Klachtafhandeling

Een tijdje geleden schreef ik een stukje over het P.WN. Eén van hun medewerkers kwam onze watermeter vervangen en dat zorgde voor een hele vreemde ervaring, die bovendien een nare smaak in de mond achterliet. Het bleek dat wij loden leidingen hebben en deze eerst moeten vervangen, alvorens P.WN de door hen gewenste watermeter erop kan zetten. Op zich niet vreemd – zo lekker zijn loden leidingen niet – maar de manier waarop één en ander werd gecommuniceerd maakte dat ik me voelde als een kleuter die straf kreeg.

Om van het nare gevoel af te zijn, diende ik een klacht in. En hoorde niets. Toevallig dacht ik er een paar dagen geleden nog aan. Moest ik er nog een boze mail achteraan sturen? Of bellen? De boosheid was inmiddels wel gezakt dus om er nu nog heisa over te maken….

Op vrijdag stond de postbode met een pakketje op de stoep. Het bleek van de P.WN. Met excuses voor de manier van communiceren van hun medewerker en ook excuses voor hun veel te late reactie. Om het een beetje goed te maken, kregen we een cadeautje: twee doppers. Nu zijn de doppers hier al ruim twee jaar onderdeel van ons huishouden.Voor wie niet weet wat een dopper is: een herbruikbaar flesje dat je kunt vullen met water. Het is een initiatief om kraanwater te promoten en te voorkomen dat de berg met plastic afval nóg groter wordt. Bovendien zijn de flesje BPA-vrij, ook niet onbelangrijk. Zag je op straat een paar jaar geleden ‘iedereen’ nog lopen met die kleine spa blauw flesjes, inmiddels zie je steeds vaker de vrolijk gekleurde doppers voorbij komen.

Een kleine moeite voor het P.WN maar wel één met een groot effect, want was mijn boosheid al weggezakt (een normaal mens blijft niet weken boos na één vervelend gesprek) nu is mijn bui inmiddels geheel positief omgeslagen. Blij verrast!

Neemt niet weg dat we die kloteleidingen nog steeds moeten gaan vervangen, maar dat is een ander verhaal….

ps: aanmelden voor de give away kan tot 1 juli: 20 lezers van Min of Meer kunnen een gratis workshop volgen over levensgeluk en financiën bij Gabriël Verbeek. Lees er hier meer over.

33 gedachtes over “Klachtafhandeling

  1. Dat is erg aardig! Ik had al jaren een dopper in gebruik maar vorig jaar liet ik de dopper vallen en helaas….in stukken. Ik heb nu de roestvrijstalen dopper gekocht, wel veel duurder maar er gaat ook wat meer in en dat is wel prettig als je regelmatig 25 km loopt!
    Zijn loden leidingen niet vreselijk slecht voor de gezondheid van jou en je huisgenoten! Zou je, ipv aflossen, niet beter de leidingen kunnen vervangen?

    Like

  2. Ik kon niet met de dop van de dopper overweg, liet hem aldoor vallen of kwam scheef te zitten, ik ben een beetje onhandig met mijn handen. Is nu bij dochter die hem geweldig vindt.

    Like

  3. Hoi, is dit je 1000ste blog? zo ja van harte!!!!
    De dopper vind ik er prachtig uitzien, maar vind ik hem vrij prijzig dus (nog)niet gekocht.

    Like

  4. Natuurlijk eerst van harte met je blogjubileum. Geweldig, joh en je bent nog steeds een inspiratie voor me. Ik wens je een opgaande lijn en de volgende mijlpaal met een steeds fittere Martine. Sterkte met je wonden na de aanvaring met je dokter…..

    Like

  5. Ik vind zo'n dopper onhandig want je moet nog steeds die dop steeds losdraaien en dat zorgt er voor dat ik uit eindelijk veel minder water drink dan ik zou willen. Ik gebruik daarom een fles van Camel.back. Kind heeft 'm ''s nachts in bed liggen want is nogal dorstig aangelegd en deze fles lekt niet dus het bed blijft droog. Gewoon even snel een slokje nemen en weer verder slapen.

    Like

  6. Misschien kan ik je overtuigen.

    Het ligt er maar aan hoeveel water je drinkt. Zet het eens af tegen de hoeveelheid flesjes water die je koopt gedurende een aantal jaar. Is het dan nog steeds duur? En naast het geld is misschien milieu en gezondheid ook een overweging die je mee moet nemen.

    Mijn vriendin is vaak onderweg met het OV, en heeft dus vaak een flesje water bij zich. Soms moet ze ook een flesje water kopen. Door de aanschaf van de Dopper is ze over de jaren goedkoper uit, gezonder vanwege BPA-vrij en ook nog eens milieubewust doordat je minder plastic weggooit.

    ik zeg. win-win-win situatie voor jezelf 🙂

    Like

  7. En omdat je de Dopper goed kan afwassen, het bovenste gedeelte (witte stuk) kan je ook losdraaien, terwijl je bij gewone flesjes alleen het dopje eraf kan halen. Dus met een gewoon flesje kun je sowieso niet eeuwig doen: er komen na een week of wat toch heel wat bacterien in die er niet meer uit gaan.
    Mariska

    Like

  8. Ik heb voor beide kinderen ook een dopper gekocht afgelopen maand. Maar wilde er eigenlijk icetea in doen om mee te nemen naar school. Zou toch ook wel kunnen?
    Van harte gefeliciteerd met je 1000ste blog. Dat zijn er wel heel erg veel. Ga vooral door met je mooie verhalen en nieuwtjes.

    Like

  9. Misschien raar gedachtenspinsel: maar in hoeverre is er een verband tussen je lichamelijke klachten en leven in een huis met loden leidingen??? Of verergeren ze al bestaande klachten?? Gr. Bianca

    Like

  10. Mijn klachten waren al begonnen voor we hier woonden Bianca. Ik weet het verder niet. Ik wist natuurlijk niet van het lood af, het gaat overigens alleen om het stukje vanaf de watermeter tot onder het huis, verder in huis zijn de leidingen niet lood.
    Volgens meerder sites zou dit niet gevaarlijk moeten zijn. Tja. Vervangen doen we het toch, dat gebeurt dit najaar. Verder maak ik me er niet zo druk om, kan er nu toch niets aan doen.

    Like

  11. Het is toch vooral gevaarlijk voor babies? Al zal het sowieso niet zo gezond zijn om water uit loden leidingen te drinken.
    Wel heel aardig dat ze een dopper stuurden. Ik kende ze niet.
    Heb voor mijn man vorig jaar roestvrijstalen bidons gekocht van Kleen Kanteen. Mijn man had altijd plastic flesjes mee voor onderweg. Hij moet nogal ver reizen naar zijn werk.

    VeggieMo

    Like

Zeg het maar!

