Zaterdag

Al dat nadenken en uitzoeken over de zorgpolis van volgend jaar is me niet goed bekomen ;-). Ik schreef eerder al dat ik wekelijks naar de fysio ga, maandag mag ik weer. En dat is nodig. De linkerkant van mijn lijf doet pijn, ik kan mijn arm nauwelijks optillen. Hoe dat komt? Ik weet het niet. Normaal is rechts mijn zwakke kant. Ach ja, t is zoals het is. Ik heb veel plat gelegen sinds oktober en dan slaan alle spieren vast, jammer genoeg, maar ook wel begrijpelijk. Hopelijk ben ik snel weer wat energieker, dan kan ik weer gaan lopen en komt het vast wel weer goed. En tot die tijd voorkomt de fysio dat ik helemaal op slot sla.

Mooi muziekje dan maar! Ibrahim Maloufs ‘Will soon be a woman’, wonderschoon en zo mooi dat ik telkens wil huilen als ik het hoor. Huil je mee?

Fijn weekend allemaal!

11 gedachtes over “Zaterdag

  1. Wij hebben dit jaar even geen tijd om alles weer helemaal uit te zoeken. Wij blijven bij de verzekering waar we nú zitten. Helaas is ie wel een stuk duurder geworden. Maar een korte vergelijking met andere verzekeraars liet zien dat het weinig uitmaakt bij ons. En een budgetpolis willen we niet. Hier twee met het hoogste eigen risico, eentje met een deels verhoogd eigen risico (hoeveel daar moeten we nog wel over nadenken cq uitrekenen) en een met het laagste eigen risico. Wij doen niet meer aan aanvullende verzekeringen, maar sparen zelf. Vorig jaar zagen we al dat je bij een tandartsverzekering 150 euro moest betalen om maximaal 250 euro te kunnen declareren.
    Dat schiet ook niet op.

    Like

  2. Confonterend hè. Drie ,vier dubbel op onmachtig gevoel.Zo voelt het voor mij dan. Das best klussen om dat uit elkaar en uit m,n lijf te halen.Van dat lijf te blijven houden.
    Hier ben je verplicht ,dus gedwongen, om bij een zorgverzekeraar waar de sociale dienst een dealtje mee heeft verzekerd te zijn. Nadenken over bij of anders verzekeren zit er niet in. Zal weleens een kunst gebit worden. Een geluk dat ik ooit al veel haptonomie ,bioenergetica, yoga en meditatie ,reiki en meditatie cursussen gevolgd heb. Kan (moet) ik zelfredzaam zijn 😉 Al hebben die er juist ook voor gezorgd dat ik altijd maar weer door kon blijven gaan na mezelf weer eventjes opgelapt en bij elkaar geveegd te hebben. Soms zou ik willen dat ik zo hoepa een energetisch malienkolder of hoe die dingen heten over m,n kop kon trekken om al dat gedoe niet binnen te laten komen.Tijdens die “rechtmatigheidsonderzoek gesprekken “durven ze gerust naar je liefdes(sex)leven to be te vragen.Te pushen om aan de man of vrouw te gaan. Want dan heb je toch meer geld. Grrrrrrrrr. Ik val dan maar terug op m,n The show must go on attitude . And there is always lipstick om met Nigella Lawson te spreken. Mantra waar mee ze een hoop ellende (kanker)heeft kunnen door staan. En dan krijg je weer te horen Je ziet er toch goed uit. Hahahah.
    Groet Irma

    Like

  3. Mijn man had een paar jaar geleden ook veel fysio nodig. Hij is toen door de fysio geadviseerd over een voor hem gunstige verzekering. Misschien kan jouw fysiotherapeut ook adviseren?
    Ondanks je lichamelijke ongemakken een rustig en fijn weekend.

    Like

  4. Met die aanvullende verzekeringen weet je dus ook niet waar je aan toe bent maar ze zijn wel erg duur. Ik heb ook reuma en dat wordt dus blijkbaar niet meer erkend. En als je zoals jij een jaar betaald voor een uitgeklede tandartsverzekering, dan is dat voor mij reden om nog voorzichtiger te zijn met die aanvullende verzekeringen. Alternatieve geneeswijzen wil ik ook niet. Ik ben zelf Bachbloesemtherapeut en heb een opleiding voedingsleer gedaan. Verder heb diploma's voor medisch secretaresse. Voel me dus beter als een soort doe het zelver. Dat ben ik ook geworden door nogal wat slechte ervaringen in het medische circuit.

    Like

  5. Heb je gisteren kassa gezien?
    Één vrouw had bij 2 verzekeraars een aanvullende verzekering om zo meer behandelingen vergoed te kunnen krijgen, misschien ook iets voor jou?
    groetjes Roos

    Like

Zeg het maar!

