Nieuwsflits

Zo, daar ben ik even. Heel langzaam gaat het de goede kant uit. Ik pakte mijn behandeling weer op en gleed naadloos in een vertrouwde routine. Ik mis het bloggen wel – heel erg – maar het geeft ook rust. Vooral het feit dat ik nu minder mails krijg doet wonderen voor mijn energie. Ik besef me dat het niet zozeer het bloggen is, als wel alles erom heen dat energie vreet.

Eén van de fijne dingen van het blog vind ik zelf dat er vaak een levendige uitwisseling is van opvattingen. Jullie reageren op mij en op elkaar en dat voegt vaak wat toe. Het slokt me ook op, want op sommige stukjes krijg ik stapels reacties en dat ‘moet allemaal worden gelezen’. Dat klinkt negatiever dan het is want ik geniet er ook van. Ook word ik vaak gemaild. Door lieve mensen die vertellen hoeveel ze aan mijn blog hebben. Door mensen die schulden hebben en willen dat ik een begroting voor ze maak. Door mensen die hun verhaal aan me kwijt willen. Door mensen die vinden dat ik meer aandacht aan het één en minder aandacht aan het ander moet schenken. Door mensen die me schrijfopdrachten geven. Door mensen die familieleden hebben die niet met geld kunnen omgaan en of ik die mensen kan helpen. Door mensen die hun aflosverhaal hier deden en nu een update willen plaatsen, of ik even nieuwe vragen wil verzinnen.Door mensen die bij een therapeut, een mediator en de huisarts zijn geweest wat niet hielp en of ik ze nu dan wel kan helpen. Door mensen die hun baan kwijt raken en in paniek zijn. Door mensen die geen geld hebben voor het vrijgezellenfeest van hun beste vriendin en willen weten wat ze moeten doen. Door mensen die me vertellen dat ik een trut ben. Door mensen die me vertellen dat ik geweldig ben. Door mensen die me vragen of ze mijn boek mogen uitgeven. Door mensen die me vertellen dat ik reclame voor ze moet maken…..

Ook is het de zelf opgelegde discipline van 6 dagen in de week een stukje plaatsen dat me heeft opgebroken. Zoals iemand treffend omschreef: alles bij elkaar begint het verdomd veel op werk te lijken. En dat is nu net wat ik nog niet aan kan. ME hebben is geen kattenpis. Ik moet elke dag weer opnieuw afwegingen maken wat ik doe met de beschikbare energie. De laatste tijd heb ik langdurig ‘in het rood gestaan’ en ik ben hard bezig weer een energiebuffer te bouwen. Als die buffer er weer is, kom ik terug, hoe en op wat voor manier weet ik nog niet. Kortere stukjes? Minder vaak een stukje plaatsen? Mogelijkheid tot reageren uitzetten? Ik weet het nog niet, daar ga ik nog lekker even over nadenken. Maar eerst opladen, bijkomen, bijtanken…

Dus volg ik nu een laptopdieet: ik steek de energie nu vooral in buiten zijn, ik lees veel, ik ben druk bezig met de behandeling (dat slokt veel tijd op) en ik geniet van het mooie weer. Ik ben de afgelopen week een paar keer in de avond naar een voetbaltraining van S. gaan kijken en dat voelt goed aangezien ik drie weken geleden nog meteen na het avondeten mijn bed indook, helemaal op.

Tot zover de nieuwsflits. Bedankt voor het meeleven allemaal. Tot snel.

21 gedachtes over “Nieuwsflits

  1. Je kan toch ook de emailfunctie uitzetten en op je blog zetten waarom dat is. Dat scheelt weer wat. Houd vooral je eigen grenzen in de gaten, bloggen hoort geen moetje te zijn. Sterkte en tot de volgende keer.

    Like

  2. Fijn dat je weer wat opkrabbelt en dat je ontdekt wat je valkuilen zijn. Nu nog proberen ze straks, als je het bloggen weer oppakt, te vermijden. Ik zou het jammer vinden als je de mogelijkheid tot reageren uit zou zetten want dat voegt veel toe aan je blog maar het is aan jou natuurlijk om te beslissen wat je aankunt. Eerst maar eens dat energieniveau opkrikken. Ik wens jou en je gezin een heel fijn paasweekend, groetjes Leontine

    Like

  3. Goed om te lezen dat het weer een stukje beter gaat. Neem vooral je tijd en super dat je even bij de voetbaltraining kon kijken! Heeft je behandeling toch vrij snel al een beetje effect.

