Van alles wat…

Wat een drukte deze week. Het begon dit weekend. Vrijdag reden we weg richting het huis van mijn schoonouders die op vakantie zijn. We konden daar logeren. Zaterdag bezocht ik mijn mailmaatje Maria die net als ik ME heeft en met wie ik al jaren mail. We hadden elkaar nog nooit gezien maar het voelde heel vertrouwd. Om de feestvreugde wat te verhogen bracht ik een paleoproof chocoladetaart mee, waarvan ik niet kan beweren dat hij gezond was (daarvoor zat er iets te veel chocola in) maar lekker was hij zeker! We waren de hele zaterdagmiddag bij Maria en terwijl ik lekker met haar kon praten zijn de mannen gaan varen met het bootje van de buren van Maria. Helemaal super! En verder zorgden de 9 (!) aanwezige honden ook zeker voor voldoende afleiding voor S. Zondag eind van de ochtend reden we weer terug naar huis omdat S. een klassen-afscheidsfeest had.

Deze week staat in het teken van afscheid van de lagere school. Dat genereert ook drukte (en stress) bij mij, ook zeker versterkt door steeds dwingendere mails van school, dat er toch nog echt ouders worden gezocht die eten willen koken voor de afscheidsmaaltijd van de kinderen. Maar ja, als ik ook word verwacht bij het afscheidsfeest en de musical dan is koken voor een klas geen optie voor mij. Ik houd me dus heel rustig deze week, energie sparen voor de twee avonden dat ik op stap ga. Help! Ik ga nooit in de avond op stap! Sterker nog, na het avondeten houdt mijn dag normaal op! Maar ik ben ondanks de stress héél blij dat hierbij aanwezig zijn voor mij nu een optie is. Twee jaar geleden zou ik het niet eens in overweging hebben genomen, omdat de lichamelijke klachten toen te erg waren.

Om de boel in mijn bovenkamer wat rustig te houden, heb ik een oude hobby weer opgepakt: breien. Ook een teken dat ik vooruit ga want jarenlang lukte dit niet vanwege mijn spierklachten. Nu wel en ik word er heerlijk rustig van. Ik heb al een trui af en ben nu met een vest én een trui bezig. Ik moet wel uitkijken dat ik niet doorsla, voor ik het weet richt ik het West-Fries-Brei-Centrum op en wordt het ‘moeten’ in plaats van relaxen. Deze grens is zó gepasseerd door mij….

Gisteren was de laatste dag dat mensen zich nog konden aanmelden voor de workshop Let’s talk about Money! van Gabriël Verbeek. Ik heb heel wat aanmeldingen gehad en ga deze week mensen kiezen. Sommige mensen waren heel eerlijk in hun motivatie: ze willen mij ontmoeten. Hoewel dat natuurlijk zeer vleiend is, is dat niet voldoende motivatie. Ook schreven veel mensen dat ze op zoek zijn naar tips om zuiniger te leven of dat ze graag gelijk gestemde zielen willen ontmoeten. Ook dat is niet echt de motivatie die ik zocht. Deze workshop geeft geen consumindertips en ook geen concrete tips wat je met je spaargeld moet doen. Het biedt een unieke kans jouw overtuigingen met betrekking tot geld te onderzoeken en te kijken wat je wensen in het leven zijn zodat je dit met elkaar kunt proberen te verbinden. Met andere woorden: je geldgedrag koppelen aan doelen die voor jou (en je partner) belangrijk zijn.

Vaak is kijk op geld gekleurd door ervaringen en angsten en dit kan heel belemmerend werken, zodat je bijvoorbeeld uit angst vast blijft zitten in een baan/leefstijl/relatie. Mijn eigen motivatie om mee te doen? Ook ik heb angsten. Straks ga ik hopelijk weer mijn eigen geld verdienen en dat is eng na zoveel jaar thuis zitten. Wie zit er op mij te wachten? Ik heb ideeën genoeg maar voel de angst soms letterlijk in mijn buik. Deze workshop is een mooie aanleiding dat onder ogen te zien en te onderzoeken.

Evengoed bleven er heel wat mails over met een intrigerende, leuke, ontroerende of heftige motivatie. Die ga ik allemaal nog eens rustig doorlezen en dan maak ik mijn keuze. Later deze week of begin volgende week stel ik iedereen daarvan op de hoogte. Ik zal geen namen via het blog communiceren, dus het enige dat jij hoeft te doen is je mailbox in de gaten houden!

Dat was het! Fijne dag allemaal!

7 gedachtes over “Van alles wat…

  1. Wat zitten mijn kinderen (nog eentje over) dan op een heerlijk relaxte school. Hier regelt de oudercommissie de maaltijd voor de afscheidsavond. Dat is de ene keer iets gekookt maar bij zoon was het patat en snacks gekozen door de kinderen zelf.
    Ook kregen ze nog een lunch op de allerlaatste dag ook helemaal door hun geregeld. Hulde voor hen.
    Ilse

    Like

  2. Het West-Fries-Brei-Centrum LOL. Als je brede interesses hebt, kun je jezelf maar beter eens op de rem zetten, inderdaad. Ik heb zelf ook weer trek om te breien inmiddels. De langste dag is voorbij, en het is regenachtig. Zou dat ook meespelen?

    Like

  3. Wat leuk dat je nu je mailmaatje ontmoet hebt Martine. En de taart die je meenam ziet er heerlijk uit….mjamjam.
    Ik hoop dat je de twee uitgaansavonden aardig doorstaat (liefst heel goed natuurlijk…) en dat je veel plezier hebt daar. Heerlijk dat je dat nu kan doen!
    Haha, ja doorslaan in iets wat je leuk vindt…daar heb ik meestal ook problemen mee. Maar goed, zolang je er relaxed mee om kan gaan is het super dat je ook dit alweer kan.
    En verder vind ik het natuurlijk spannend of ik mail over de workshop zal vinden van jou ergens in deze week of volgende week…

    Like

  4. Wat leuk dat je in breien ontspanning vindt. Ik vind het ook heerlijk, breien, haken, zelf een broek of rokje maken. Bolletjes wol uitzoeken, het leukste wat er is. Daar voel ik mij nou gelukkig bij. Dus als dat breicentrum er komt…. Haha

    Like

Zeg het maar!

