Vreemde wereld

Elke dag lees ik de krant. Vaak liever niet dan wel. Veel nieuws wil ik eigenlijk niet weten. Al die ellende die over me wordt uitgestort zo bij de eerste bak koffie van de dag. Maar niet alle nieuws is ellende. Soms is iets nieuws ook al herken ik het niet als nieuws, lees: als nieuwswaardig te weten feit. Wat te denken van de Volkskrant van gisteren die maar liefst een hele pagina reserveert voor het afscheid van een personage in de TV-reclames van AH. Ik begrijp daar niets van. Niet alleen omdat ik bijna nooit TV kijk en deze reclame of dit personage me weinig zegt.  Maar vooral begrijp ik het nieuwsfeit niet. Iemand doet 10 jaar mee in een reclame en daar stopt hij nu mee. Ja en?

Nieuws is voor mij als onze koning besluit mee te doen aan deze reclame. Of als de politiek zich bemoeit met een reclamecommercial. Of over politiek, religie, geweld of fijne spannende wetenswaardigheden. Maar nee, mijn krant besluit anders: iemand stopt met een reclame maken en dat staat paginagroot in de krant. En vandaag mag ik tijdens mijn eerste kop koffie lezen dat 2014 het jaar van de kont is.

Pfff, mag het nieuwe jaar alsjeblieft nu beginnen!

ps: mijn bui heeft niets te maken met het feit dat ik al bijna 2 weken plat lig en bovendien een schijthekel aan deze tijd van het jaar heb. Dat jullie dat even weten….

29 gedachtes over “Vreemde wereld

  1. Inderdaad en over dat de FNV naar de reclamecodcommisie stapt omdat het rijk spotjes maakt over de veranderingen in de zorg die veel te rooskleurig zijn en niet waar te maken daar lees je weer niets van, of zo weinig dat niemand het ziet, je wordt bedonderd waar je bij staat. Nog 6 bedjes afstrepen en dan is de wereld weer in zijn normale doen…gelukkig!

    Like

  2. Nou , ik vond het erg leuke reclame, (meestal) en de acteur oogde erg sympathiek.
    Ik vind het jammer dat hij stopt, dat een krant er dan aandacht aan besteed vind ik leuk.
    Dat het het jaar van de kont was… tja dat boeit me nu weer minder…
    goede jaarwisseling… volgend jaar een opklimmende gezondheid gewenst

    Like

  3. Haha, ik moest wel om je lachen. Mijn goede voornemen is echter dat ik alleen nog maar positief mag reageren op alles (mijn ouders waren te kritisch, ik wil niet zo worden als zij, maar het is wel een genetisch dingetje). Maar als je je niet lekker voelt, is dat heel lastig.
    Hopelijk brengt 2015 jou in dat opzicht (meer) verbetering. Julia

    Like

  4. Gelukkig dat jij je stukjes nooit laat beïnvloeden door je gemoedstoestand ;-)… ik geniet ervan! Ik vond juist de algemene aandacht voor het vertrek van deze meneer wel erg grappig. Het laat ons kleinburgelijkheid zien, waar we hier in Nederland nog voldoende van hebben! Zo lang we ons nog “druk” maken over dit soort onbenulligheden, hebben we het toch geweldig, overweldigend goed in dit land??!! (ik weet dat dit niet voor iedereen geldt, maar ik word blij van dit soort suffigheid i.t.t de echte ellende van de wereld) groetjes Esther

    Like

  5. Een prachtig stukje weer! Ik heb het artikel over de acteur niet gevonden in mijn digitale Volkskrant. Was het misschien stiekem een advertorial en geen redactioneel artikel. Oeps, je had het over de krant van gisteren. Nog even kijken!

    Like

  6. Nou, dat is zeker waar. Zolang je in een land woont waar het nieuws is dat iemand – na 10 jaar een suf baantje uitgeoefend te hebben – er mee stopt, dan zit je goed! Hier geen sluipschutters op de daken, geen bommenwerpers in het zwerk, geen dictators die 's nachts je man en je zoons van het bed lichten en ik kan midden in de nacht lekker op mijn gemak naar de plee, zonder dat ik angstig een veilig plekje op een of andere akker hoef te zoeken. Leve Nederland met zijn (haar?) maffe media!

    Like

  7. PS Neemt niet weg dat je gerust giftig mag worden als je ziet dat je duurbetaalde krant van die onzinartikelen publiceert. Klim in de pen! Daar ben je goed in en als maar genoeg mensen dat doen helpt het nog ook.

    Like

  8. Ik ben blij dat ie vertrekt, die sukkel van de AH, ik mocht hem toch al nooit, echt waar. Maar wat ik mij eerlijk gezegd meteen afvroeg is waarom je nog een krant hebt als je die liever toch niet leest. Een krant is volgens mij best duur. Wij hier thuis hebben geen abonnement, ik kijk 's avonds het journaal en lees het laatste nieuws op nu.nl en nos.nl.

    Like

  9. We hebben een jaar lang geen krant gehad en ik miste het toch. Journaal of tv kijken doe ik niet en nieuws op sites lezen doe ik heel oppervlakkig. Dus vandaar de overweging toch weer een krant te nemen. Je hebt gelijk, het is duur. En na 2 dagen van dubieuze artikelen begin ik ook weer hevig te twijfelen ;-).
    Daarbij komt dat ik me wel wil informeren over wat er in de wereld gebeurt ook al vind ik het merendeel niet leuk wat er gebeurt.

    Like

  10. Het journaal op Tv bevat ook steeds meer nonsense valt mij op. Het lijkt soms wel shownieuws. Ik kijk nauwelijks televisie dus ken al die zogenaamde acteurs en bekende Nederlanders niet. Blij nieuws mag er wel wat meer komen, maar dan graag over belangrijker zaken dan een acteur.
    Beterschap gewenst!

    Like

  11. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vond de reclames ook erg leuk. Ik probeer overeind te blijven door humor en te genieten van positieve dingen. Wel met je eens dat het niet krant waardig id. En soms even boos afreageren is best lekker. Daarom geniet ik altijd zo van je stukjes. Je doet je niet anders voor dan je je voelt op het moment van schrijven. Ik wens jou en natuurlijk al jouw volgers een gezond, gelukkig en liefdevol 2015 toe.

    Like

  12. Als straks eenmaal de januari maand begonnen is en alles weer z'n normale alledaagse gangetje gaat, gaan we weer het licht tegemoet. Heerlijk iedere dag weer een beetje meer licht. Over twee maanden is het maart, ik ga altijd op 19 maart naar een jaarmarkt toe en dan hebben we sommige jaren al prachtig en warm voorjaarsweer op die dag. Je moet maar bedenken dat we het ergste gehad hebben, de kortste dag is voorbij. Ik verheug me al op de lente. Marja

    Like

  13. 😀 Ik heb vast verkeerde humor 😉 maar vind de reclames leuk. Gisteren wel uit pure chagrijn een nieuw patroon geprobeerd te haken en dat is gelukt. Ik denk dat ik daardoor over dit “nieuws”heen heb gelezen 😉

    Like

  14. Of de reclames leuk zijn is hier niet van belang. Het gaat erom dat de Volkskrant een pagina uittrekt om aandacht te besteden aan het vertrek van de acteur die de supermarktmanager speelt. Ik vind dat onbegrijpelijk. Laat AH dat doen in de Allerhande ofzo. De VK kan zich dan richten op echt nieuws.

    Like

Zeg het maar!

