Tweedehands

Omdat ik tegenwoordig veel, heel veel, via internet in bulk inkoop, had ik ook ‘ineens’ twee dozen met rode wijn staan.   ‘Het wordt tijd voor een wijnrek’ zei ik tegen M. en dook het net op. Dat was toch even slikken. Ik zag prachtige wijnrekken voor prijzen waar je u tegen zegt. Dan maar op marktplaats kijken. Henk uit dezelfde woonplaats als waarin wij wonen, bood twee wijnrekken aan. De gevraagde prijs van rond de € 20 per rek doet sympathiek aan en ook de foto maakt enthousiast. Alleen Henk reageert niet op ons mailtje. Jet die we ook mailen met de vraag hoe breed het door haar aangeboden wijnrek is, neemt ook niet de moeite om te reageren. Ik verbaas me daar toch telkens weer over.

Dan maar naar de kringloop. Voor € 2,50 kwamen we in het bezit van een prima houten wijnrek. M. schuurde en lakte het en het staat nu onder de trap. Ook scoorden we bij de kringloop wat bierglazen, een flinke stapel LP’s van onder meer Duke Ellington, Count Basie, Lionel Hampton, Louis Armstrong,  Paul McCartney en Peter Gabriel en voor 30 cent een lekkere foute bril voor S. voor carnaval. Daarmee waren we nog niet klaar: we vonden ook 4 eetkamerstoelen ter vervanging van wat er tot nu toe om de tafel stond, namelijk 4 niet bij elkaar passende stoelen, waarvan er twee op instorten stonden.

Omdat we eerder deze maand een kortingsbon hadden gekregen voor het geven van spullen aan de kringloop, kregen we 20 % korting. Na € 53 te hebben afgerekend werd de auto echt propvol geladen. Het is bijna gênant zoveel moois als je bij de kringloop kunt vinden en zo weinig als je ervoor betaalt. Ik riep het al vaker en blijf het herhalen: lang leve de kringloop!

17 gedachtes over “Tweedehands

  1. Flink geslaagd dus! Ik kom er af en toe, maar wij hebben hier ook niet van die mooie kringlopen. Qua spullen dan, hoe de kringloop er verder uitziet maakt me natuurlijk niet zoveel uit. Ik heb er wel een poosje terug mijn salontafel gekocht, €17,50 voor een prachtexemplaar waar ik in ieder geval erg blij mee ben!

    Like

  2. Ik maak het regelmatig mee dat adverteerders niet reageren op een vraag omdat het mailtje in de spambox terecht is gekomen.
    Op een redelijk bod reageren ze vaak wel.

    Like

  3. Als je een leuke kringloop in de buurt hebt is het echt de moeite waard daar eerst te kijken. Ik heb er hier eentje in de buurt met prijzen waar je u tegen zegt en dat maakt het toch minder leuk winkelen. Daarnaast heeft de universiteit er eentje (echt een heel leuk initiatief!) maar het komt niet echt van de grond. Als ik ooit een soort van tuinset nodig heb ga ik daar wel slagen maar verder blijft het wat achter. Het is voor en door studenten en medewerkers, maar elke keer als ik er kom ben ik er alleen en de aanvoer is ook niet erg hoog. Wel levert de universiteit het nodige aan (zodoende de tuinset van voormalige meubilair uit werkgroepzalen) en daardoor staan er ook super veel glazen maar verder helaas weinig diversiteit.

    Marktplaats valt mij ook tegen, zeker de laatste tijd. Geen reactie krijgen gebeurt vaak, helaas. Daarnaast heb ik een aantal dingen voor lage prijzen erop staan en het irriteert mij dat ik daar steeds vaker oneerbare voorstellen op krijg. In de sfeer van 'voor een kusje wil ik het wel bij je komen ophalen'. Dan moet ik me ook even ergens overheen zetten om dat nog relatief vriendelijk af te wijzen.

    Groetjes Lily

    Like

  4. Marktplaats is heel min geworden sinds de mail e.d via Mijn Marktplaats gaat. Jammer hoor. EN dan heb ik het nog niet eens over hoofdprijzen die soms gevraagd worden, nee dan kan je net als jouw beter naar der Kringloop. Hier hebben we en paar hele goeie zitten, 1 hele minne (variatie oke maar kwaliteit nu nee………) en een nieuwe, moet ik volgende keer maar es heen want ben er nog niet geweest…….

