Alleen met kerst

Ja dat klinkt wel hè, is een goeie binnenkomer. Wellicht dat je bij het lezen van de titel nu denkt, ‘nee hoor Min of Meer, je kan me wat, geen zielig verhaal over alleen zijn met kerst’. Maar het is geen zielig verhaal hoor. Ik ben ziek maar niet zielig maar toch zeer zeker wel alleen op deze tweede kerstdag. Nou ja alleen….alleen met 4 viervoeters. De menselijke huisgenoten hebben het pand verlaten. Dat is natuurlijk anders alleen zijn dan de situatie van anderen die alleen zijn met kerst omdat ze altijd alleen zijn. Niet dat die per se zielig zijn, zo bedoel ik het niet. Er zijn ook mensen die bewust alleen zijn met kerst en daarvan genieten. Nou, ik heb mezelf lekker klem geschreven, maar t is ook zo’n beladen onderwerp vinden jullie ook niet: alleen zijn, eenzaamheid en voor je het weet trap je onbedoeld op tenen, nou hè hè: terug naar het eigenlijke onderwerp: ziek.

Eigenlijk lag ik al de hele week plat, ziek te zijn met hier en daar wat koortsbubbels. Zaterdag en zondag was ik als een dweil, maandag ging het wel weer. Dus even naar de fysio en daarna blokkie om. Dinsdag volgde de algehele instorting. Plannen veranderden van minuut tot minuut, al naar gelang hoe ik me voelde maar uiteindelijk bleek mijn moeder bereid te zijn hier een uitgebreid kerstdiner te komen koken, nadat we eerder naar haar toe zouden gaan en nóg eerder haar hier uitnodigden alwaar wij zouden koken. Niets is zo veranderlijk als de mens. Zeker dit mens met een luchtweginfectie.

Gisteren dus hier kerst gevierd met Oma. Dat was heel gezellig. Ik gooide me vol met paracetamol, zette mezelf onder de douche en redde het zo net met cadeautjes uitpakken en daarna het heerlijke eten van mijn moeder inclusief toet naar binnen werken. We zijn flink verwend.

Het tweede deel van kerst zou de dag na tweede kerstdag worden gevierd, bij schoonouders. Dát ging het niet worden voor mij, beter eerst echt goed uitzieken. Een lange autorit heen en terug zie ik nu niet zitten. Maar gezien de snert weersvoorspellingen voor zaterdag veranderden ook deze plannen en vertrokken man en kind vandaag al richting schoonouders (de mijne niet die van man, het zijn gewoon zijn ouders en dus de grootouders van kind).

Dus zit ik hier alleen en vind het eigenlijk wel best zo. Ik heb niets te doen anders dan een beetje bijkomen van afgelopen week en ga zo liggen op de bank, beetje lezen en  misschien zelfs al een aflevering van de serie kijken die ik cadeau kreeg. Niets belet mij bovendien om zomaar onbespied een reep chocola naar binnen te werken. Want dat heb ik wel verdiend, zo ziek met kerst, vinden jullie ook niet? Bovendien is chocola gepast in elke situatie, vind ik dan toch. Trouwens, voor het geval jullie nog niet overtuigd zijn van de noodzaak van chocola: ik ben ongesteld, dus ik heb er recht op!

18 gedachtes over “Alleen met kerst

  1. Ik ben niet ongesteld, niet alleen deze kerst, niet super depressief… maar heb tóch recht op de heerlijke chocola van “La Bohème” uit Breda, die we gisteren kregen als kerstcadeautje. Zalig!! Geniet van je dag! groetjes Esther

    Like

  2. als je alle reclames en dergelijke moet geloven ben je zielig als je alleen bent met de feestdagen, ik ben ook meestal alleen met de feestdagen maar beschouw mezelf zeker niet als zielig, integendeel als ik zie hoeveel stress de feestdagen voor de meeste mensen opleveren ben ik eigenlijk zeer bevoorrecht, geen kerststress over waar ik heen moet, wat ik moet eten , wie ik moet uitnodigen of wat ik moet dragen. ik hoef en moet helemaal niets alleen waar ik zin in heb en dat bevalt mij prima en ik ben dus zeker niet zielig

    Like

  3. Hihi, ik moest wel ff lachen hoor om het begin….het leek inderdaad alsof je je een beetje klem schreef 😉
    Maar je hebt gelijk, je trapt onbewust al snel op tenen soms.

    Pas goed op jezelf hè, luchtweginfectie moet je echt goed in de gaten houden.
    Je maakt nu wel grapjes maar volgens mij ben je flink ziek….

    Beterschap hoor, rust lekker uit!

    Like

Zeg het maar!

