk ik dat beter worden inhoud dat ik meer doe en soms ook meer uitgeef. Gaf ik jaren niets uit, nu wel. Zo ben ik van plan dit jaar meer zelf opstap te gaan en met de trein naar vriendinnen toe te gaan. Dus waar we aan zorgkosten meer uitgeven, wordt er op andere plekken in de begroting meer ruimte in genomen. Ik vind het dan een sport te zorgen dat onderaan de streep alles op 0 uitkomt en we toch kunnen blijven sparen en aflossen. Het zijn dus alleen accenten die verschuiven.

Tot zover! Maandag gaan we weer over op ‘normaal’ met een aflosverhaal. Woensdag legt Pennie Wijs uit hoe bufferen haar in het bloed zit en tussendoor tik ik wat zin en onzin over geld uitgeven, begroten, buffers en het leven en zo.

Ik stort me nu op de kerstboom, fijn weekend allemaal!

5 gedachtes over “Zaterdag

  1. Fijn dat je lekker tot rust bent gekomen. Heerlijk toch?
    veel plezier dit jaar met het meer ondernemen buiten de deur. Vandaag ben ik lekker naar de bieb geweest en heb wat boeken geleend van Marieke Henselmans en het boek van Kathy dat jij ook hebt gereviewd. Inspirerend 🙂

    Like

  2. Fijn dat het zo goed ging met Dibbes op oudejaarsavond en dat hij zich zo op zijn gemak voelt bij jullie dat hij al vlug weer ontspannen was na al dat lawaai. Ook fijn dat jij na zo'n lange periode van weinig tot geen energie weer genoeg fit bent om leuke dingen te plannen en te doen. Wellicht weet je dit zelf al maar bij de Blokker kun je momenteel goedkope dagkaartjes krijgen voor de trein om mee door het hele land te reizen en ook het kruidvat heeft geregeld dergelijke aanbiedingen. Nog een fijn weekend voor jullie hele gezin en het kattenspul. Marja

    Like

Zeg het maar!