    Like

  4. Gossie wat fijn om dit te horen en dat je behandeling meteen weer resultaat heeft. Die kun je dus nog niet aan de kant schuiven als het beter gaat maar met hele kleine stapjes je je er een beetje van losmaken. Bloggen kan inderdaad veel energie eisen. Je kunt ook de zakelijke en de privedingen meer scheiden (verschillende blogs, met verschillende reaktiemogelijkheden?) op inteernet. Je echte consuminderblogs zijn voor velen een steun, denk ik, maar je hoeft natuurlijk niet dagelijks te reageren.
    Geniet eerst maar weer van je groeiende mogelijkheden en bouw dat uit. Dat is het belangrijkste, toch?
    Misschien kun je zelfs samen met ik noem maar wat, penny wise een blog doen en samen redigeren en reageren.
    Ach, eerst lekker zomeren. Hup de zon in!

    Like

  5. Hou je maar lekker aan je dieet. En misschien is dat voor ons, de lezers, ook wel een wijze raad. De echte wereld ligt buiten, niet achter je laptopscherm. OK…ik verdwijn ook weer in de tuin en wens je fijne zonnige paasdagen. Mooi om iets van je te lezen, maar hou je grenzen in de gaten. Niemand anders doet het voor je.

    Like

  6. Gelukkig dat het nu weer wat beter gaat en leuk dat je even van je laat horen. Doe het vooral rustig aan en geniet van de lente en het mooie weer. En we merken wel wanneer je het bloggen weer oppakt en hoe je dat vorm gaat geven; het belangrijkste is toch je gezondheid.

    Like

  7. Fijn om je weer te kunnen lezen. Maar jij bent degene die aan moet voelen wat wel en wat niet kan of verstandig is. Verder moet je niets! Ook ik heb vandaag heerlijk in de zon gezeten, na een week goed ziek te zijn geweest. Er liggen allemaal klusjes te wachten… ze wachten nog maar iets langer. Vandaag weer wat energie op gedaan, zodat uiteindelijk de klusjes ook weer aan de beurt komen… op mijn tijd, in mijn ritme.

    Like

  8. Fijn dat het weer wat beter gaat! Ga zo door met lekker uitrusten en volop van het voorjaar en de zon te genieten en van het “niets moeten van jezelf”, dat geeft rust en energie in hoofd en lichaam. Bloggen moet je pas weer doen als je er zelf weer volledig aan toe bent. Ik weet dat Teunie van de blog eenvoudig leven de mogelijkheid tot reageren had uitgezet en dat zij ook niet meer bereikbaar was per mail omdat dat energie vrat en zij die energie aan haar gezin wou besteden. Al het mailverkeer gaat voortaan via haar man. Dus meer mensen werd alle werk eromheen te veel. Ik wens jou en je gezin, samen met de drie katertjes, een fijn een zonnig paasweekend.Marja

    Like

  9. hoi hiermee ben ik het ook eens.
    Dank je wel voor je update Spaarcentje.
    Ik wist niet dat je zoveel mailtjes ontving. Beterschap en geniet van het mooie weer. x

    Like

  10. Fijn weer van je te lezen. Misschien moet je minder slim en aardig zijn. Krijg bijna nooit mailtjes, hooguit van Leuke Mensen 😉 Misschien een tip, haha. Doe het rustig aan he!

    Like

  11. Mooi dat het weer de goede kant op gaat met je.
    Verder inderdaad belangrijk om niet alles maar te doen , je kan niet in je eentje de hele wereld redden helaas.
    Op naar verder herstel en het steeds beter bewaken van je grenzen! Succes!

    Like

  12. Hoi Martine,

    Fijn om te horen dat het weer de goede kant op gaat! En over die mails: bij andere bekende bloggers weet ik dat ze op 90% niet reageren. Gewoon, om zichzelf te beschermen. Alle haatmail sowieso direct verwijderen (en die krijg je nu eenmaal als je succesvol bent, helaas…). Verder kun je ook gebruik maken van standaardmails. Bijvoorbeeld als het gaat over het op orde krijgen van financien. Je hoeft dat niet telkens een nieuwe mail te schrijven. In zo'n mail zet je dan wat goede links naar meer informatie (kan ook naar artikelen die je zelf hebt geschreven). Of je kan de mailfunctie uitzetten natuurlijk!
    Ikzelf zou het jammer vinden als reacties op artikelen worden uitgezet, dit vind ik zelf echt een waardevolle toevoeging aan je blog. Maar, ook dit kost natuurlijk tijd. Je kan dus net als Teunie besluiten deze functie uit te zetten.

    Mariska

    Like

Zeg het maar!

