Zaterdag

Omdat ik deze week een paar dagen plat lag met buikgriep, heb ik de verjaardag waar we vandaag naar toe zouden gaan afgezegd. Gelukkig viel dat afbericht niet verkeerd, het tweejarige feestvarken blijkt waterpokken te hebben. Inmiddels sta ik wat energie betreft gigantisch in het rood. Dit zo snel mogelijk op te krikken is van belang,  aan het eind van deze week gaat M. samen met hulptroepen een andere vloer leggen in de huiskamer en keuken. Daar moet ik nu nog even niet aan denken want dan krijg ik onmiddellijk nachtmerries.

Zo liggend op de bank en tussen de toiletbezoeken door ging ik overstag en gaf toe aan een verwenbehoefte. In de aflevering volslagen zinloze en nutteloze uitgaven waar ik evenwel toch heel blij van word, kocht ik via internet een tas waar ik een tijdje geleden mijn oog op had laten vallen. Onder het motto ‘een tas in elke kleur’ heb ik nu ook een prachtige rode leren tas (naast een zwarte, een bruine en een pttpostzaktas).

Bovendien heeft mijn aarzelende koopgedrag harde pegels opgeleverd want inmiddels werd de tas met 50% korting aangeboden en kwam hij voor € 50 in mijn bezit. Ik ben er erg blij mee en ben dan zelfs zó kinderachtig blij dat ik de tas op de stoel neerzette zodat ik hem zag terwijl ik op de bank lag. Maar goed, ik zette als kind ook nieuwe schoenen naast mijn hoofdkussen neer. Toen al was ik een tassen- en schoenenmeisje.

Over hoofdkussens gesproken, het door mij in de zomer aangeschafte speciale hoofdkussen ter verlichting van de als maar erger worden nek- en schouderklachten doet zijn werk niet. De fysiotherapeut masseert zich twee keer per week een ongeluk maar is hier ook niet meer tegen opgewassen. Soms moet je de pech maar gewoon doorslikken (en die € 100 die dat rot kussen heeft gekost vergeten) en over gaan op plan B. Van verschillende kanten werd me een boekweitkussen aanbevolen. Dat arriveerde vrijdag. De prijs van € 30 viel me mee en het ligt prettiger dan de naam doet vermoeden. De spieren in de nek zijn in één klap ontspannen. Ik heb goede hoop. Als dit een succes is, koop ik er ook één voor M. die veel last van migraine heeft en na twee maanden op het nieuwe kussen te hebben geslapen, zijn oude weer tevoorschijn heeft gehaald.


Verder gaan we goed. We geven niet te veel uit deze maand. Eerder schreef ik dat ik tegenwoordig kan zien wat ik overhoud voor de rest van de maand. Ik heb wat wijzigingen aangebracht in onze begroting en uitgavensheet en dat bevalt goed. Ik vind het prettig dat ik nu onmiddellijk kan zien wat de gevolgen zijn van een grotere uitgave en wat er gebeurt als ik dit bijstuur vanuit een andere kostenpost (daar de uitgaven naar beneden breng). Ik zie het ook vooral als een spel, het hoeft allemaal niet tot op de cent te kloppen.

Met de katten hadden we een doorbraak. Moos en Dibbes zijn betrapt terwijl ze op de bank tegen elkaar aan lagen. Nou ja, Dibbes lag vooral tegen Moos aan, die het zich allemaal liet aanleunen maar er wel heel tevreden uitzag. Omdat dit gemoedelijke tafereel blijkbaar enorme indruk op Smoes maakte, ging die later op de dag voor Dibbes liggen rollen.  Dat is ook een doorbraak, tot nu toe was Dibbes aan het rollen en rende Smoes hard weg. Vandaag vieren we bovendien dat Dibbes precies 4 maanden bij ons is. Ik kan me niet meer voorstellen dat die schuwe half blinde zielige vieze kat dezelfde is als deze meneer Hollands welvaren met zijn zeegroene ogen die continu tegen ons kletst.

Tot zover het zaterdagbulletin. Fijn weekend!

