Gesprek

Vandaag kom ik heel langzaam op gang. Wassen en aankleden is me in ieder geval al gelukt en ik hoop dat ik straks even naar buiten kan. Ik denk dat ik niet verder kom dan het tuinhek maar dan heb ik in ieder geval iets aan frisse lucht gesnoven. Gelukkig heb ik nog een paar bakken bloemkool-linzensoep in de vriezer staan en kunnen we dat eten vanavond. Voor de mannen een pitabroodje erbij en klaar!

Vanavond is er een ouder-mentorgesprek op de school van S.. We zijn nu een flink eind onderweg met zijn eerste middelbare schooljaar en we hebben voldoende gezien om een mooie indruk te krijgen. Het gaat volgens ons goed met hem, hij haalt behoorlijk hoge cijfers en ik heb het idee dat het hem allemaal best makkelijk afgaat. Hij is redelijk gedisciplineerd, heeft ook wel goed in het snotje hoe hij zijn huiswerk moet organiseren en neemt advies hierover aan.  Als hij iets niet begrijpt vraagt hij om hulp, het is geen kind dat blijft aanmodderen.

Toen hij afscheid nam van de lagere school, werd er over elk kind – zonder de naam te noemen – een klein gedicht voorgedragen door de meesters en juffen op een afsluitavond. De zaal met kinderen moest dan raden om wie het ging. Toen de juf begon met “Kan goed leren en voetballen maar is ook een rommelkont. Maak het op het Werenfridus in je kluisje dus niet al te bont.” brulde de hele zaal zijn naam. Tja. We waren dus erg benieuwd hoe dat zou uitpakken op zijn nieuwe school maar het gaat goed, mits hij hier en daar wat wordt begeleid. Hij is weinig kwijtgeraakt tot nu toe, is slechts één keer zijn boeken vergeten en ook gebeurde het hem maar één keer dat zijn flesje met water leegliep in zijn volle tas met net gekafte boeken. Dat laatste heeft overigens echt zijn nut gehad want sindsdien pakt hij alles veel zorgvuldiger in.

Vanavond is er dus een gesprek met zijn mentor. M. gaat er met S. heen. Ik ga niet mee, wat ik jammer vind maar het is niet haalbaar nu. Dus ik heb S. verteld dat ik een letterlijk verslag wil van die 10 minuten. Hem kennende krijg ik dat ook ;-).

Tot zover, fijne dag!

6 gedachtes over “Gesprek

  1. Fijn dat het goed gaat met je zoon. Wij ook vandaag. 16.40 uur. Wij zijn ook erg benieuwd en onze dochter heeft ook goede cijfers om naar het Atheneum te kunnen doorstromen. Of misschien wel Gymnasium omdat ze graag die talen wil. Misschien is dat wat hoog gegrepen, maar dat horen we wel.

    Like

  2. Fijn dat het goed gaat met jullie zoon en dat de overgang naar het middelbaar onderwijs zo vloeiend is verlopen. Rust zelf maar lekker uit de komende tijd. Marja

    Like

Zeg het maar!

