Boodschappen – uitkomen met het budget in maart

Vorige maand schreef ik dat we het boodschappenbudget iets gaan verlagen. Na het doen van de belastingaangifte ontdekten we dat we – in tegenstelling tot wat we dachten – geld terug moeten betalen. Om dit volgend jaar te voorkomen, hebben we de correcte gegevens doorgegeven, zodat het bedrag van de maandelijkse teruggave weer iets wordt verlaagd (was vorig jaar ook het geval). We moeten dit soort zaken natuurlijk veel beter in de gaten houden maar,  nou ja, dat doen we dus niet. Want vorig jaar gaven we het meteen na de aangifte ook al door en duidelijk niet goed genoeg..

Het plan is om het boodschappenbudget met €30 te verlagen en het kattenvoerbudget met €15. Lijkt nodig, als we onze aflosdoelen dit jaar willen halen. Omdat ik dat pas in de 3e week van maart (boekhoudkundig gezien dan) bedacht, leek het me prettig om een overgang te doen. Het doel van maart was € 475 voor de boodschappen en €50 voor kattenvoer, totaal € 525. Of dat lukte zie je hier onder. Ter info, dit budget is voor 2 volwassenen, 1 puber en 4 katten. Het betreft de boodschappen inclusief non food als wasmiddel e.d. Verzorgingsartikelen komen uit een ander potje en worden hier niet van betaald. Een deel van de boodschappen is biologisch.

budget jan/feb
€ 480
€ 70
€ 550
budget vanaf mrt
€ 450
€ 50
€ 500
maand
bs
katten
totaal
jan
467,6
33,43
501,03
feb
519,84
117,06
636,9
maart
487,45
34,56
522,01
gemiddeld
491,63
61,68333
553,3133

  

Ik gaf iets meer uit aan boodschappen maar hield wat geld over van het kattenbudget, waardoor ik het totaal budget net niet overschreef. Al met al ben ik niet ontevreden. De €15 die ik over hield van het kattenvoerbudget heb ik apart gezet, zodat ik dat kan gebruiken als ik weer een grotere voorraad wil inkopen. Voor de boodschappen wil ik dat ook gaan doen maar ik denk niet dat ik veel ga overhouden van dit budget. 
Maar goed, voor de maand april (die bij ons op de 23e begon) is het plan om in totaal op €500 uit te komen. Ik gaf begin van de maand al € 100 uit aan bioboodschappen, dus dat begon al goed…..

Kwam jij goed uit met je budget in maart?

Zeg het maar!

