Woensdagwijsheid

Hart- en Hoofdzaken

Luisteren naar je Hart
in plaats van naar je Hoofd
wordt vaak belemmerd
door verplichtingen
die je aanging uit Hebzucht.

Maak het leven 
zo simpel als mogelijk 
en leer je Hoofd
wat het Hart nodig heeft.


Leer van je Hart
wat goed is voor jou
en maak het mogelijk 
met je Hoofd.


5 gedachtes over “Woensdagwijsheid

  1. Hebzucht in dingen-hebben heb ik redelijk beteuged. Maar ik besef dat dit hele (mooie) gedicht ook geldt voor hebzucht in dingen-doen. En daarvan heb ik veel. Veel dingen die ik wil doen. En de scheidslijn tussen moeten en willen vind ik daar ook wel moeilijk te leggen. Da's denk ik mijn uitdaging voor de komende tijd.

    Like

Zeg het maar!

