Het zuur en het zoet

Een vol hoofd,
een vermoeid lijf,
een drukke week,
Twee afspraken met behandelaars,
Eén afspraak met een vriendin,
en als bonus een begrafenis.
De koek is op,
al eet ik geen koek
De pijp is leeg,
al rook ik niet
Het leven is soms zuur,
maar zoet gebruik ik niet.
Het leven gaat door.
Ik eet met mijn gezin,
in het besef
dat er bij een ander gezin
nu iemand ontbreekt.
Het leven gaat door.
Ik ga doen
wat het belangrijkste is,
koesteren wat ik heb,
genieten van wat kan.
En even bijkomen, ook dat
Fijn weekend allemaal!
12 gedachtes over “Het zuur en het zoet

  1. Heftig. Sterkte! En ik vind het knap van je dat je kunt kijken naar de dingen die je wel kunt. De dingen die moeilijk gaan springen vanzelf wel in het oog (en heel vaak alleen bij jezelf).

    Like

  2. Je hebt tenminste de moed gehad om weer iets nieuws te proberen en ik volg je verrichtingen met grote belangstelling. Het leven vliegt, emotioneel gezien, soms alle kanten op. Rust maar even uit.

    Like

Zeg het maar!

