Van buiten naar binnen

Nee hoor, geen filosofisch stukje – al doet de titel dat vermoeden – maar veel kattengeleuter en een verslaglegging van de zielige zwerfkat die in korte tijd tijd verandert in potentiële theemuts vaste huisgenoot.

Zoek de verschillen….

Juli
Augustus
September, nu krijgt Gerrit goede moed…

Wat voorwerk doen door naar binnen te gluren
Voor t eerst binnen eten, heel spannend

Naar binnen komen zonder reden, best eng

Eigen kleedje vlak bij de deur
Iets verder het huis in, ook weer spannend
Naast me op de bank zitten, eng maar toch blijven zitten
Droog, warm, wat wil je nog meer….

Vanaf half augustus zijn we echt ‘werk’ gaan maken van Gerrit. Nu, twee maanden later, woont hij binnen. Ook slaapt hij bij ons op bed sinds deze week. Vier katten op bed lukt net, als we zelf niet al te hoge eisen stellen aan hoe we zelf liggen ;-).

Ik kreeg van de vrouw die Gerrit de afgelopen jaren eten gaf, 3 zakken met kattenbrokken. Hij komt bij haar niet meer langs. Vindt ze zelf heel jammer maar ze gaf al eerder aan dat het er uiteindelijk om gaat deze zwerfkat een huis te geven en waar dat dan is, maakt niet uit. Ze heeft twee jaar geprobeerd hem minder schuw te maken maar dat lukte niet. Waarom bij ons wel? Het is me een raadsel. Hier zijn meer katten en een kind. Misschien omdat ik overdag thuis ben? In ieder geval door de overdracht van de kattenbrokken is het wel nu voor het echie. Gerrit hoort bij ons. Nu mag hij de komende tijd gaan ontspannen en wennen.  En gaan we in het voorjaar maar eens naar de dierenarts voor castratie. Dat heeft nu geen haast, wonderlijk genoeg sproeit hij nergens in huis.

Om het te vieren kocht ik vier bij elkaar passende etensbakjes voor de katten. En gaven we hem een andere naam, want Gerrit vinden we niet mooi. Alleen daar is hij wel aan gewend geraakt. Na veel gedub – van Zoefzoef tot Malouf tot Diedus houden we het op Gerrie. Klink net wat beter – vinden wij dan – maar klinkt voor hem toch vrijwel hetzelfde als waar hij naar luistert. Dus: meet Gerrie!

Ik ga nergens meer heen hoor, dat je het ff weet

Met Dibbes en Gerrie gaat het nu goed samen. Dibbes heeft wel wat extra aandacht nodig en die geven we hem. Dat Gerrie van de week op bed sprong en naar me toe huppelde om me kopjes te geven leverde wel een fikse dreun op van Dibbes die tegen mijn buik aanlag en die toch echt vond dat er een grens werd gepasseerd die nog lang niet aan de orde is. Op bed liggen aan het voeteneind is oké maar we moeten natuurlijk niet gaan overdrijven hè! Buiten dat gaat het heel aardig, Gerrie vindt alles prima en stoort zich niet aan een mep hier of daar.
Gerrie
Dibbes (ziet er hier zielig uit, is nog voor de operatie)

We zijn er nog lang niet, veel angsten moet nog worden afgeleerd. Hij is bang voor stromend water  en voor mensen die fluiten, ik kan hem wel aaien maar nog niet verzorgen dus die gore vieze vette teek op zijn vacht krijg ik er met de tekentang niet uit, ook niet na meerdere pogingen. Dat vertrouwen is er nog niet en hij haalt naar me uit met zijn nagels als ik het probeer. Maar die teek laat ooit heus wel los, net als dat het vertrouwen ook ooit gaat groeien.

Zo dus. Vier katten. Moet maar eens het boodschappenbudget gaan aanpassen…

Fijn weekend allemaal!

17 gedachtes over “Van buiten naar binnen

  1. Wat mooi die fotoreportage van de vooruitgang. Heerlijk om te doen.
    Ik heb helaas een kattenallergie, gelukkig geen last van honden die mijn partner heeft. Nu het derde “afdankertje” in huis. Een kwam uit asiel en bleek er al half jaar te zitten en naar iedere potentiele nieuwe baas vreselijk te blaffen, wij kwamen en het was meteen goed, asielmedewerkers stonden versteld. Ze was waarschijnlijk mishandeld en heft nog 6 jaar een fijn leven bij ons gehad,duurde ook 1 jaar voor ze echt alles vertrouwde. Dat hele traject is ook zo voldoeninggevend, elk stapje vier je bijna.

    Like

  2. Hoera!! Gefeliciteerd met de officiële adoptie van Gerrie! Hij past in jullie wonderlijk samengestelde (t)huis. Lief dat de buurvrouw op deze manier “afstand doet” van de oude Gerrit, de nieuwe Gerrie. Geniet ervan! groetjes Esther

    Like

  3. Mooi dat de buurvrouw Gerrie officieel aan jullie overgedragen heeft. Fijn dat hij ook zo graag bij je is en de rest van zijn leventje bij jullie mag wonen. Je was volgens mij een hele goede katten trimster geweest (voor langharige katten). Katten voelen je uitstraling aan, of je het goed met ze voor hebt en ze graag bij je hebt. Ik vind het zelf ook gezellig dat ons katertje altijd bij ons op bed slaapt en ik zie bij jullie een bed voor mij met 4 katten erop en ook nog ergens twee mensen, enig. Fijn weekend voor jullie allen. Marja

    Like

  4. Haha, das mijn officiële naam. Genoemd naar mijn oma 😦
    Voor een mens een belachelijke naam mijns inziens, maar voor een kat heel erg goed te doen. En och je kan lelijker naamgenoten treffen 😀
    Wat typ je trouwens relaxed.. en wat heerlijk om te lezen.

    Like

  5. Ik vind Gerrit ook wel mooi hoor! Lekker stoer! Maar als je kijkt naar die laatste twee foto's dan kunnen ze wel broers zijn zo lijken ze op elkaar…… Of valt alleen dat mij op? In elk geval heeft er weer een zwever een goed thuis gevonden en dat is waar het om draait.
    Gr Petradepooh

    Like

Zeg het maar!

