Weer terug

Vorig jaar stapte ik – na jaren klant te zijn geweest van G.reenchoice – over naar E.nergiedirect. G.reenchoice deed niets met mijn vraag wat ze doen om trouwe klanten te belonen en ik zwichtte voor een aanbieding van E.nergiedirect. Wat die aanbieding ook al weer was, weet ik niet meer. Die mail met gegevens heb ik netjes opgeslagen in mijn mailbewaarmap, maar door een storing en overstap naar ‘hupseflups IMAP dinges’ onder begeleiding van een supervriendelijke medewerker van Ziggo die mij niet alleen hielp de storing op te lossen maar meteen ook maar mijn mobiel zo hielp in te richten – nu we toch bezig zijn mevrouw – dat ik daar ook mijn mail kon ontvangen. Ik moest dan wel even de gegevens in onze mailaccount wijzigen en raakte zo ergens in het voorjaar al mijn bewaarmappen kwijt, inclusief de Energiedirectinformatie en ook een heleboel andere best relevante gegevens. En mail ontvangen kan ik nu wel op mijn mobiel maar niet verzenden dus echt veel schoot ik er niet mee op. Best een suffe actie voor iemand die bijna altijd thuis is en de laptop binnen handbereik heeft dus altijd haar mail kan checken. Maar ja, toch willen meegaan met de tijd hè…

Och, och, ’t is me toch wat. In ieder geval bedacht ik geheel uit mezelf dat het contract vast ergens als in binnenkort afliep. Dus ging ik inloggen op mijn account en zag dat het inderdaad een dag later afliep. Tijd om te meterstanden door de geven en te kijken wat ze me bieden.

Consuminderaar als ik ben heb ik meteen een excelletje aangemaakt en via een energievergelijkerssite wat gegevens opgevraagd. Nu kwam G.reenchoice wel heel voordelig naar voren want als nieuwe klant ben ik meer dan welkom.

De overstap was weer snel geregeld en ik ben er ook wel blij mee. Want in tegenstelling tot E.nergiedirect biedt Greenchoice de mogelijkheid tussentijds gegevens in te voeren zodat je kunt zien of je een beetje op koers ligt of niet. En kun je dus tussentijds het maandbedrag verhogen of verlagen. Echt prettig vind ik dat.

Het hele vergelijken en overstappen nam hooguit een kwartier in beslag. Op jaarbasis zou het € 150 moeten schelen. Kijk dat is toch weer snel verdiend. En beter te doen dan de helse toer om de zorgverzekeringen te vergelijken. Daar zie ik elk jaar weer meer tegenop terwijl dat toch ook echt loont, zeker als je net zoals ik best wat zorgkosten maakt.

13 gedachtes over “Weer terug

  1. Echt supersuf van Greenchoice dat ze niets doen voor vaste klanten… Om die reden ben ik dit jaar overgestapt naar Essent. En ik hoop dat Greenchoice volgend jaar een goed aanbod heeft voor nieuwe klanten. Ook ik zou zeker als 'nieuwe' klant terugkeren naar Greenchoice. Het is een rare wereld…

    Like

  2. Wij zijn vorige week overgestapt van Greenchoice naar Budgetenergie. Greenchoice eerst gebeld voor een vervolgaanbod. Dit bleek veel hoger te liggen dan Budgetenergie. Jammer, want we zijn erg tevreden over Greenchoice maar kiezen toch voor het voordeligste tarief! WMT

    Like

  3. Wij zijn net overgestapt naar energiedirect vanwege de leuke aanbieding.
    Maar volgend jaar gaan we weer naar elders als er weer 'n mooie aanbieding is.

    Like

  4. Ik ben net een paar maanden geleden overgestapt van Greenchoice naar Budgetenergie, en volgend jaar hop ik met net zo'n gemak weer over naar een volgende (en wie weet is dat dan wel weer Greenchoice). Er is volgens mij geen enkele maatschappij meer die trouwe klanten beloond, dus trouw blijf ik echt niet meer. Rare wereld is die energiemarkt geworden!

    Like

  5. Ik ben echt een muts met de energie. Ik durf de stap niet te nemen. In mijn werk zie ik zoveel fout gaan met energiemaatschappijen dat ik het gewoon niet durf. Ik betaal dan maar iets teveel. Inmiddels heeft mijn energiemaatschappij wel iets gedaan voor vaste klanten.

    Met mijn zorgverzekering ben ik uitermate te vrede. Ze betalen netjes en snel uit, nooit gezeur, kan digitaal indienen, kan digitaal kijken wat er allemaal gebeurd en hebben geen modules die je aan en uit moet klikken. Gewoon lekker uitgebreid. Fysio, alternatieve zorg etc. wordt allemaal (gedeeltelijk) gedekt.

    Like

  6. Dan ga ik snel eens inloggen bij Greenchoice om wat standen in te voeren. Zit nu nogal te klooien met foto's van meterstanden, bestandjes op de computer….
    Dus goede tip!
    Wij wilden ook overstappen maar vinden het idee achter groene energie toch wel fijn. We laten het dus zo en kijken gewoon wat we zelf aan ons verbruik kunnen doen.

    Like

  7. Ben ook een groot ge-/verbruiker van de meterstanden invullen bij G.reenchoice, maar let wel op als je de standen voor je jaarnota door moet geven. Ondanks dat ik duidelijk aangeef dat ik -tussentijdse- standen door wil geven, wijzigt GC dit en krijg nu al voor de derde keer daardoor een jaarnota over een periode van 50 weken ipv volledig jaar.

    Voor mezelf heb ik nu aangetekend dat ik een maand voor de jaarnota tijdelijk stop met het doorgeven van de meterstanden…

    Like

  8. Ik heb dit jaar mijn eigen energieleverancier benaderd net voordat mijn contract stopt. Wij ebben stadsverwarming en overstappen naar een andere leverancier was echt niet lonend. Overal kwam ik hoger uit dan bij mijn huidige leverancier. Hierop gebeld naar de klantenservice en verteld dat ik graag het contract wilde beëindigen om zo over te kunnen stappen naar de veel voordeliger andere leverancier. Ik werd direct naar de verkoopafdeling doorverbonden en kreeg een erg aantrekkelijke aanbieding. Ik bespaar per maand circa 12 euro en geen overstapperikelen en dubbele nota's ivm de stadverwarming.

    Like

  9. Ik zit al zo lang ik weet bij Nuon. De wijk waar ik woon heeft stadsverwarming dus voor gas kan ik sowieso niet overstappen. Nu zag ik vorige week op TV een reklame van Nuon “blijven loont” waarbij trouwe klanten korting kunnen krijgen, te beginnen met 5% en elk jaar met 5% oplopend tot 25%. Dan moet je wel zowel stroom als gas bij Nuon afnemen en voor stadsverwarming klanten hebben ze een iets andere regeling. Ik heb me gelijk aangemeld en krijg nu direct 20% korting op de stroomprijs. Toch weer mooi meegenomen

    Like

  10. Wij zijn ook al jaren klant bij een en dezelfde leverancier, vorig jaar besloot ik eens te bellen om te vragen hoe het zat met een korting want na 25 jaar klant…
    Nee daar deden ze niet aan ect.. oke mijn contract van 4 jaar vast was bijna voorbij en zei reken er op dat ik dan nu gaat overstappen!
    Meteen kreeg ik een andere medewerker en een leuke aanbieding al we klant bleven..
    En ja hoor, we zijn nog steeds klant 😉
    Dreigen helpt ook wel eens, was nl helemaal niet van plan over te stappen, maar wil best als vaste klant ook wel eens een extraatje!

    Like

Zeg het maar!

