Jarig!

Vandaag precies 13 jaar geleden kwam op een zondag ons zonnestraaltje ter wereld. M. en ik waren net opgestaan en scharrelden wat in huis. Bewegen lukte mij alleen nog door te waggelen. Mijn buik was zó groot dat fietsen al lang niet meer lukte, de buik paste niet tussen stuur en zadel. Ik kon met gemak een paar kopjes op die buik zetten. Al was daar meestal geen plek,want kat Dorrit lag er vaak op. Volgens mij dacht ze dat ze S. moest uitbroeden.

Nét toen M. om een uur of 11 lekkere broodjes ging halen (de bakker was in Amsterdam op zondag open en verkocht schofterig lekkere croissantjes), braken de vliezen. Hij ging evengoed die broodjes halen want het zou vast een lange dag worden.

Grappig genoeg had ik vooraf een beeld van een rustige intieme thuisbevalling met M. erbij en hooguit 1 vroedvrouw maar dat het zo’n drukte zou worden in die kleine slaapkamer van ons, had ik niet verwacht. S. kwam ter wereld met twee vroedvrouwen (de eerste was klaar met haar dienst en werd afgewisseld door vroedvrouw 2 maar 1 wilde niet meer weg want het was nogal spannend), de kraamhulp die al was gearriveerd, 2 man ambulancepersoneel omdat het inmiddels wat kiele kiele was en ik eigenlijk naar het ziekenhuis moest en natuurlijk M. als vader-in-spé. O, ja én kat Dorrit, die me bewaakte met haar leven. Best een enorme drukte dus.

Toen ik M. leerde kennen, bleek hij een enorme Feyenoordfan te zijn. Als kind van een vader die nooit sport keek, had ik geen flauw idee wat dit inhield, fan zijn. Daar kwam ik al snel achter. Dat S. geboren is tijdens een wedstrijd Ajax-Feyenoord, kán dan ook alleen maar een curieuze speling van het lot zijn, vinden jullie ook niet?

Afijn, de baby van toen om 20.10 geboren in de avond, is vandaag 13 jaar geworden. Geen kleine voetjes meer, maar grote schuiten. Maar nog steeds het liefste kind ooit, met heel veel prachtig haar.

ps: S. is een jongen mensen, er bestaan jongens met lang haar!
74 gedachtes over “Jarig!

  1. gefeliciteerd met jullie prachtige zoon. Hier ook fans van feyenoord in het gezin met zelfs twee seizoenkaarthouders, Niet echt volgens mijn consuminderprincipe maar wel veel gezellige voetbaluitjes!

    Like

  2. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Wat een mooi kind. En wat stoer dat hij zich niets aantrekt van wat anderen zeggen en vinden, maar gewoon zijn eigen gang gaat!

    Like

  3. Gefeliciteerd met jullie zonnestraaltje! Ik hoop dat jullie nog vele jaren van hem mogen genieten en dat hij het jullie niet al te lastig zal maken in de puberteit. 😉 Nog een fijne avond!

    Like

  4. Trotse moeder, gefeliciteerd met je mooie kind. Ik heb een foto van jou gezien en ik vind dat hij ook wel op jou lijkt. Ik vind het geweldig dat hij zich niets van anderen aantrekt, super op deze leeftijd. Liefs Carola

    Like

  5. gefeliciteerd! wat kan de tijd snel gaan hè..mijn oudste zoon wordt dit jaar ook 13!
    en wat heeft je zoon mooi haar,mijn andere zoon heeft ook mooie lange lokken,idd die jongens bestaan 🙂
    groetjes An

    Like

  6. Hoi Martine, nogmaals van harte gefeliciteerd. Wat een prachtige zoon heb jij. Echt een plaatje, of mag je dat niet zeggen over een stoere knul:)

    Like

  7. Gefeliciteerd!
    Maarre…wat vindt een jonge puber van het feit dat zijn moeder een foto van hem openbaar op internet post, en dat er allemaal middelbare mensen hem een schatje vinden?

    Like

  8. Ik heb het stukje vooraf laten lezen en toestemming gevraagd, we hebben samen de foto uitgezocht. Zou hij het niet willen, dan zou ik het niet publiceren.
    De reacties heeft hij met veel plezier gelezen, ook die reacties van mensen die hem een schatje noemen.

    Like

Zeg het maar!

