D-day voor Gerrie

Nadat Gerrie de afgelopen tijd ineens continu aan de boemel was en een paar dagen en nachten weg bleef, is er sinds zondag weer wat meer rust bij hem. Het ergste krolse gedrag is weg (voor nu) en hij is weer meer thuis. Hij ligt vooral boven te slapen, doet dan overdag 1 of 2 kleine (verkennende) rondjes en na het eten in de avond gaat hij op stap. Dan komt hij zo rond half 8/8 uur in de ochtend weer binnen wankelen.

Vandaag verstoren we de pret want we hebben een afspraak met de dierenarts voor castratie, chippen, een kattenaidstest, entingen en röntgenfoto’s, dat laatste omdat we zekerheid willen hebben over ons vermoeden dat hij oude breuken heeft. Hij heeft er regelmatig last van volgens ons en hij loopt een beetje vreemd.

Wie hier al langer leest weet dat ik ME heb en dat één van de kenmerken een overprikkeld zenuwstelsel is. Ik kan dus niet zo goed met stress omgaan, ik krijg snel stress van gebeurtenissen ondanks veelvuldig mediteren om mijn hysterische brein wat rustig te houden. Het gaat al veel beter dan een paar jaar geleden maar een castratie van een ex-zwerfkat die niets gewend is en in een mand moet worden gestopt, is een wel erg grote uitdaging. Ik heb het afgelopen week wat weg gedrukt door er niet veel aan te denken maar sinds gisteren is er geen ontkomen aan. Stom genoeg vergat ik gisteren een deel van de slaapmedicatie te nemen en dat was de pil die me laat doorslapen. Dus werd ik vannacht wakker om drie uur en als ik wakker zeg dan bedoel ik wakker, helemaal alert en hyper de pieper.

Dus zit ik al vanaf 6 uur beneden, ik ga zo maar even de krant lezen, wat mediteren en wachten op Gerrie. Als hij binnenkomt, krijgt hij een heel klein beetje eten met een beetje kalmeringsmiddel (lijkt mij ook wel fijn). Dat moet binnen een uur gaan werken. Ik gok erop dat hij na dat eten meteen naar boven gaat om te slapen. De kattenmand staat klaar in het kamertje waar hij meestal slaapt. En dan na een uurtje ga ik hem in de mand stoppen, zodat we hem rond een uur of negen kunnen afleveren bij de dierenarts.

Hij komt net binnen lopen, op hoop van zegen!

23 gedachtes over “D-day voor Gerrie

  1. Gelukkig was ik het alweer vergeten , anders had ik met je mee zitten hyperen. Maar de belangrijkste stappen zijn genomen; hij is binnen, kalmeringspil zit erin . Sterkte voor de rest van de dag !! Maar als het goed is , is het straks gelukt !!

    Like

  2. De eerste hobbels zijn genomen, hij kwam op tijd thuis en hij slaapt nu. Sterkte vandaag, neem het ervan en probeer je rust te pakken. Ik hoop dat alles goed gaat vandaag met Gerrie.

    Like

  3. Sterkte, ik hoop dat alles goed gaat zodat Gerrie en jullie allemaal wat meer rust krijgen. Zou heerlijk zijn als de ingreep voltooid kon worden voor jullie vakantieweek. Loonlijstmama

    Like

  4. Ook ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is. moest deze week regelmatig aan je denken. Inderdaad voelen de katten jouw spanning feilloos aan dus ze zomaar even in een mandje zetten lijkt makkelijk maar valt nog niet mee… nog sterker ; ik heb mijn mandjes de deur uitgedaan;-). Katten kunnen hier wel naar buiten maar niet de tuin uit, heerlijk rustig.

    Groet, Roelie

    Like

  5. Succes met Gerrie, hopelijk knapt hij snel op. Snap hoe je je voelt, ik heb gisteren ons konijn Frits laten castreren, heb ik ook van in de stress gezeten. Gelukkig gaat het met wat dwangvoeren nu wel goed.
    Ben benieuwd hoe het bij jou gegaan is.
    Grt. Patricia

    Like

Zeg het maar!

