Zaterdag

De castratie van Gerrie is al weer ruim twee weken geleden, maar voor mij leverde het een kleine scholkgolf van stress en slapeloosheid op, die nu pas begint te zakken. Ik was moe, heel erg moe. En als gevolg daarvan werd het een zooitje met al mijn geweldige voornemens op eetgebied. Niks geen energieherstelplan, althans niet volgens de voorschriften van het door mij gevolgde stappenplan. Mijn nood-energieherstelplan blijkt te bestaan uit chocola. En chocola. O ja, had ik al chocola genoemd? Dus at ik chocola. En bananen. Veel. Blijkbaar is dat nodig als de energievoorraad zeer beperkt is.

Gelukkig kan ik tegenwoordig makkelijk een plan loslaten of aanpassen. Je kunt ook wel zeggen dat ik een enorme draaikont ben met telkens wisselende plannen. Ik noem het gewoon flexibel. En het is niet eens dat ik zo slecht at de afgelopen 2 weken. Nog steeds veel warm eten, veel groenten en glutenvrij. Met tussendoor dus chocola.

Over naar Gerrie. Die is de hele castratie al vergeten. Hij ging er daags na de castratie vandoor om pas 24 uur later weer op te duiken maar sindsdien is hij beduidend rustiger en socialer naar mij toe. Daarvoor mocht ik hem ook wel aaien, maar ik moest altijd naar hem toe gaan. Nu komt hij ook naar mij toe, op zoek naar knuffels, geeft meer kopjes en begint ook steeds vaker tegen me te miauwen.

Ook is er meer toenadering tussen Dibbes en Gerrie. Meteen na de castratie zocht Dibbes meer contact met hem, snuffelde vaker aan hem en ze liggen nu regelmatig naast elkaar te slapen. Ik ben er nog niet helemaal over uit of dat betekent dat Dibbes echt geïnteresseerd is of dat zijn tactiek is dat je beter dicht bij de vijand kunt blijven, om altijd te weten wat die doet. Maar het is in ieder geval een stuk rustiger, geen gedoe meer met blazen.

Verder was het een heerlijke week. Ik hield me dus rustig maar dat was bepaald geen straf met het heerlijke weer. We konden zelfs al 2 keer buiten eten in de avond! Gisterochtend reden M. en ik naar de vuilstort met een volle auto. Allemaal zooi uit de tuin, zoals rieten stoelen die al 4 jaar als krabplank door de katten werden gebruikt en nu echt helemaal door waren. Daarna reden we door naar de kringloop waar M. een CD van Tracy Chapman en een bierglas scoorde en ik een witte linnen broek, dus we zijn weer helemaal voorzien van alles wat we nodig (denken te ) hebben. Nog wat laatste planten gekocht voor in de tuin en nu is de tuin helemaal opgeruimd en klaar voor een fijne lange lente en zomer.

Gerrie geniet van de zon
 of het écht gezellig is weet ik niet…

Als Gerrie op tafel springt, komt Dibbes er ook bij…

1e keer buiten eten!

Interessant doosje voor Dibbes

Tweede avondmaaltijd buiten deze week!
Hopelijk lekker maisbroodje, zit nu in de oven

En dan ga ik nu verder met het pizzadeeg. Voor de mannen een gewone pizza en voor mij een experiment met maismeel en sojameel, ben benieuwd!

Fijn weekend allemaal!

ps: dinsdag gaat S. het sponsorgeld op school inleveren. Zoals het er nu naar uitziet, is de opbrengst € 313, dat is echt een geweldig resultaat waarvoor hartelijk dank aan alle gulle bloglezers die een bijdrage deden!

8 gedachtes over “Zaterdag

  1. Fijn om te lezen dat het goed gaat met Gerrie, ik keek al uit naar je bericht over hem of het allemaal goed was gegaan aangezien hij weer gelijk op stap ging.
    fijn dat hij ook aanhankelijker lijkt te worden, geniet er van!
    Ik ken de spanning die je hebt gevoeld, ik heb zelf vorig jaar mijn 2 poezen monstertjes laten steriliseren, maar meer spanning voor het vrouwtje dan voor de beestjes bleek achteraf pfff.
    fijn weekend, en rust lekker uit.
    Groet Sis

    Like

  2. Mooi dat het Gerrie goed gaat en dat Dibbes meet bij hem ligt.
    Wat een leuke foto van Gerrie en Dibbes op tafel!

    Ja heerlijk was het hè, dat mooie weer? En dat komt komende week ook alweer.

    S. heeft toch maar mooi een heel bedrag bij elkaar verzameld zo!

    Fijn weekend samen!

    Like

  3. Dat op de tafel is syngroonwassen nieuwe olympische sport. 😉
    Ik denk dat Gerrie nu anders ruikt en dat dit minder bedreigend voor Dibbes is. Gerrie is nu tenslotte ook een jeweetwel kater.

    Like

Zeg het maar!

