Nu!

Voornemens maken
heeft weinig zin,
heb ik geleerd.
Voor je het weet
is ‘het moment’ 
om te beginnen
voorbij, weg, foetsie.
Voor je het weet
is ‘het moment’
dáár waar je
nog net niet bent.
De tijd stilzetten
om dát te doen
wat ik had moeten doen
lukt niet meer
De tijd vooruit zetten,
om daar te komen
waar ik al jaren wil zijn,
lukt me nog steeds niet
De tijd negeren
is een goede,
dát wil en kan ik
nog wel leren.
Dat lukt me wel,
vast.
Nu 
is hét moment,
vandaag, 
als in heden,
thans,
momenteel 
en op dit ogenblik.
Nu, 
dat wens ik 
jou ook toe.
Meer nu.
Héél véél nu.
Zóveel nu 
dat je gisteren vergeet
en je niet meer druk maakt 
om morgen.
Nu,
een heel jaar lang! 
Veel plezier in het nu!
afbeelding afkomstig van omdenken.nl
15 gedachtes over “Nu!

  1. Gelukkig nieuwjaar voor jou en iedereen die je dierbaar is. Ik hoop dat alles goed is gegaan met de katertjes en het vuurwerk tijdens oud en nieuw. Marja

    Like

  2. Moeilijk is het, om echt in het NU te leven. Maar wel een heel mooi streven. Ik wens jou ook veel NU momenten toe en nog veel meer aan gezondheid en geluk en…. alles wat je verdient. groetjes Esther

    Like

Zeg het maar!

