Een inspirerende avond

In ons maandbudget is ruimte voor uitjes. Per maand reserveer ik daar € 50 voor. Vaak gaat dat op aan film maar soms ook naar een terrasje of een ijsje of iets dergelijks.

Deze maand besteden we het aan André Kuipers. Hij doet onze schouwburg aan met een theaterlezing waarin hij het publiek mee neemt “aan de hand van vele video’s en foto’s op een magische reis door ons heelal, het ISS en de wetenschap. Alle facetten van het astronaut schap worden gedetailleerd uitgelicht! Kuipers is één van de weinige mensen op aarde die uit eigen ervaring kan vertellen hoe zijn droom werkelijkheid werd en hoe het is om in het heelal te leven en te werken.” (citaat van website schouwburg Hoorn)

Dát lijkt mij nou verschrikkelijk leuk en interessant om naar zo’n bevlogen man te mogen luisteren. Ook voor S. leuk en geweldig om de man te zien wiens ruimteavontuur hij ademloos volgde, vier jaar geleden. Wél prijzig die kaartjes, maar omdat we lid zijn van de bibliotheek (die deze lezing aanbiedt in de schouwburg omdat de bieb natuurlijk veel te klein is voor zo’n man) kregen we korting en hoefden we ‘maar’ € 52,50 te betalen, dan krijgen we nog een drankje ook in de pauze. Dus gaan we vanavond, ik ben héél benieuwd!

Spannend is het wel een beetje, ik zit natuurlijk niet echt goed in mijn energie en zo’n avond kan dan net een duw de verkeerde kant op zijn. Aan de andere kant, ik hoop op een hele leuke inspirerende avond waar ik dan heerlijk op kan herkauwen in mijn hersteltijd. Ook dat is wat waard.

11 gedachtes over “Een inspirerende avond

Zeg het maar!

