Goed nieuws

Gisteren liet ik een echo maken van de bult aan de binnenkant van mijn pols. Hoewel ik niet medisch onderlegd ben zag ik wel dat het ding vastzat aan een pees. Dat bevestigde het vermoeden van een ganglioon, een goedaardig gezwel dat meestal als een soort verkleving aan een pees vast zit blijkbaar.

Vandaag ging ik voor de uitslag. De chirurg vertelde dat het ding toch gunstig ligt ten op zichte van de slagader. Twee millimeter meer naar links en het had operatief gemoeten, maar nu zei ze: kun je het aan als we het nu proberen leeg te zuigen? O hosanna! Niets beter dan meteen doen in plaats van volgende week. En even een naald erin is vele malen beter dan verdovingstroep in dat lijf! Dus hup naald erin en ik mocht een hand van een lieve mevrouw-assistente-dokter fijn knijpen. Het was niet leuk en het voelt nu best pijnlijk maar ik ben er wel vanaf! Hij kan nog terug komen, dat schijnt een ganglioon vaker te doen en in dat geval gaan ze wel snijden. Maar daar gaan we gewoon niet van uit.

Voor nu: klaar en weer bijkomen van de stress en de vele onverwachte acties van de afgelopen week! Ik ben zó opgelucht. Én ik heb een vriezer stampensvol met eten omdat ik overal op voorbereid wilde zijn, ook altijd fijn ;-).

Zo en dan nu een sigaret, o nee ik rook al 13 jaar niet meer, nou dan maar een wijntje. Vandaag mag dat van mezelf! Jullie bedankt voor alle lieve en mee levende reacties en mailtjes.

48 gedachtes over “Goed nieuws

  1. Opgelucht en nu langzaam de stress proberen af te laten glijden.
    Fijn dat de vriezer vol zit dat heb je even lucht op de zwaardere dagen als koken ietwat veel is.
    Genieten van het goede nieuws. Fijne feestdagen.

    AJ

    Like

  2. Wat een opluchting! Eerlijk gezegd heb ik moeen lachen om jouw verhaal. Nee het was allemaal niet leuk, dat bedoel ik ook niet. Maar je schrijft erg humoristisch en ja ik vind je ook erg grappig! Vooral die volle vriezer. oh oh oh. ik vind je een schat. ik steek er ook een oh nee ik rook ook niet meer. ik doe zo wat oefeningen als proost! Fijne avond en kk heb wel elangstelling voor dat recept met die knolsederij. ik heb ook zo n gevaarte gekocht help!

    Like

  3. Fijn dat het nu opgelost is en dat het direct kon gebeuren. Het nadeel van zo'n ganglioon is inderdaad dat het terug kan komen. Mijn man heeft er een aan de binnenkant van de pols die al eens operatief verwijderd is geworden maar hij komt steeds terug. Ze kunnen echter niet te vaak opereren want dat heeft kennelijk ook weer vervelende gevolgen. Leegzuigen kan bij hem kennelijk niet. Hij heeft hem nu al 30 jaar en heeft zijn eigen oplossing gevonden. Als hij er teveel last van krijgt dan slaat hij een paar keer flink met zijn pols/bult op de tafel en dan knapt hij kapot brrr. Zo red hij zich al de laatste jaren volgens hem doet het zelfs geen pijn behalve even de klap. Het lijkt er zelfs op dat de tussenpozen steeds langer worden. laten we hopen dat het voor jou anders gaat en dat hij gewoon weg blijft.
    Neem nu maar weer even je rust, Je hoeft voorlopig in elk geval niet te koken.
    Moeder van droie

    Like

  4. Gelukkig dat het uiteindelijk allemaal mee is gevallen en dat ze zelfs meteen het konden verhelpen!
    Lekker genieten van de wijn en de volle vriezer Martine, altijd handig zo'n voorraad.

    Like

  5. Wat fijn dat je het achter de rug hebt en dat het op deze manier kon. Idd al die verdovingstroep in je lijf kun je beter niet hebben. Al helemaal niet als je ME hebt. Nu lekker opknappen en hopelijk blijft die ganglioon ook meteen weg. Beterschap!

    Like

  6. Gelukkig goed nieuws, en wat fijn dat je ons al zo snel op de hoogte brengt. Ik zit hier serieus al de hele middag te kijken of er misschien al een uitslag was, alleen tijdens het eten en koken niet, en nu ben ik opeen reactie 26 of zo…

    Like

  7. Fijn dat het gelijk kon, word ik ook altijd blij van (nou ja, blij?)
    En dat van die sigaret is ook herkenbaar, ik rook inmiddels 3 jaar niet meer maar sinds 2 weken snak ik er weer naar (maar doe het niet natuurlijk!), zou het aan het weer liggen? 😉

    Like

  8. Oh wat fijn, dat het meteen kon. Dat scheelt weer een hoop gedoe.
    En wat lekker, dat je de vriezer gevuld hebt, mooie bijkomstigheid.
    Hopelijk zakt de pijn snel en blijft de bult voorgoed weg.

    Like

  9. Heerlijk dat het “maar” een ganglioom is. En gelukkig al behandeld. Ik heb ooit een heel kleintje gehad, heel lastig. Ik moest hem inderdaad kapotdrukken, na een paar weken was hij verdwenen en tot nu toe nog niet weer teruggekomen.
    Rustig aan en lekker genieten van alles om je heen 🙂

    Like

  10. O, maar dan wil ik gerust even komen helpen met een hamertje en een beitel ofzo. Kun je zelf je ogen dicht houden. Wel kans op wat collatoral damage en infecties, maar mensen hebben zich tenslotte eeuwen zo weten te redden, dat gedoe in zo'n ziekenhuis is niet veel meer dan hedendaagse decadentie moet je maar denken.

    Like

Zeg het maar!

