€ 11.000 aflossen – de praktijk: aprildoel

Dit jaar gaan we € 11.000 aflossen. Hoe meer ik het schrijf, hoe beter ik het zelf ga geloven.

Vorige maand schraapten we € 233,- bij elkaar op de hypotheekspaarrekening, deze maand kwam daar iets meer bij. Vooraf kijkend naar de begroting van april, hielden we iets meer dan €800 over.  Samen met wat we al op de hypotheekspaarrekening hadden staan, maakte dat nét weer een aflossing van € 1000, de vierde van dit jaar (daar schreef ik al eerder over).

Ik maakte dat gewoon meteen over, zonder al te lang nadenken. Dat betekent dat er verder deze maand niet veel overblijft om opzij te zetten voor de aflossing aangezien we ook veel kosten hadden aan vervanging van keukenapparatuur en dierenartskosten. Het doel voor april is dus wat er nog op de aflosrekening staat na storting van de 4e 1000, dat is € 49,50, daar kwam nog € 5,33 aan 2e hands verkoop bij, dus totaal € 54,83. In mei kunnen we hopelijk weer wat meer sparen. Zoals het er nu naar uitziet, is dat rond de € 300, bij lange na niet voldoende dus voor een storting van € 1000. Dat maken we dan in juni en juli hopelijk weer goed. Ik hoop in juni € 2000 te storten en in juli € 1000.

Dus even aflosrust en daarna weer een sprintje!

14 gedachtes over “€ 11.000 aflossen – de praktijk: aprildoel

  1. Heerlijk om weer te lezen, heb ook gelijk de spurt erin met aflossen, wij hebben aflossingsvrij gedeelte van 180000 dus nog even te gaan, mijn bedoeling is om vakantiegeld en belastingteruggave samen 7000 over te maken, dan lijkt het nog wat! Succes jullie gaan het redden! gr. Anne

    Like

  2. Goed hoor! Ik ben alleen niet zo goed mee met het aflossingsverhaal. Volgens mij is het systeem in NL anders dan in BE, want vriend en ik moeten een vast maandelijks bedrag aflossen, meer mag, minder helaas niet.

    Like

  3. Goed hoor! Wij hebben nu even een paar dure maanden ivm klussen die gedaan moeten worden en extra rijlessen. Maar we hebben dit jaar al 5000,- afgelost en hopelijk aan het eind van het jaar nog eens 2.500. Als dat lukt en we kunnen volgend jaar ook nog zoiets aflossen zijn we volgend jaar van 1 hypotheekdeel helemaal af! Dat zou dan drie jaar eerder zijn dan gepland.Duim duim duim….

    Like

Zeg het maar!