16 gedachtes over “Zaterdag

  1. Hallo Martine, wat een geweldig poezenverhaal is het toch! Heerlijk dat de beesten zo goed gaan. Ik blijf het fantastisch vinden dat jij je zo inzet voor zo'n beestje. Ik vind altijd dat beesten zo afhankelijk zijn van de goede wil van mensen, als die er niet voor willen zorgen kan zo'n schat geen kant uit. Geweldig dat er mensen zijn zoals jullie die ook het geld (veel geld) aan zo'n stumper willen besteden.
    Verder wilde ik je nog meegeven: (uit eigen ervaring) een fysiotherapeut kan niet altijd alles oplossen. Ik heb heel veel baat gehad bij een ostheopaat. Hoefde na enkele keren al niet meer terug en heeft operaties bespaard. Geweldig! Ik vond het een wonder. Misschien een idee? Liefs van Carola

    Like

  2. Interessant om te lezen dat het boekweitkussen een positief effect heeft. Ik heb ook weleens een boekweitkussen overwogen vanwege mijn migraine en nekklachten, maar durfde het tot nu toe niet aan. Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt of het zo goed blijft gaan met het kussen.
    Erg leuk vind ik het om te horen dat het zo goed gaat met Dibbes. Ik geniet erg van je kattenverhalen.
    Beterschap en rust goed uit.

    Like

  3. Hier ligt de vloer ook te wachten op zijn beurt. Eerst echter dochters kamer behangen. Daarna een nieuwe binnendeur kopen en dan kunnen wij pas beginnen. Zal wel april worden denk ik.
    Mooie tas heb je gekocht. Van harte beterschap gewenst. Gisteren heb ik het blog van dymph helemaal gelezen. Erg leuk maar idd jammer dat ze niet verteld hoeveel ze per maand aflost.

    Like

  4. Ik heb de laatste jaren ook alle mogelijke kussens uitgeprobeerd i.v.m. nekklachten, van traagschuim tot kussens van over de 100 euro. Nu slaap ik al tijdje op een goedkoop kinderkussen van de I.kea, is niet optimaal maar beter dan alle andere. Ik heb wel eens zo'n boekweitkussen overwogen maar ik was bang dat daar een luchtje aan zou zitten en dat bedoel ik dan letterlijk. Ik vind bv ook een hittepit van kersenpitten vreselijk stinken. Mag ik vragen wat jouw ervaringen zijn qua geur met een boekweitkussen en zijn ze erg hobbelig?
    Leuk dat de andere katten Dibbes beginnen te accepteren als huisgenoot. Beterschap en een fijn weekend, Leontine

    Like

  5. Hele leuke tas, ook mooie kleur. Dat je 50% korting kreeg, lijkt me nog eens zo leuk. Kan me voorstellen dat je erg in je schik bent met een leuke nieuwe tas die je ook nog eens voor de helft van de prijs kon krijgen. Dat is dubbel genieten. Wat fijn dat het tussen Dibbes en Smoes en Moos steeds beter gaat en dat je Dibbes zo'n fijn, nieuw leven kan bieden. Geniet iedere keer weer van de verhalen over hun. Hier in het zuiden van het land schijnt het zonnetje lekker, hopelijk bij jullie in Hoorn ook. Fijne zondag nog voor jullie allen. Marja

    Like

  6. Ik ben ook op zoek naar een nieuw kussen; rampzalig! Ik heb brede schouders, en dus behoefte aan een kussen dat het gat tussen de matras en mijn hoofd goed opvult (als ik op mijn zij lig). Elke keer als ik het dikste, stevigste kussen van welk merk dan ook koop, haal ik binnen 2 weken mijn 30 jaar oude donskussen weer tevoorschijn.

    Ik heb wel gemerkt dat het van belang is dat ik (als ik op mijn zij lig) mijn achterhoofd ondersteun. Mijn kussen ligt dus nooit netjes recht bovenaan in bed, dat ligt schuin achter me (in zo'n 45 graden).

    Siebrie

    Like

  7. Zelfs de rits is niet nodig. Een goedkoop kussensloop kun je eenmaal gevuld gewoon dichtnaaien. Als je aan een nieuwe toe bent, kan de oude in z'n geheel in de prullenbak en begin je vers met een nieuwe. Ik doe het al jaren zo.

    Like

Zeg het maar!