    Like

  5. iew, wat een griezels! die denken dat ze god's geschenk aan de wereld zijn blijkbaar 😦
    als het echt erg wordt, dan zou ik ze melden bij Marktplaats.. misschien dat die meerdere klachten binnen hebben gekregen over een bepaalde persoon

    Like

  6. Ik ben dol op de kringloop… alleen nooit kleding of schoenen… ik stiefel eigenlijk meteen door naar achtereenvolgens lampen, servies, inmaakpotten, boeken en andere dingen waar mijn oog op valt. Als het echt een heel mooi ding is en spotgoedkoop dan zet ik het zelf op MP. Verkoop ik het, dan verkoop ik het.. en in de tussentijd gebruik ik het zelf.
    De laatste tijd zet ik eigenlijk regelmatig dingen voor niks op MP want dan staat het in de weg.

    Like

  7. bij mij is de kringloop favoriet voor 2e handsspullen, je weet namelijk meteen of het is wat je zoekt en bij ons brengen ze grotere spullen ook nog eens gratis thuis als in dezelfde plaats woont, daarnaast vind ik rommelmarkten ook heel leuk omdat je daar kunt afdingen en er soms hele leuke dingen tegenkomt voor heel weinig.

    Like

  8. Ik zet zelf regelmatig kwalitatief goed spul te koop op Marktplaats en erger meer juist aan dat de bieder ineens niets meer van zich laat horen. Of verwacht voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Ik hoef de hoofdprijs heus niet maar kopers zien niet wat voor kwaliteit je aanbiedt. Voor 2,50 ga ik bv geen dure merkklok van een halve meter doorsnee verkopen, dan gaan ze maar naar de Ikea!

    Like

  9. Helemaal mee eens ,, lang leve de kringloop”” . waarom nieuw kopen als het er al is , wij kijken bewust in de kringloopwinkel en vinden daar de mooiste dingen. Zo onlangs een tante blij gemaakt met de boekjes van Piggelmee van Van Nelle. En spullen die wij niet meer gebruiken of niets mee kunnen gaan naar de kringloop.;

    Like

  10. Nou inderdaad! Sommige potentiele kopers kunnen er ook wat van. Laatst iets aangeboden voor €20 euro, bij voorkeur ophalen want onhandig te versturen. Krijg ik een mailjte: ik bied 5 euro inclusief verzenden. (verzendkosten zouden €6.75 zijn) Nou daar valt echt mn bek van open.

    Gelukkig is niet iedereen zo anders zou ik stoppen met dat hele marktplaats.

    Lara

    Like

  11. Wat leuk!!! Zo'n goeie buit!!! En ook heel leuk dat je een kortingsbon krijgt bij jullie kringloop 🙂
    Als ik er momenteel doorheen loop zie ik vnl mijn eigen 'meuk' terug dus ik pas heel even, hahahahahaha.
    Maaaaaaar ik ben ook groot fan van mp, ik erger me idd vaak aan de 'kopers' die bieden en vervolgens niks laten horen 🙂 maar ik ben zelf altijd correct en handel het supernetjes af, al zeg ik het zelf, gisteren zelfs een pakket afgeleverd bij een koper die 'daar woont waar ik werk' 🙂 Verzendkosten teruggestort en gezegd dat ik het wel even langs breng, zo leuk de verbaasde koppies en reacties dan….
    Geniet lekker van je nieuwe spullen, kei leuk!!!!!

    Like

  12. hier nog een kringloop fan :-). 'k vind het jammer bijna alles al te hebben :-)). Aan MP doe ik niet: ik wil zien wat ik koop en zelf verkopen? nee, je weet niet wie je aan huis krijgt.
    Groet,
    Mia

    Like

  13. Ik heb wel eens het idee dat niet alle mails van MP doorkomen. Ik heb wel eens gehad dat mijn bod geaccepeerd werd maar toen ik wilde mailen over gegevens etc kreeg ik daar geen antwoord op! wel een mail of ik het nog wel wilde hebben dus het is niet altijd moedwil.

    Like

Zeg het maar!

